Gå til innhold

Første RE4 Review

Döden

Anbefalte innlegg

Siden det ikke er lov å cut'n paste anmeldelser så tar jeg bare med noe utdrag og slutten av anmeldelsen til GMR:

RESIDENT EVIL 4

"Gone are the leaden, remote-control-tank-like controls-RE producer Hiroyuki Kobayashi attributes this fix to an adjusted camera scheme. Unlike previous games, which were viewed from the standard third-person action perspective, RE4 creeps in a little closer on Leon, Sam Fisher-Style, especially while in combat mode.

"Treasure maps highlighting areas where a rare gem or artifact might be hidden can be bought from the merchants. Finding these valuables, and even combining some of them for greater worth, helps Leon not only establish a greater arsenal but upgrade it as well. Weapon attributes like ammo count, reload time, and, of course, stopping power can all be upgraded multiple times. It’s this factor that gives RE4 an action-RPG quality that it’s never had before. Leon may not level up, but his gear does."

"If you can’t tell from the screenshots, you’ll believe it in motion: RE4 is the best-looking game around. Ninja Gaiden may look a bit slicker, but that game is made up almost entirely of fantasy-based environments. RE4 goes a step further by constructing a remote Spanish town, an accompanying forest area (which is nearly as dead as its inhabitants), gloomy lochs, mining shafts, ski lifts, watery dungeons, an incredibly ornate castle, and so much more. It’s not just the environments, but the details."

"Of course, not everything is perfect. RE4 suffers from the KOTOR effect in that every basic villager pack is made up of the same five models (although other enemies vary greatly), and the plot begins to drag after about, oh, the 15th hour, especially when some fool is documenting everything, leaving his notes out in plain sight for Leon to find. The level design occasionally resembles a NASCAR track, and it would have been nice if Leon had a strafe function. But these are minor nitpicks; RE4 is still magnificent. It’s a terrific, if tardy, showcase for the GameCube, and it’s every bit as worthy as the Halos, the GTAs, and the MGSes of this generation. This is a stunning return to form."

10/10

Konge! :dribble: Mars blir en dyr måned. :thumbup::whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IGN CUBE sin anmeldelse:

http://cube.ign.com/articles/577/577841p1.html

Wow. I had some pretty high expectations for Resident Evil 4 and to my complete surprise the title actually exceeded them. This is simply the best survival horror game ever created. In fact, had it come out in 2004, it would have been my pick for Game of the Year.

With Resident Evil 4, Capcom has successfully -- triumphantly -- taken the franchise to the next level. It's really emphasized the "survival" in survival horror, too. You're oftentimes on the run for your life. And villagers, much smarter than any zombie, team up, dodge bullets, and do other nasty things that I will let you discover on your own. Then there are the boss fights, which are unexpectedly brilliant. This game is extremely scary, and that fear is intensified by the best graphics and some of the most eerie audio on Nintendo's console.

When you add in the new camera and action systems, as well as Leon's excellent new analog targeting function, you have a completely transformed survival horror experience. One that eclipses everything before it. Indeed, even after 20-plus hours of non-stop thrills, you won't want to put the controller down.

You don't own Resident Evil 4. It owns you.

An absolute must-have.

9.8

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo om folk som ikke har GC gidder og kjøpe den, bare for resident evil 4.

Hvis Capcom er litt smarte så ser vi noen heftige reklamekampanjer på tv. Slik folk vet at det finnes

jeg sitter og vurderer det nå da , det er det som irriterer meg :mad:

Lenke til kommentar
Spørsmålet er jo om folk som ikke har GC gidder og kjøpe den, bare for resident evil 4.

Hvis Capcom er litt smarte så ser vi noen heftige reklamekampanjer på tv. Slik folk vet at det finnes

Vel, du må jo kjøpe det nye zelda spillet og. Da er det to spill du må ha til GC-en.

Lenke til kommentar

Vel, du må jo kjøpe det nye zelda spillet og. Da er det to spill du må ha til GC-en.

3, må ikke glemme Metroid Prime 2 Echoes :p

Gleder meg fryktelig til Resident Evil 4. Jeg likte ikke de tidligere spillene pga. spillstilen og kontrollene. Endelig har Capcom gått over til et solid styringssystem.

Lenke til kommentar

Når det gjelder skrekk og stemning i spill, så er faktisk Resident Evil (remaken ja) til Gamecube det beste jeg noengang har spilt. Og med all den positive omtalen dette nå har fått, så er det det spillet jeg gleder meg mest til på Gamecube i 2005 sammen med det nye Zelda. Har mine forhåpninger til Strcraft Ghost også (siden det er Blizzard)...

Men mars blir en sinnsykt travel, dyr og underholdende måned.

Lenke til kommentar

Jupp, det er da allerede veldig mange gode grunner til å ha kuben - F-Zero, Wind Waker, Viewtiful Joe, Super Monkey Ball, Metroid Prime, Paper Mario, Pikmin, Animal Crossing og Eternal Darkness, samt alle tredjepartsspillene, Splinter Cell, Hitman, Prince of Persia osv. At RE4 får så gode kritikker er enda et godt argument, ikke "det første gode argumentet". :)

Lenke til kommentar

"You'll surely find from playing or even just watching Resident Evil 4 that all this sort of high praise is warranted, though it's worth reiterating that this is one of those games that you ought to approach with as few preconceived notions as possible. Essentially, if you've been entertained by any other mature-rated action game recently, then chances are you'll be blown away by this one. It's that good."

9.6/10 hos GameSpot

Strålende anmeldelser. Det lover foreløpig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...