Gå til innhold

S Radeon 9600XT eller S Radeon 9800 atlantis

adnan

Anbefalte innlegg

Men hvis du driter i pengene kan du like gjerne gå for 9800 ja. Men skulle du ombestemme deg og være villig til å legge inn litt til så er 9800 et mye bedre valg, evt et 6600GT.
da kan du ligsågodt ta i gjen 9800np kortet. det jeg mener at at jeg syntes ikke det er verdt pengene. da kan du like godt ha et 9600xt. men er kostnaden uintresang for deg, er 9800np valge ditt

*Kremt* Vi snakker om 50 kroners forskjell her. Man betaler altså 50kr ektra (eller i dette tilfellet ingenting) for dobbelt så mange pipes og nærmere dobbelt så høy minne-båndbredde.

Du kommer ikke unna at 9800-kortet er et bedre valg - uavhengi av prisforskjellen.

edit: la til et til quote

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis du driter i pengene kan du like gjerne gå for 9800 ja. Men skulle du ombestemme deg og være villig til å legge inn litt til så er 9800 et mye bedre valg, evt et 6600GT.
da kan du ligsågodt ta i gjen 9800np kortet. det jeg mener at at jeg syntes ikke det er verdt pengene. da kan du like godt ha et 9600xt. men er kostnaden uintresang for deg, er 9800np valge ditt

*Kremt* Vi snakker om 50 kroners forskjell her. Man betaler altså 50kr ektra (eller i dette tilfellet ingenting) for dobbelt så mange pipes og nærmere dobbelt så høy minne-båndbredde.

Du kommer ikke unna at 9800-kortet er et bedre valg - uavhengi av prisforskjellen.

edit: la til et til quote

herregud da! Minnebåndbredden er da akkurat den samme på begge kortene..! beggge har 128bit minnebus, og det er denne som er den avgjørende faktoren for minnebåndbredde. (og ikke minst ytelsen til 9800-brikkene)

Ja, jeg vet 9800 som regel har 256bit minne, men det har dukket opp noe jeg ville kalle "lureversjoner" med 128bit minne... og vips, så forsvannt nesten hele fordelen med 9800-chip'en :ermm: Den har kun 4 pipelines fler, men 9600XT er klokket høyere... OG du får med HL2 lisens ;)

så, tilbake til topicen.

Anbefaler deg 9600 kortet om du avbsolutt ikke vil legge mer i skjermkortet, kommer best ut utstyrsmessig også :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Man får ikke lengre HL2-lisens, det sluttet de med Jan. 2004..

hmm.. det syns jeg er rart, fordi jeg bestillte Connect 3D 9600XT fra Ps-Data for..hmm...4 mnd'er siden... og jeg fikk da med hl2 lisens :D

Måtte desværre sende tilbake kortet, da de ikke klarte spillene jeg likte, måtte opp på 9800pro....så, der røyk den lisensen :thumbdown:

Men, ble hvertfal en erfaring rikere;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...