TurtleMan™ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei. Har Asus A7N8X-E Deluxe HK. Jeg har skaffet meg en del penger, (((vunnet på automat 4000kr!))) og skal bruke pengene på ny RAM og Skjermkort. Jeg vil at Ram'en skal være bra, timings skal være 2-2-2-5, noe sånt? Tenkte meg disse to: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3977 Skjermkort har jeg ikke bestemt meg for ennå. Men nå har jeg timings 2,5-4-4-8 Og det er forskejllige PC3200 minnebrikker.. Så jeg vil skifte ut de. Er det minnet over bra? Men hvis jeg kjøper de nye minnebrikkene, må cleare cmos da? Eller blir de nye timingsene 2-2-2-5? Jeg har forøvrig AMD Athlon XP 3200+. Hvordan Clear'er jeg CMOS?? Og jeg har nyeste BIOS til HK, hvordan sletter jeg alle BIOS'ene jeg har lagt inn? Dere må si meg litt hva som skjer når jeg setter inn minne. Jeg har støtte for Dual Minne.. Hjelp! Trenger masse råd. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det der er knallbrikker, og når dem i tillegg "Ukens Tilbud" er det så godt som løp og kjøp. Dog er det bare nødvendig med slike brikker om du skal overklokke. Du trenger ikke å slettedine gamle BIOS'er (de slettes automatisk når du flasher en ny). Å resette CMOS (BIOS-minnebrikken) gjør du ved å slå opp i manualen og se hva som står der (det står der garantert, godt forklart med tegninger også). Hvis timingsene i BIOS (under "Advanced Chipset settings" eller noe sånt) står på "By SPD", vil timingsene automatisk bli 2-2-2-5 om de gamle brikkene er tatt utav. Hvis ikke kan du overstyre innstillingene ved å velge "Expert" eller noe liknende og deretter sette 2-2-2-5 manuelt. Når du setter inn nytt minne skjer det vel ingenting spesielt, det er bare til å dytte dem nedi og fyre opp maskinen (husk og slå den av, slå av strømmen og trekk utav kontakten først). For å aktivere dual-channel setter du én brikke i hvert av sporene med størst mellomrom. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kingston HyperX brikkene er noe av det beste du får , livstidsgaranti, kjappe timings, stabilitet og Kingston Kvalitet. Har selv Kingston HyperX, men pc 3000 BH5 RAM (2-2-2-5), har bare gode erfaringer med de og andre Kingston brikker. Lenke til kommentar
hds Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Skjermkort har jeg ikke bestemt meg for ennå. Bra minne til bra pris, og det med skjermkort. Hvis du ikke har noe annet enn de 4000 kronene så har du 2300 å bruke på det. Dette hvis du vil handle på netshop, vis ikke så kan du jo ta dette. Lenke til kommentar
TurtleMan™ Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Dette minnet, kan det kjøre dualt?? Det står jo ikke noe om det..? Vil PC'en jobbe raskere siden jeg får minne med bare PC3200 og 2.0 latency? Skjermkortet får jeg komme tilbake til senere. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 De to minnebrikkene kan kjøre i dual, ja. Jeg tror ikke du vil merke ytelseforskjellen fra de gamle brikkene, men du vil muligens oppleve høyere stabilitet. Og om du har lyst til å prøve å klokke en gang er det ihvertfall ikke minnet som stopper deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå