gorg Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Når jeg skal starte pcen viser en feilmelding 9.F. Det står ingen plasser hva det er.... noen som kan hjelpe meg, desperat!!! Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Er det Abit AV8 pro 3rd eye ? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 det står også 9.E før 9.F og så slår den seg av Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har samme hk, men aldri opplevd det Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 fant dette på abit sine sider: FPOFSEQ (Force Power Off Sequence): 9A~9F men egentlig ikke noe mer Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 har du prøvd å starte opp i safemode ? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 nei, hvordan gjør jeg det? har bare hatt hket i en dag Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 mulighet for feil på hket?? Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 har du fått instalert windows ? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 nei, maskinen vil ikke starte, den bare går i 15 sek før den slår seg av Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Mitt hk er bare et par dager gammelt, men det har aldir skjedd hos meg før, så jeg vet ikke Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har du satt i CPU-vifte i riktig kontakt? Og har den vifta en slik gul ledning tilkoblet kontakten? den gule ledningen brukes til å måle hastigheten på vifta, og om du har koblet til cpu-vifta på f.eks. systemvifte-kontakta ellerno så slår maskina seg av etter noen sekunder pga. at den måler 0 rpm på CPU-vifta. Det du må gjøre er enten å flytte over cpu-vifta til riktig kontakt (om du har en cpu-vifte med gul ledning), eller resette BIOS, starte opp, komme deg inn i BIOS fort som fy og deaktivere shutdown pga. 0 hastighet på CPU-vifte. Dette gjøres vel i den uGuru-menyen et sted mener jeg å huske. Jeg har nemlig samme kortet, og når jeg satte i ny CPU-vifte (uten gul målerledning) så skrudde PC'en seg av etter noen få sekunder, passer bra med din beskrivelse. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 satte den i cpu fan kontakten... og i guruen stod det hastighet Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Er du også 100% sikker på at du har satt kjøleribba skikkelig på? For det er også automatisk shutdown på for høy CPU-temp. edit: i tillegg bør du (om du har mulighet til det) sjekke spenningene på hovedkort (Vcore, 3.3v, 5.0v, 12.0v) ettersom det også er automatisk shutdown om disse er for høye eller for lave. edit2: og om du ikke har prøvd det, så bør du også resette BIOS for å se om det hjelper. Endret 4. januar 2005 av ZiggWarth Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 det er jo en boxed cpu.. Satte på ene klipset på oversiden, og deretter på nedsiden og strammet til .... Tror ikke det er det, og cpuen blir ikke så varm på så kort tid.. Skal prøve å ringe komplett.no imorgen for å høre hva de tror Lenke til kommentar
husmann Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Se på følgende linker, særlig siste? Det er en grunn til bekymring: 1. Mer problemer med Abit KV8 Pro 3.rd-eye 2. Mer problemer med Abit KV8 Pro 3.rd-eye 3. Mer problemer med Abit KV8 Pro 3.rd-eye 4. Mer problemer med Abit KV8 Pro 3.rd-eye Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Så en på via arena som hadde akkurat samme problem som meg.. De mente at han trengte en ny bios... Har jeg alternativ?? Lenke til kommentar
gorg Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har nå gitt opp.. Skal imorgen be Komplett.no sende meg et annet hk for å så få dette i retur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå