søndagskjører Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Har en stund hatt problemer med med kraftig lugging når jeg trykker inn gassen i bunn. Det være seg om mototren er varm eller kald. Har fått tips at det kan være noen filtre. Er det noen som kan hjelpe meg, slik at jeg slipper å tømme lommeboken på et eventuellt verksted, spesiellt når jeg kanskje kan gjøre noe selv? takk! Endret 5. januar 2005 av søndagskjører Lenke til kommentar
søndagskjører Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Det må da være noen som har peiling på denne typiske bilen? Vann i diesel? Dårlig innsprøytning? HJELP!!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 HJELP!!!! Antagelig tett dieselfilter, det bør byttes om høsten, vann i dieselen er jo også en mulighet men uansett bytt diesel og luftfilter. Lenke til kommentar
søndagskjører Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Tusen takk for hjelpen! Hvorfor bør dette skiftes om høsten? har du noen peiling på hva slags filter jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Tusen takk for hjelpen! Hvorfor bør dette skiftes om høsten?har du noen peiling på hva slags filter jeg skal kjøpe? En god vane, men utifra måten du spørr på ville jeg nok ha vurdert og få det skiftet på en servicestasjon det tar bare noen minutter og du får rett filter. Luftfilteret bør også byttes hvis det er lengesiden det ble skiftet, dette er deler for 3-400,- så det er ikke dyrt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 agvg Skrevet 07/01/2005 : 13:35En god vane, men utifra måten du spørr på ville jeg nok ha vurdert og få det skiftet på en servicestasjon det tar bare noen minutter og du får rett filter. Luftfilteret bør også byttes hvis det er lengesiden det ble skiftet, dette er deler for 3-400,- så det er ikke dyrt. Er desverre ikke så veldig erfaren med diesel, men hvis jeg får lov å gjette, tror jeg "den gode vanen" om å gjøre det akkurat på høsten kan ha litt med vann og gjøre. Dieselfilteret virker også som vannavskiller, og har man vann i systemet, bir det et større problem når det er frost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå