b-real Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Oppdaterte firmware min fars gammle Waitec brenner som har hele 4x hastighet. Men da jeg skulle til å oppdatere så krevde flash-programmet at DMA skulle være avslått(!). Noen som har forklaring på hvorfor? [ endret av B|Real den 2002-06-09 21:02 ] Lenke til kommentar
Zink Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 21:01, B|Real skrev:... da jeg skulle til å oppdatere så krevde flash-programmet at DMA skulle være avslått(!). Noen som har forklaring på hvorfor? Direct Memory Access. En svært rask metode for å flytte data fra et lagringsmedium over til PCens internminne uten å gå via mikroprosessoren. Signalene strømmer i DMA-kanaler, noe som forhindrer driverne fra å entre Firmware-bios. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Ah...Ok...takker. Vet hva DMA er, men takk for oppdateringen. Men hvorfor der det ikke slik på min Plextor-brenner(død nå...) som oppdaterte uten å måtte disable DMA. Kanskje de fant ei løsning utenom...eller at jeg oppdatere feil :smile: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-10 17:52, B|Real skrev:Ah...Ok...takker.Vet hva DMA er, men takk for oppdateringen.Men hvorfor der det ikke slik på min Plextor-brenner(død nå...) som oppdaterte uten å måtte disable DMA. Teac Firmware Updater: > This program does not operate when the DMA mode is enabled.Disable the DMA < Noen flashprogrammer disabler DMA, men UDMA-kontrolleren resetter DMA under reboot hvis kontrolleren/ hovedkortet takler dette og Bios enablet den. Enkelte hovedkort kan bare ha èn enhet pr. kabel for og lykkes. > This problem seems to happen with some newer motherboards or AMD based motherboards. It has to do with ultra-DMA controllers interfering with the upgrade process. < Enkelte systemer må også disable automatisk varsling ( ved innsetting av CD ). Win2k asossierer DMA-settings med kontrolleren, mens Win98 asossierer med enheten. Derfor betyr dette noe for hvordan OS'et tillater DMA-setting også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå