Gå til innhold

Er 6600GT for dårlig for HL2?

talo_

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjøpt ny pc.

Den har XFX 6600GT skjermkort,

512 ram (PC3200) og

AMD64 3200

link til skjermkortet: https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305051

Når jeg skal spille går det fint men jeg kan ikke kjøre i så høy oppløsning uten at det lagger. Jeg har 1024x768 og alt på fullt i HL2 men det lagger...? jeg kjenner mange andre som har mye dårligere skjermkort og dårligere pc å det går reint hos dem. Er kansje dette skjermkortet ikke så bra? Har det noe med de andre komponentene å gjør? warcraft 3 frozen throne går ikke helt som det skal heller lagger visse stunder. Er det skjermkortet eller helle pcen?

mvh Pål

Moderatoredit: Rettskrivning i tittelen er fikset.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Latterlig, 512 mb PC3200 holder lenge til spel som HL2 og WC3.

Prøv heller, som fleire har sagt, å avinstallere drivere og prøv å finn nye.

skulle likt å se deg prøve å spille hl på høye instillinger med bare 512mb ram du!

må vanlige/lave går det fint, men ikke i HØYE instillinger!!!

les hele posten før du kritiserer

Lenke til kommentar

skulle likt å se deg prøve å spille hl på høye instillinger med bare 512mb ram du!

Helge da. Du klarer ikke å spille alt på max (AA og AF) uten lagg uansett om du har 1024 MB Ram. Det er neppe rammen det står på her.

Lenke til kommentar

kjører hl2 glatt på 1024x768 med alle detaljer på høyt med et Aopen 6600GT, prince of persia warrior within, colin mcrae 2005, MSFS: century of flight går og glatt på en 3.0 prescott.

Og jeg har bare 1 stk. 512 pc3200 ( Geil).

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at mengden med ram hadde påvirkning på grafikkinnstillingene. Jeg trodde det bare var skjermkortets minne som ble påvirket her. Er dette virkelig riktig? Dessuten, hvis man kjører full oppløsning med AA og AF i f.eks. i HL2 (men særlig i Doom 3) på et 6600GT-kort, vil ikke uansett grafikkortet slite ganske mye... og vil da altså ram i tillegg være flaskehals? Kan noen forklare?

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
hva er AA og AF? hva bør jeg gjøre ?? noen som vet om noen bedre drivere enn de som ligger på nvidia.com

Jeg er ikke noen ekspert, men enkelt sagt er det en teknologi som brukes for å glatte ut kantene i spill, slik at det ser penere ut. Krever en god del av skjermkortet.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Helge da. Du klarer ikke å spille alt på max (AA og AF) uten lagg uansett om du har 1024 MB Ram. Det er neppe rammen det står på her.

kan gå i 1024x768

uansett så er sjansen for at det går med 1024mb ram større enn om du har 512mb.

jeg hadde samma problem før(ikke samma 3d kort) men når jeg klinka til med ei ram brikke til, gikk spillet MYE bedre!

Flaskehalsen ligger i 512MB RAM her, 6600GT skjermkortet skal være mer enn godt nok for HL2.

ja!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Flaskehalsen ligger i 512MB RAM her, 6600GT skjermkortet skal være mer enn godt nok for HL2.  ;)

Det er da ingen flaskehals! O_o Det skal gå fint å kjøre HL2 på max-instillinger (som er anbefalt på 6600GT, mener jeg) og 1024x768 oppløsning. Siden trådstarter ikke vet hva AA og AF er, regner jeg med at han ikke bruker det.

Det skal i hvert fall ikke bli noe mye merkbar lagg, og siden WC3 også lagger, er enten noe defekt, ellers så er det noe driver-tull.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...