Joshiwo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg skal oppgradere og har valget mellom AMD32bit, Intel eller AMD64bit. Jeg kjører Windows XP og har ingen planer om å gå over til linux eller Win64. Spørsmålet er da om det er noen vits med 64bit for min del eller om jeg kan vente til Longhorn kommer før jeg velger 64bit. Dette med tanke på 64bits-prosessor med 32bit i windows xp ovenfor spill osv. Hva ville yte best? Intel 3.0ghz eller AMD64 1.8ghz? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Forskjellen mellom an AMS xp og en A64 er da mye mer enn at A64 har 64bit. Tror du må forklare bedre hva du skal bruke pcen til osv. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Dette med tanke på 64bits-prosessor med 32bit i windows xp ovenfor spill osv. Hva ville yte best? Intel 3.0ghz eller AMD64 1.8ghz? AMD 1,8GHz (3000+) vil yte best i spill. I generell annen bruk vil de yte ca likt. Siden du vil kjøre et 32bit OS så får du ingen fordeler på grunn av selve 64bit-funksjonen i CPU'en, men det er langt større forskjeller på f.eks Athlon XP og Athlon 64 enn det. Blandt annet den integrerte minnekontrolleren, SSE2, andre brikkesett, osv gjør at Athlon64 vil ha en rekke fordeler fremfor Athlon XP selv om du fortsetter med 32bit OS. Fremfor Intel's Pentium4 så har den også en del fordeler. Nå for tiden er det et lite hestehode forran på ytelse i spill, men det viktigste er nok et lavere effektforbruk og støtte for Cool&Quiet. Lenke til kommentar
Joshiwo Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg skal bruke PCen hovedsaklig til å spille spill som Half-Life 2 og nyere spill som måtte komme i fremtiden (Battlefield 2 osv). Er bare det at jeg synes 1.8ghz AMD64 høres så lite ut med tanke på at jeg har 1.6ghz fra før (32-bit). Så i forhold til en Intel 3.0ghz høres 1.8ghz AMD64 lite ut. Spørsmålet er bare om den vil kunne prestere godt til slike spill. AMD64 that is.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Det blir litt som å si at en 1.6l ikke kan kjøre fra en 2.8l. Er flere ting som gjør AMD til en raskere prosessor enn bare MHz. Pr. i dag er AMD64 best på spill. AMD64 med ATI skjermkort må være den beste parringen for HL2. Men dette med skjermkort går på hvem som er best for DX og OGL baserte spill. Endret 4. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg skal bruke PCen hovedsaklig til å spille spill som Half-Life 2 og nyere spill som måtte komme i fremtiden (Battlefield 2 osv).Er bare det at jeg synes 1.8ghz AMD64 høres så lite ut med tanke på at jeg har 1.6ghz fra før (32-bit). Så i forhold til en Intel 3.0ghz høres 1.8ghz AMD64 lite ut. Spørsmålet er bare om den vil kunne prestere godt til slike spill. AMD64 that is.. ja. de 1.8ghz'ene vil yte bedre enn intel sine 3ghz i spill...enkelt og greit. De er rett og slett mer effektive... Hvis du ikke har fått med deg at Mhz ikke lenger er en god måling av ytelse, så er det på tide nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå