asad Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hvorfor trenger man et redigeringskort når man skal redigere film på PC`en?HVorfor holer det ikke bare med en USB kabel fra kameraet til PC`en? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Video-redigerings kort = Firewire? Jo fordi Firewire er mye raskere til å sende video fra kamera til PC. Lenke til kommentar
asad Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Er det bare overføring-hastighet som har noe å si`?Hvorfor da koster noen kort 10000 tusen mens andre 400 hundre kr? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Selve kortet vil jo aldri koste skjorta, om du velger firewire eller usb2 som sikkert kommer snart. Men enkelte av softwaren som følger med r jo til tider proffe saker som river godt i lommeboka. Lenke til kommentar
asad Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Kan noen her anbefalle meg et billig kort?SOm er "bra nok". Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 23:27, asad skrev:Er det bare overføring-hastighet som har noe å si`?Hvorfor da koster noen kort 10000 tusen mens andre 400 hundre kr? De billige kortene er nok bare rene videooverføringsenheter, slik som Firewire, mens de dyrere kortene, f.eks. Matrox RT2500, også har hardware-koding, realtime effekter og sånt. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Jeg har et SoundBlaster Audigy Player kort, dette har integrert IEEE1394 port, altså firewire. Med dette kortet får du da super lyd og perfekt til å overføre fra digitalt video kamera osv. Her har du det. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 stop meg hvis jeg tar feil men er d ikke bare å kline et hvilket som helst fiervier kor i pc'n å så bruke d eller er det noe spest me de kortene? Lenke til kommentar
IronWire Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Noen av dem har, som noen andre sa, hardware basert encoding som går en del raskere en software. Når det gjelder Audigyen har jeg hørt dårlige ting om denne når det kommer til videocapturing. Den klarer rett og slett ikke å overføre like raskt nok, noe som fører til dropped frames. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 21:24, asad skrev:Hvorfor trenger man et redigeringskort når man skal redigere film på PC`en?HVorfor holer det ikke bare med en USB kabel fra kameraet til PC`en? USB er ikke kjapt nok til å overføre live-video, og det blir trøblete å spille av video saktere for at det ikke skal bli for mye å overføre for USB. Derfor må man ha ett kort spesiallaget for dette formålet, ett kort som er raskt nok for den enorme informasjonsmengden som ett live-bilde i tv-kvalitet (eller bedre) inneholder. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Når det gjelder Audigyen har jeg hørt dårlige ting om denne når det kommer til videocapturing. Den klarer rett og slett ikke å overføre like raskt nok, noe som fører til dropped frames. Overfører via Audigy firewire og opplever ingen problemer med det. Sjekk testen gjort på THG http://www.tomshardware.com/video/01q3/010.../audigy-13.html Kortet har lavere overføringskapasitet enn tradisjonelle firewirekort, men kapsaiteten er mer enn nok for overføring av film fra DV-camera. Yoda Lenke til kommentar
Viva Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Kjøper du et drittkamera må du vel ha et slikt kort. Velger du derimot og kjøpe et kamera som støtter harddisk som PCMCIA o.l. vil du nødvendig klare deg med en PCMCIA leser i datamaskinen, da redigerer du det direkte mellom 2 enheter. Tror du de som driver broadcasting sitter med 3 meter kabel å overfører mellom kamera og PC når de skal "on-air" 5 minutter etterpå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå