Gå til innhold

Er 6600GT for dårlig for HL2?

talo_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tusen takk for alt hjelpen!

Jeg har formatert nå å instalert drivere på ny. Alt virker som det skal, spillte akkurat CS:Source med 1200x1000 i oppløsning + alt på fullt

aa og af på fullt! enormt ;) "hakket" ikke en gang, er strålende fornøyd!

tusen takk for al hjelpen igjen!§!! :D:D!

ps: brukte de driverene som følgte med på cdene og lastet ned drivere fra nvidia. jeg skal kjøpe 512 ram til nå bare for sikkerhet ;)

mvh Pål Homnes

kjempe greier at du fikk det til å virke..

512 mb ekstra vill du merke veldig godt på loade tidene..

selv merket jeg veldig mye ekstra flyt i spillene ved høye oppløsninger og mye detaljer.. :)

Lenke til kommentar

Det kan være mange forklaringer. Skjermkort-drivere, chipsett-drivere, (CPU-drivere ?), for lite RAM, feil settinger i BIOS... og faktisk en bug ved HL2, som jeg ikke er helt sikker på at VALVe enda har klart å løse. De har utgitt en patch som skal løse dette til en viss grad, men ikke helt. Det rammer ikke alle visstnok, og blir beskrevet som en blanding av lyd-lagg og autosave-lagg.

Uansett: hyggelig at du fikk ordnet opp i problemet, for PC´en din må jo ha kostet noen kroner :)

Lenke til kommentar
Flaskehalsen ligger i 512MB RAM her, 6600GT skjermkortet skal være mer enn godt nok for HL2.  ;)

Lite ram får jo ikke pcen til å hakke eller gi dårlig fps, det som ville skje ved en minne-flaskehals ville jo vært at grafikken "lugger" enkelte ganger når det lastes til minnet, og at det tar lenger tid å loade.

Off Topic: Hvordan vet jeg at jeg har AGP-drivere innstallert?

Hvis maskinen ikke hakker i windows er de innstallert ;)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Det er VRAM'en det står på når man bruker høyere aa/af og oppløsning, ikke System minne..

Edit: Pass på at aa og af står avslått/lav.

Og eh, 1200x1000, all aa og af på max er nesten mer enn x800xtpe klarer det.. :ermm:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Flaskehalsen ligger i 512MB RAM her, 6600GT skjermkortet skal være mer enn godt nok for HL2.  ;)

Lite ram får jo ikke pcen til å hakke eller gi dårlig fps, det som ville skje ved en minne-flaskehals ville jo vært at grafikken "lugger" enkelte ganger når det lastes til minnet, og at det tar lenger tid å loade.

Det kommer jo helt an på hva man legger i hakking og lugging. Personlig vil jeg si at det er så å si det samme.

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på om du er helt kjent med forskjellen på hakking og lagging headcleaver :)

Når pcen har veldig lite fps (under 30) hakker den.

Når skjermen "lugger", henger igjen, lagger den.

Trodde dette var allmenn viten, men slang inn en "eller gi dårlig fps" i håp om at det skulle forklare litt. Det gjorde det visst ikke..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Last ned FRAPS og kjør med det oppe mens du spiller. Med FRAPS kan du se hvor mange bilder per sekund du får når du spiller (fps). Dette kan hjelpe seg å finne ut åssen hakking det er.

Å defragmentere harddisken er også viktig. Jeg støtter det folk sier her om at 512MB RAM er litt lite. Har selv sett RAM bruk opp mot 1GB da jeg spilte HL2! Har man da 512MB som han fyren har her, så bruker han harddisken (swap/pagefile) som minne. Da hakker det nok ja ;)

Lenke til kommentar

apwr: Selv om lag er et uttrykk som er brukt ved høy ping på nettet, betyr ikke det at det ikke kan brukes her også ;)

Selve lag'en er jo fenomenet med lugginga, ikke delen med ping/respons fra nettet i seg selv..

Men problemet til trådstarter er jo løst, så det er bare å google forskjellen eller starte en tråd om det hvis det er kritisk, istedet for å rulle videre i en død tråd.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

En kammerat av meg har 512MB ram, og x800XT

han får ikke spilt på De HØYESTE. Dette p.g.a. RAM

Dette vet jeg(vi) fordi når han satt på de HØYESTE instillingene klikka spillet helt og lukket seg selv, men når han fikk lånt 512MB RAM til fra meg (for å sjekke) gikk det som smurt.

Så skjønner ikke helt dere mener med dette: "deter ikke lite ram som gjør

det lagg" eller lignende

Noen forklaringer på det jeg har opplevd?

Lenke til kommentar

"Lag" er et engelsk ord, og betyr "forsinkelse". "Lag" kan komme av en dårlig internettforbindelse, men kan også komme av f.eks. lite RAM, eller en treg CPU. Så det er strengt tatt riktig å bruke betegnelsen "lagging" om lav fps i forhold til gjennomsnittlig fps.

Men "hakking" eller "lugging" er bedre NORSKE ord for akkurat det samme.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
En kammerat av meg har 512MB ram, og x800XT

han får ikke spilt på De HØYESTE. Dette p.g.a. RAM

Dette vet jeg(vi) fordi når han satt på de HØYESTE instillingene klikka spillet helt og lukket seg selv, men når han fikk lånt 512MB RAM til fra meg (for å sjekke) gikk det som smurt.

Så skjønner ikke helt dere mener med dette:  "deter ikke lite ram som gjør

det lagg" eller lignende

Noen forklaringer på det jeg har opplevd?

Rammangel skal ikke føre til at spill "klikker" og lukke seg selv. Det er mest sannsynlig et tegn på får lite strøm, driverkonflikter og lignende, men i ditt tilfelle vet jeg sannelig ikke hva som kan være årsaken. :hmm:

Endret av apwr
Lenke til kommentar

det som skjedde skjedde NÅR vi prøvde å SETTE på de høyeste instillingene, (ikke midt inne i spillet)

han har koblet til ekstra strømmen og han har 410 watts strømforsyning.

kom en sånn "error" boks opp når han satte på bruk instillinger også lukket spillet seg. (doom3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...