Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvem har erfaringer med disse kameraer og hvilket skal jeg købe?? Gar efterhånden været rundt omkring mange kameraer, men tror efterhånden at det blir et af disse! Er det et klogt valg??? Synes ikke fx-7'ern klarede sig særligt godt i akams test!! (ret skuffet, men kan alligevel godt lide kameraet) Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har FX7 og har testet det i 10 dager og det som fremkommer i testen stemmer. Batterikapasiteten er dårlig, men man kan ta gode bilder innendørs pga. bildestabilisatoren. Før jeg valgte vurderte jeg: - Panasonic Lumix DMC-FX7 - Casio Exilim Z55 - Sony DSC-150 Etter å ha studert tester og spesifikasjoner stod jeg igjen med Sony og Panasonic, fordi Casio ikke hadde noen klar totalfordel over de andre. Det fristet å gå for Sony, men valgte Panasonic fordi det passet mitt bruk best da jeg primært tar bilder innendørs og uten tripod. Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes da at casio har meget stor fordel overfor panasonic og sony. Meget god batterikapacitet og optisk søger! Dette er måske ikke nok til at vælge det fremfor de to andre?? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg synes da at casio har meget stor fordel overfor panasonic og sony. Meget god batterikapacitet og optisk søger! Dette er måske ikke nok til at vælge det fremfor de to andre?? Sony har bedre batterikapasitet enn Casio og har også optisk søker, og Sony tar bedre bilder (ref. tester). Videofunskjonen til Sony er bedre enn Casio. Ulempen med Sony er at avstanden (momentarmen) fra utløserknapp til linse er relativt lang, slik at når utløserknappen trykkes inn så er det lett å få uskarpe bilder. Casio har i tillegg størst "barrel distortion" av alle. Det er ikke bra dersom man tar mange bilder innendørs, fordi horisontale og vertikale flater vil "bue" Endret 4. januar 2005 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Stor ulempe ved sony er også de dyre memorycards... Hvad ville du vælge, hvis du sku vælge mellem fx7 ellers z55?? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ...valgte Panasonic fordi det passet mitt bruk best da jeg primært tar bilder innendørs og uten tripod. Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg skal rejse til Thailand, Vietnam osv her til marts. Det er primært der jeg skal bruge kameraet. Er der noget specielt jeg skal tage højde for?? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg kjenner ikke til om det er ulikheter i spesifikasjonene. Sorry. OBS: Ser at det jeg sa om "...Sony har bedre batterikapasitet enn Casio..." er feil. Casio har bedre batterikapasitet. Jeg irriterer meg nå over FX7s dårlige batteri... Endret 4. januar 2005 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg tror også det er derfor jeg hellere må vælge casio. Det er jo ikke sikkert jeg kan lade batteri op alle steder hvor jeg kommer i vietnam. Og casio har også optisk søger, hvilket er en fordel hvis jeg ikke har meget batteri tilbage.... casio leveres med docking station - skal jeg så have den med for at lade batteri op osv?? Er det bbesværligt?? Tak fordi du gider hjælpe mig... Jeg er ret lost... Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 casio leveres med docking station - skal jeg så have den med for at lade batteri op osv?? Er det bbesværligt?? Det virker litt tungvindt å måtte ha med en dockingstasjon, ja. For hjemmebruk sammen med PC er det jo praktisk, men ikke ellers. Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Og den kan ikke lades op uden dockingstationen? Dvs at jeg ikke kan købe ekstra batteri og bruge det i reserve?? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Ser ut som om du må lade i dockingstasjonen: http://www.exilim.de/euro/exilimzoom/exz55/specifications/ Men det gjør vel ingenting siden batteriet er så godt. Kan jo lade på natta da. Endret 5. januar 2005 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Du har ret.... :!: Hvor lang tid kan dit kamera (fx7) holde batteri?? Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvad er bedst - TFT eller LCD skærm og hvorfor??? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 FX7 varer ca. 1 kveld, så er det slutt. Ser at du får ekstern lader til Z55 her: http://www.exilim.de/euro/exilimaccessory/exilimzoom/ Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvor lang tid er et kveld??? :!: Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Rikkebladt, hvis jeg må forvirre dig endnu mere, så vil jeg foreslå dig at købe et kamera der tager AA-batterier, så du i nødstilfælde kan købe batterier stort set alle steder i verden. Brug dog primært genopladelige, og hav gerne et sæt eller flere i backup. Dette ser jeg som en stor fordel når du skal rejse rundt i længere tid og ikke kan være sikker på at have adgang til en stikkontakt hver eller hver anden dag. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvad er bedst - TFT eller LCD skærm og hvorfor??? TFT er en type LCD skjerm. Jeg kjenner til 2 typer, men godt mulig det er flere. TFT er den beste typen, og er mye kjappere til å oppdatere bildet enn den andre typen. Ihvertfall på PC LCD skjermer så er den andre typen utgått. Lenke til kommentar
Rikkebladt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Er det virkelig kun størrelsen på skærmen der er forskellen på casio z50 og z55?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå