Glen_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 På maskina jeg har på skolen, en 800MHz powermac md 512 MB ram, hakker flash-animasjoner noe helt enormt. Har prøvd å kjøre dem i firefox, mozilla, IE og Safari (som jeg vanligvis bruker), og det samme skjer i alle browserne. Har og prøvd å laste ned siste oppdateringen av macromedia flash. fungerte ikke noe bedre av den grunn. Enkelte animasjoner fungerer helt fint, men på noen, som for eksempel Happy tree friends, er bildet nede i noe sånt som 1fps, mens lyden fungerer helt fint. Har ca 5 GB ledig på discen, og skrivebordet mitt er tomt. admin på skolen fant ikke ut av det. Er forferdelig irriterende siden reklamer og bannere som er skrevet i flash også står og hakker istedenfor å bevege seg normalt. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Legg inn flashblock, så blir man kvitt de irriterende animasjonene. Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 hm. det hadde sikkert og vært en løsning, men jeg sitter og tuller med flashfilmer og spill og sånt og, så det hadde vært greit å få flash til å funke. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ta med deg en bærbar PC Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 jeg må si at det var usaklig toretors... Men siden jeg personlig er en windows mann, som er under konverteringsfasen til mac, har jeg ett råd: Det kan vel kanskje lønne seg og ihvertfall prøve en reinstall? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Såvidt jeg vet så ligger "feilen" hos Macromedia, i at Flash ikke er optimalisert for OS X. Koden er rett og slett for dårlig, porten er for dårlig utført. Er hvertfall det jeg har hørt andre steder, det har ikke så veldig mye med selve maskinvaren å gjøre, men dårlig håndverk fra Macromedia in the first place. Selv har jeg ikke opplevd noe særlig på min maskin, men jeg ser ikke noe særlig på Flash heller. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Riktig. Den eneste måten å få Flash til å funke fint er å bruke en PC. Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 vel, det er ingen andre maskiner her som har det samme problemet, og vi har 24 stykker... Jeg har prøvd å foreslå en formatering/reinstall til admin, men han gidder ikke. Vi jobber jo en del med å lage flash animasjoner også, så det hadde jo vært kjekt å få til det her... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 En løsning, har det vist seg, kan være å sette FPS til f.eks. 24 eller noe slikt, om man lager animasjonene selv. (Utover det, så er det nok bare sånn Flash er på Mac... Sugen.) Lenke til kommentar
akerb Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei! Har sett flere mac'er som har dette problemet med hakking i flash. Dette er stort sett maskiner med litt "slapt" skjermkort, og det er det kanskje ikke så mye å gjøre med? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 vel, det er ingen andre maskiner her som har det samme problemet, og vi har 24 stykker... Jeg har prøvd å foreslå en formatering/reinstall til admin, men han gidder ikke. Vi jobber jo en del med å lage flash animasjoner også, så det hadde jo vært kjekt å få til det her... Siden deredriver mye med flash-animasjoner skal du kreve at Admin fikser opp på maskinene. Om alle de andre funke er det mest sannsynlig noe som vil være i orden etter en reinnstallasjon. Sier Admin at han ikkje gidder bør personen finne seg en ny jobb. Gå også høyere opp og si at Admin ikkje gjør jobben sin. Men Flash og Mac kommer ikke til å bli sømløst før Macromedia får fingeren utav ræva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå