Gå til innhold

Ønsker støyfri bærbar


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar PC. Jeg har sett meg rundt ganske lenge nå, men har ikke funnet akkurat det jeg vil ha. Det absolutt viktigste er at denne er støyfri. Jeg har fra før en Toshiba Satellite som snart er tre år gammel, og er veldig fornøyd med denne, bortsett fra at viften går så og si konstant. Det er utrolig irriterende!

 

Nestetter at den er støyfri ønsker jeg at PCen er lett, men at den har en skjerm på 14". (Mer behagelig å skrive på)

 

Jeg skriver veldig mye og bruker ellers maskinen til Office-programmer, Photoshop, internett o.l. Jeg spiller ikke spill eller driver med videoredigering eller noe slikt.

 

Når det gjelder pris går nok smertegrensen rundt 15000kr.

 

Jeg har sett på spesifikasjonene til Acer TravelMate 3201XCI og synes den ser veldig bra ut. Men jeg kan ikke finne noen tester av denne noe sted. Og jeg tør ikke å kjøpe den uten at jeg vet noe om støynivået. Håper noen kan hjelpe meg.

 

Watersound

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett meg ut denne maskinen. Opprinnelig skulle jeg ha en 8000 eller 6000, men vekten på 2.18 kg veier mer enn opp for den tapte funksjonaliteten.

 

Så over til det jeg og trådstarter lurer på: Har denne maskinen samme støynivå som 6000- og 8000 serien, altså fraværende viftestøy.

 

Er det noen som vet hvilket materiale lokket er laget av? Metall eller billigplast?

Lenke til kommentar

Takk for linken.

 

I found the 3201XMi to be a good mobile companion, although I must say that it gets quite noisy when the fans spin up. Strangely, there seems to be little rhyme or reason to the cooling of the machine. When using the notebook on mains power, sometimes the fans will stay on constantly, while other times they won’t spin up at all. In fact when I started this review the fans were spinning constantly, but after having a break and firing up the machine again, I’ve yet to hear the fans spin up once.

Dette lovet ikke bra, men er vel ikke konkret nok til å avgjøre om maskinen støyer eller ikke under normalt kontorbruk. Støyende PC er utelukket.

 

Det ser også ut som at lokket er laget av plast, men det er strengt tatt ikke et stort minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...