Gå til innhold

Er 6600GT for dårlig for HL2?

talo_

Anbefalte innlegg

Hensikten med RAM er å ha en kjapp buffersone mellom CPU og harddisk. Det finnes andre slike buffersoner: cache på harddisken, og VRAM på skjermkortet. Grafikken i HL2 krever mye minne, og jo mer man kan legge i RAM´en, jo fortere kan den lastes inn i VRAM´en.

Brettene i HL2 har behov for mer enn 512 MB RAM, dersom man skal unngå lasting av teksturer fra harddisk til RAM mens man spiller. Jeg tror ikke det dreier seg om swapping, jeg tror det dreier seg om mengdene med teksturer, og at spillet lider under at alt ikke ligger i RAM´en når brettet er ferdig lastet.

Men jeg er ikke en dataekspert. Dette er bare det jeg har forstått av sammenhengen mellom VRAM og RAM.

Man kan forøvrig øke heapsizen, ved å skrive f.eks. "-heapsize 256000" i oppstartskommandoen for HL2 og CS:S. Det skal visstnok øke flyten i spillet, fordi man bruker RAM´en bedre da (heapsizen er satt til 64 MB som standard).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei 6600GT er ikke for dårlig for HL2... Men jeg kan ikke tro at du kjører HL2 høyere enn mitt moddete og klokkete 6800LE. Har du på reflect all? og ikke bare simple eller no reflection? :hmm:

'

Har omtrent samme opsett A64 3000+

512mb PC3200

6800LE@16,1,5@350/800...

kjører@1024x768 reflect world, alt på high untatt texture... og ingen AA/AF.

Har STORE vanskeligheter å tro at du synes det er merkelig at ditt kort, som er dårligere enn mitt, kjører HL2 så mye bedre enn meg :hrm:

Lenke til kommentar
Tusen takk for alt hjelpen!

Jeg har formatert nå å instalert drivere på ny. Alt virker som det skal, spillte akkurat CS:Source med 1200x1000 i oppløsning + alt på fullt

aa og af på fullt! enormt ;) "hakket" ikke en gang, er strålende fornøyd!

tusen takk for al hjelpen igjen!§!! :D:D!

ps: brukte de driverene som følgte med på cdene og lastet ned drivere fra nvidia. jeg skal kjøpe 512 ram til nå bare for sikkerhet ;)

mvh Pål Homnes

Hmm. Dette kan indikere at problemet ditt rett og slett var spyware som lå i bakgrunnen og prøvde å få kontakt med div. servere på internett. :ermm:

(I og med at en reformattering av maskinen var det som skulle til, mener jeg.)

Lenke til kommentar

Fant ut at HL2 krever mer enn cs source. Kunne ikke kjøre alt på fullt i hl2 måtte nesten ta av AA og AF da gikk det mye bedre. Da gikk det reint, kan jo ha vært litt av vært som var feil, mangel på ram og muligens noe annet som trakk ned pcen. Men uansett så virker det som det skal nå, kan ikke kjøre alt på fullt men er veldigt bra med 1200x1000 å alle detaljene står på høy men ikke aa og af, med sån instilling går det reint uten "hakking" og det er jeg fornøyd med. Takk for all hjelpen folkens. Tror kansje det var noe feil med de driverene jeg brukte sist, men så noen snakkte om noen drivere fra 3dguru.com som var bra, skal prøve de.

takk for alt! veldig bra side dette. Får hjelp til alt her ;)

Endret av talo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...