Gå til innhold

Lita meining ang. treordsregelen

Anbefalte innlegg

...IMO er den av og til litt unødvendig og dum, for det er faktisk mulig (av og til ivertfall) å få en tråd til å ha et navn som er akkurat passelig beskrivande og sånt uten å måtte ha meir enn to ord. Uten at eg skal sei noke sikkert så inbiller eg meg at mange må tenke meir enn nødvendig på trådnavn, kun for å få meir enn tre ord.

Dette slo meg når eg såg at tråden "Problematiske fonter?" var stengt pga. denne regelen. Alle som henger i den delen av forumet, og som kan ha noke å hjelpe til med ville der forstått akkurat ka tråden gikk ut på, og derfor var stenging litt i verste laget i dette tilfellet. Meiner eg. ;)

For eksempel så har jo tråden "webkafeen" kun ett ord i navnet - men den lever vidare og har mange hundre sider....

Så, mitt endelige poeng:

Mulig at moderatorer bruker litt skjønn ved stenging av slike tråder kanskje?

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ALLE titler blir bedre om man bruker flere ord. Eksemplet du nevner med "problematiske fonter?" passer veldig bra. Denne tittelen sier bare at det finnes et problem i sammenheng med et flertall av fonter. Hvilket problem? Hvor oppstår problemet? Hvilke fonter? Husk at kategorien IKKE er en del av tittelen. Jeg antar at "Webkaféen" har foreløpig beholdt sin tittel pga. sin lange historie her på forumet, men den burde absolutt forandres til noe lignende dette: Webkaféen - Småsnakk om webdesign og -programmering.

En tittel vil ALLTID bli mye bedre med flere ord, altså vil treordsregelen alltid heve kvaliteten på forumet.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Alle som henger i den delen av forumet, og som kan ha noke å hjelpe til med ville der forstått akkurat ka tråden gikk ut på, og derfor var stenging litt i verste laget i dette tilfellet.

Siterer meg sjøl, og vil nevne at dette var ikkje nødvendigvis et strålande eksempel - men om alle skulle forstå alt alltid så er det jo fryktelig mange dårlige emnefelt rundtom, som får leve vidare.

Lenke til kommentar

Vet du arve, jeg tenkte akkurat det samma når jeg så den tråden. Satt lenge og vurderte å poste et slikt innlegg som du gjorde her.

Greit man har regler. Men tråden fungerte utmerket, det kom mange seriøse svar og slikt, og jeg ser pokker meg ikke nødvendigheten i å stenge en slik tråd. Det er mulig å se gjennom fingrene og ikke drive (i mangel på annet ord i forbifarten, så bruker jeg dette) nazimoderering. :) (det var ikke ment mot Psilocybe, han følger bare ordrer).

:)

Lenke til kommentar

En tråd kan fungere utmerket med dårlig tittel, så sant folk kommer seg inn der. Problemet er at man må inn der før man finner ut om det:

A. er en tråd som interesserer, og

B. er en tråd hvor man kan bidra.

Jeg vet litt om fonter, så ut fra emnet var dette en tråd jeg kunne kanskje svart på eller lært av, men jeg bruker hverken Mozilla eller Unix, så da var det bortkastet for meg å dra dit.

Det er så mange poster her på forumet at man rekker ikke over alle i noe fall. I hvert fall hvis man har en jobb å passe ved siden av. Da er det kjekt å slippe å bruke tid på poster man ikke er interessert i. Gode emnefelt bidrar til det.

At gode titler kan være et pluss for trådstarter også, er en bonus. I dette tilfelle kunne det vært en som hadde hatt akkurat samme problemet selv, og løst det, som hadde postet dersom han hadde visst hva tråden dreide seg om, men som aldri lesten den fordi han akkurat som meg er nødt til å priorotere de postene som ser interessante ut.

Jeg tror jeg har tilgode å se en kort tittel som ikke kunne vært bedre med litt utfylling. Og som det påpekt så mange ganger tidligere i tråder om treordsregelen: Trådstarter her fikk antagelig en feilmelding når han prøvde å poste, og gikk tilbake og puttet et mellomrom foran spørsmålstegnet. Hvofor i all verden puttet han ikke inn et ord istedet?

Geir :)

Lenke til kommentar

QUOTE (tom waits for alice @ 04/01/2005 : 18:32)
Og som det påpekt så mange ganger tidligere i tråder om treordsregelen: Trådstarter her fikk antagelig en feilmelding når han prøvde å poste, og gikk tilbake og puttet et mellomrom foran spørsmålstegnet. Hvofor i all verden puttet han ikke inn et ord istedet?

Et veldig godt spørsmål.. ett jeg spør meg selv opptil børti ganger om dagen.

Nå har jeg ymtet frempå at den feilmeldingen som kommer når man har for få ord i emnetittelen, bør endres litt på når det nye forumet kommer. Forhåpentligvis vil det stå "Du må ha tre eller flere ord i emnetittelen. Ikke prøv deg på noe " ! ! !"-greier, dette vil føre til at tråden din stenges!". Dette må selvfølgelig blinke og tute litt.

Kanskje det omformuleres littegranne. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...