Gå til innhold

Er dette kompatibelt?

jajaja

Anbefalte innlegg

Har en gammel Dell PC fra 2001 som jeg skal oppgradere.

Målet er å fjerne STØY.

Jeg har et GForce 3 kort i PCen nå....

Kan jeg erstatte det med dette ?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302118&cks=PRL

Det er følgende kort:

Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 128bit AGP, ATI 9250,TV-Out/DVI-I, Lite-Retail

Det er vifteløst.

Får jeg noe som er minst like bra som det jeg hadde?

Passer det inn i PCen?

Mannen hos Komplett sa noe om at AGP 8x ikke passet på mitt hovedkort?

Hvordan finner jeg ut det?

PCen brukes til:

-surfing

-barnespill

-videoredigering

Edit: La inn det om Kompletmannen

Endret av jajaja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, "Komplettmannen" kan ha vært inne på noe...

Tingen er det at hovedkortet ditt mest sannsynlig kjører på 4x AGP, og det samme gjør GForce kortet ditt. Men som du kansje har lagt merke til kjører altså ATI kortet på 8x AGP. Dette skal gå bra, da de alle 8x kort også støtter lavere #x.

Og før du spør, du kommer ikke til å merke noen forskjell på for eks 8x AGP og 4x AGP.

Mvh Stikk

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Tingen er det at hovedkortet ditt mest sannsynlig kjører på 4x AGP, og det samme gjør GForce kortet ditt. Men som du kansje har lagt merke til kjører altså ATI kortet på 8x AGP. Dette skal stortsett gå bra, da de fleste 8x kort også støtter lavere #x.

Og før du spør, du kommer ikke til å merke noen forskjell på for eks 8x AGP og 4x AGP.

beklager, men jeg skjønne rikke helt poenget med denne posten!

alle grafikk kort støtter agp 4x selv om de er bygd for 8x :thumbup:

Lenke til kommentar

Til Komplettmannens forsvar, skal jeg legge til at han sa han ikke var noen ekspert på skjermkort, og ba meg ringe dagen etter for å snakke med

Kenneth - Grafikk-kort-mannen.

Det gjorde jeg aldri, fordi jeg er utålmodig og tenkte jeg ville få svaret her.

Og det fikk jeg.

Vil også si til Kompletts forsvar, at det har godt overraskende greit å bestille ting, endre bestillinger, ringe (ikke lang ventetid), og få ting raskt i posten.

Jeg er godt fornøyd med servicen.

EDIT: Trykleif

Endret av jajaja
Lenke til kommentar
Skummelt å vite at de på komplett er så dårlig på enkle grunnleggende ting... *personlig notis: aldri spør "komplettmannen" om noen ting*

som regel er jo dette folk som er plukket ut fra avisa.. ( er ikke akuratt sånn det foregår.. men det er ikke akuratt sånn at alle som jobber hos komplett har gått på kurs i flere år for å lære alt innen hardware.. )

Lenke til kommentar

Steget GeForce3 til Radeon 9250 er minimalt i min oppfatning, tatt i betraktning at de er ganske likt stilt ytelsesmessig. (Testa et GeForce3 Ti200 overklokket, mot et Radeon 9000 Pro, og GF3'n vant)

Men hvis du er fornøyd og støyen er borte så er det det som teller. :)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Steget GeForce3 til Radeon 9250 er minimalt i min oppfatning, tatt i betraktning at de er ganske likt stilt ytelsesmessig. (Testa et GeForce3 Ti200 overklokket, mot et Radeon 9000 Pro, og GF3'n vant)

Men hvis du er fornøyd og støyen er borte så er det det som teller. :)

GF3 Ti500 yter vel i snitt hakket bedre enn 8500LE/9100, mens GF3 Ti200 er ørlitegranne lavere enn de overnevnte ATI kortene. Radeon 9250 finnes jo i endel forskjellige versjoner men den som han har valgt er faktisk slett ikke verst og vil nok yte bedre enn GF3 i enhver utgave og versjon tror jeg. Det har 128-bit minnebuss og skal vel i teorien gjøre en helt grei jobb. Til trådstarters behov er det nok mer enn nok :) Når det i tillegg er lydløst syns jeg det er et glimrende kjøp for ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...