Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni og UDP porter

Anbefalte innlegg

Har i 4 mnd jobbet med å få summetone, og for å sjekke om de rette porter var åpne prøvde jeg et program som kjørte en UDP scan på port 5060. Da fikk jeg som resultat at porten var stengt i mitt bredbåndsmodem(Cisco 828). Jeg har ikke brukernavn/passord til modemet så jeg får ikke sjekket det på noen annen måte.

Fikk dette svaret fra bredbåndsleverandøren da jeg konfronterte dem med resultatet:

En udp scan viser bare om utstyr på angitte ip adresser svarer på tjenester som lytter på angitt port. udp5060. det er kun telioadapteret som har en tjeneste som svarer på udp5060. ingen andre ip adresser vil svare på denne porten.udp1630 - 16700 er porter som random settet opp i hver iptelefoni-samtale. ingen av disse portene vil svare på udp scan, fordi det ikke er satt opp samtaler.dessuten svarer disse kun på utstyr som samtalen er satt opp mot. Telio adapteret står bak nat. dvs at det må initieres en udp forbindelse fra innsiden av nat routeren og ut mot internett mot sip proxy'en før telio kan kjøre trafikk inn (udp keep alive)ingen kan initiere udp5060 mot telioadapteret fra internett. eks en udp scan!

Medfører dette riktighet??

Er det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...