talo_ Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ja den er koblet til, fant ut hva aa og af er, det og er på, det lagger ganske ofte, men syns nå ikke den burde det, har prøved i 800x600 å det gikk det bra. Vis jeg kjøper 512 ram til vil det lagge forsatt da? I wc3 så er det lagg når det skjer mye men det syns nå ikke jeg det burde heller. Endret 4. januar 2005 av talo_ Lenke til kommentar
apwr Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 En venn av meg har bare 512MB ram i sin maskin og det lagger. Jeg derimot, har 1GB med ram, og det lagger ikke. Han har dessuten bedre hardware enn meg. Så det er nok for lite ram som er flaskehals her ja! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Så det er nok for lite ram som er flaskehals her ja! jepp, er nok det! men jeg kan ikke skjønne at det skal lagge i war 3 går gatt hos meg på fullgrafikk, og jeg har 9600xt. har 1024mb ram da Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) aa og af tar sinnsykt mye fra skjermkortet... skru det av og du vil oppleve mye bedre ytelse (Men også med et visst kvalitets-tap i og med at kantlinjer blir mer "hakkete" og slikt...) Her ser du hvordan 6600 GT gjør det med 4xAA i Doom3: http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...ce_6600-09.html Og når du tenker på at nVidia-kort gjør det best i doom (og ikke fullt så bra i HL2) så kan man ikke forvente super-smooth ytelse i HL2 med maks innstillinger og AA... Endret 4. januar 2005 av daffyd Lenke til kommentar
HEE Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Latterlig, 512 mb PC3200 holder lenge til spel som HL2 og WC3. Prøv heller, som fleire har sagt, å avinstallere drivere og prøv å finn nye. skulle likt å se deg prøve å spille hl på høye instillinger med bare 512mb ram du! må vanlige/lave går det fint, men ikke i HØYE instillinger!!! les hele posten før du kritiserer Helge da. Du klarer ikke å spille alt på max (AA og AF) uten lagg uansett om du har 1024 MB Ram. Det er neppe rammen det står på her. Støtter denne litt jeg og.. jeg kjører hl2 helt fint! og jeg har bare en 1,4 ghz og 512 mb ram. og radeon 9700 pro !. så svaret er nei skjermkortet ditt er mere enn bra nok til og dra hl2. men jeg har ikke skrudd på aa og af. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 en brikke med 512MB ram til vil hjelpe godt, jeg har X800XT, og lider av mangel på ram.. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ehm... Bare for å pirke litt. Det "lagger" ikke, det "hakker"! Lagg er et begrep som brukes når man har høy ping ved onlinespilling, er bare litt lei av at folk sier at det "lagger" når de spiller offline. ON TOPIC: Du vil ha vanskeligheter med på ha aa og af på med bare 512mb ram, og du vil også oppleve at det går litt i rykk og napp med bare 512mb ram på de nyeste spillene. Jeg for min del kjører hl2 på full guffe med 1gb ram og GF Ti4200, som er et betydelig svakere kort, så det kan tenkes at du har software problemer også. Prøv Omegadriverne, har brukt dem i alle år og er storfornøyd. Hvis du hadde et skjermkort fra et annet merke (feks. ATI) så annbefaler jeg at du kjører driver-cleaner. Endret 4. januar 2005 av OpusNR1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Støtter denne litt jeg og.. jeg kjører hl2 helt fint! og jeg har bare en 1,4 ghz og 512 mb ram. og radeon 9700 pro !. så svaret er nei skjermkortet ditt er mere enn bra nok til og dra hl2. men jeg har ikke skrudd på aa og af. da kjører ikke du høye instillinger da! det er det vi snakker om! høye instillinger! les før du svarer Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ingen har vel nevnt at man maa passe paa aa hive inn AGP driveren paa en del hk...? Er jo standard grunn til crappy ytelse i spill. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 tull og tøys! XP2100+ med 512mb pc2700 ram... og geforce ti4200.. kjører på anbefalte instillingere, nokså bra grafikk, flyter greit hele veien! Her er det andre kjepper i drivhjulene! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) tull og tøys! XP2100+ med 512mb pc2700 ram... og geforce ti4200.. kjører på anbefalte instillingere, nokså bra grafikk, flyter greit hele veien! Her er det andre kjepper i drivhjulene! Her snakker vi som sagt ikke om anbefalte innstillinger. Du går jo også glipp av alle DX9-effektene, noe som øker ytelsen betraktelig. Endret 4. januar 2005 av apwr Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 vi snakker om HØYE instillinger! ikke anbefalte! Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har du installert CPU-driveren? Min cpu kjørte på 1000mhz (samme som deg, athlon 64 3200+) helt til jeg installerte driveren. Fant den via en guide her på hw.no Mvh. Anders Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Tom's testet nettopp samme kort med 1G minne og AMD64 4000+, på samme innstilling. Det gav 82 FPS. Om vi skalerer ned i forhold til CPU havner kortet på rundt 60 FPS. Kortet skal ikke hakke i 1024 ... Sjekk med futuremark om det er systeminnstillinger/drivere som er synder, om ikke, slå av AF og dobbelsjekk at siste forceware fra guru3d er installert Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Tror du skal ta deg en formatering jeg, så legge inn ALT det nyeste innen drivere og slikt. WC3 skal ikke lagge uansett med slik maskin. så er noe galt en annen plass. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Minne har en god del å si når det kommer til spill som HL2 og Doom3, ikke baer hjelper det når du skal laste spillet, men når all grafikken skal lagres, har du ikke nokk ram, går det over på harddiskene... Du kan jo prøve å stikke ut i windows å sjekke oppgavebehandling over hvor mye Hl2 trekker.. Tror det skal gå.. Lenke til kommentar
talo_ Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Takk for alle svarene de hjelper en del. Jeg har nå kommet frem til at det kan være drivere eller for lite ram, jeg så også en som hadde skrevet at hans cpu kjørte på 1000mhz før han instalerte drivere til cpuen, jeg har ikke instalert noe spesiele drivere til cpuen som jeg vet om, har bare instalert med den cden som følgte med hovedkorte. Er det noen som vet om noen gode drivere til hovedkortet og cpuen. Har altså dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300868&cks=PRL og denne cpuen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300493&cks=SPK Tror dere andre det kan ha noe med det å gjøre? jeg bruker de driverene som jeg finner på www.nvidia.com til skjermkortet mitt, noen andre som har noen bedre til å anbefale. mvh Pål Homnes Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvilken driverversjon er det du har? 66.93? Denne er gammel og kjent for å gi problemer for 6600GT kort, spesielt i HL2. Last ned 71.24 fra guru3d.com, dette bør hjelpe. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 det du kan gjøre, for å sjekke det med cpu`en er å laste ned cpu-z eller no å sjekke hastigheten der.. Denne driveren er vel den som styrer cool & quiet saken.. og når det er feil blir jo alt feil.. Så test det med driveren du Lenke til kommentar
talo_ Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Tusen takk for alt hjelpen! Jeg har formatert nå å instalert drivere på ny. Alt virker som det skal, spillte akkurat CS:Source med 1200x1000 i oppløsning + alt på fullt aa og af på fullt! enormt "hakket" ikke en gang, er strålende fornøyd! tusen takk for al hjelpen igjen!§!! :D! ps: brukte de driverene som følgte med på cdene og lastet ned drivere fra nvidia. jeg skal kjøpe 512 ram til nå bare for sikkerhet mvh Pål Homnes Endret 4. januar 2005 av talo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå