Gå til innhold

S Radeon 9600XT eller S Radeon 9800 atlantis

adnan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja får grunnen til at jeg spør er :

Jeg bestilte et Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB AGP,128bit bus. Når jeg fikk dette i posten så var det ødelakt fikk ikke noe bilde på skjermen. Jeg har sjekket alt med kabler osv.

Jeg sendte en returfåresørsel til norek og fikk bekreftet dette var greit og sender kortet tilbake i dag. Men jeg vet ikke hva regelen er hos dem slik hvis jeg spør om og bytte dette kortet mot det som du sa MacManus så får jeg vell ikke noe penger tilbake. Siden kortet jeg bestilte først er dyrere?

Lenke til kommentar
hm, du burde få igjen pengene dine.

hvs det er innen angrerett tida!

Ja får jeg fikk korete i forige mandag. Men grunnen til jule forbredelser så fikk jeg ikke prøvd det før helgen. Og da merket jeg dette at det var ødelakt. Så jeg burde heller kjøpe det kortet 9600XT 128mb minne? og få igjen noen penger?`Kortet skal brukes til spill som Anarchy Online og litt CS

Lenke til kommentar
9600XT med 256mb er best av de to du linket.

begge kortene har 128bitminnebus, men jeg trur nok jeg ville gått for 9600xt kortet. det er ikke laver klokket enn normalt selv om det har mer ram. har høyere default klokk enn 9800 også

Vet dere egentlig hva dere snakker om? Av disse to kortene er 9800 np klart bedre enn 9600xt. :roll:

9800 har en minne-båndbredde på 18,6 GB/s mot 9600xt's 9,6 GB/s.

9800 har 8 pixel-pipelines, mens 9600xt kun har halvparten, 4.

Lever inn 9800-kortet og få et nytt av samme type tilbake!

Lenke til kommentar
9600XT med 256mb er best av de to du linket.

begge kortene har 128bitminnebus, men jeg trur nok jeg ville gått for 9600xt kortet. det er ikke laver klokket enn normalt selv om det har mer ram. har høyere default klokk enn 9800 også

Vet dere egentlig hva dere snakker om? Av disse to kortene er 9800 np klart bedre enn 9600xt. :roll:

9800 har en minne-båndbredde på 18,6 GB/s mot 9600xt's 9,6 GB/s.

9800 har 8 pixel-pipelines, mens 9600xt kun har halvparten, 4.

Lever inn 9800-kortet og få et nytt av samme type tilbake!

Noen som har noe og si til dette? Takk for hjelpen suzze

Lenke til kommentar

hm, 9800np er ikke verdt pengene man betaler for det pga 128bit minnebuss.

så er dette kortet mye dyrere enn 9600xt ville jeg valgt 9600xt og fått igjen penger for 9800np kortet. dette er i tilegg tregere/laver klokket enn vanlige 9800np kort, pga treg ram. så nei, det er ikke klart bedre. eneste overtak er 4fler pipes.

9600xt derimot har raskere klokkehastighet på minne, enn 9800np kortet. så jeg trur ikke man får noe serlig bedre ytelse av 9800np enn 9600xt.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Men det som er saken er et jeg dri... i pengene om jeg får dem igjen eller ikke. Hvem kort er bedre til spill er det jeg prøver og komme fram til.

Og jeg har IKKE lyst til og betale noe mer osv. Kjøpte ny pc for noen uker siden også.

Lenke til kommentar
Men det som er saken er et jeg dri... i pengene om jeg får dem igjen eller ikke. Hvem kort er bedre til spill er det jeg prøver og komme fram til.

Og jeg har IKKE lyst til og betale noe mer osv. Kjøpte ny pc for noen uker siden også.

da kan du ligsågodt ta i gjen 9800np kortet. det jeg mener at at jeg syntes ikke det er verdt pengene. da kan du like godt ha et 9600xt. men er kostnaden uintresang for deg, er 9800np valge ditt

Adan, du burde heller lagt til et par hundre kroner og fått tak i 9800 Pro.. Merkbar ytelses forskjell fra 9800 NP.

enig

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

da kan du ligsågodt ta i gjen 9800np kortet. det jeg mener at at jeg syntes ikke det er verdt pengene. da kan du like godt ha et 9600xt. men er kostnaden uintresang for deg, er 9800np valge ditt

Adan, du burde heller lagt til et par hundre kroner og fått tak i 9800 Pro.. Merkbar ytelses forskjell fra 9800 NP.

enig

Så 500kr mer så har jeg MYE bedre kort? Til spilling osv? Er det vært forskjellen?

Lenke til kommentar

Enig med den, men han sier jo at han ikke vil betale mer

Og jeg har IKKE lyst til og betale noe mer osv.

Men hvis du driter i pengene kan du like gjerne gå for 9800 ja. Men skulle du ombestemme deg og være villig til å legge inn litt til så er 9800 et mye bedre valg, evt et 6600GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...