Gå til innhold

Rome Total War: Bli kvitt korrupsjon!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det som er dumt med å ha de beste soldatene i byer er at det blir en sinsyk til upkeep til slutt..

Selvsagt!

Jeg elsker derimot å trekke flere paralleller til dagens verden:

Når USA m/ fler invaderte Irak, benyttet de sine beste soldater som en slags midlertidlig politistyrke. Har USA, Navy Seals stående på vakt i Boston? Nei! Hvorfor? Vanlig politi holder.

Tenk på hvorfor de slipper unna med bruk av lokalt politi i Boston, samtidig som du gjør følgende med teksten for å gjøre om situasjonen til R:TW :

Bytt ut ordene:

"USA m/ fler" til "Brutii"

"Irak" til "Egypt"

"Navy Seals" til "Urban Cohorts"

"Boston" til "Alexandria"

"politi" til "Auxillia"

Og Fat_ASS: Nå må du ikke tro jeg "gikk løs" på deg på noen måte. Derimot hadde du den posten med flest spørsmål, og var derfor enklere å benytte til å fremme mitt argument.

Godt uannsett er det å måtte slippe å benytte teskjemetode for forklaring.

Lenke til kommentar

Og Fat_ASS: Nå må du ikke tro jeg "gikk løs" på deg på noen måte. Derimot hadde du den posten med flest spørsmål, og var derfor enklere å benytte til å fremme mitt argument.

Trodde overhode ikke det heller...=)

Var ment som positivt og ikke negativt den siste posten jeg skrev... :yes:

Lenke til kommentar

Di største utgiftene er jo selvfølgelig i di byene som ligger nærmest andre faksjoner som du er i krig mot.

Visst du eier hele Italia og er i krig med Egypt så burde det ikke være noe korrupsjon i foreksempel Rome eller Capua!!

Etter at jeg tok båt inn til Aleksandria med ein stor hær!! Midt inni Egypterhelv...... så fikk jeg korruspjonsutgifter på 5000 i den byen.

Med andre ord: Visst du har mektige fiender på alle kanter så er det store korruspjonsutgifter. :realmad::realmad:

Lenke til kommentar
Di største utgiftene er jo selvfølgelig i di byene som ligger nærmest andre faksjoner som du er i krig mot.

Visst du eier hele Italia og er i krig med Egypt så burde det ikke være noe korrupsjon i foreksempel Rome eller Capua!!

Etter at jeg tok båt inn til Aleksandria med ein stor hær!! Midt inni Egypterhelv...... så fikk jeg korruspjonsutgifter på 5000 i den byen.

Med andre ord: Visst du har mektige fiender på alle kanter så er det store korruspjonsutgifter. realmad.gif realmad.gif

Hmm... det har jeg ikke tenkt på før...Veldig godt utenkt dette spille...

Utviklerne har virkelig satt seg inn for og gjøre det så virkelighetstro som mulig... :yes:

Lenke til kommentar

Med andre ord: Visst du har mektige fiender på alle kanter så er det store korruspjonsutgifter. realmad.gif realmad.gif

Hmm... det har jeg ikke tenkt på før...Veldig godt utenkt dette spille...

Utviklerne har virkelig satt seg inn for og gjøre det så virkelighetstro som mulig... :yes:

Jepp, det er mange geniale småting i heile spellet, det er det som gjer det så SINNSYKT bra! Alt er gjennomtenkt!

Lenke til kommentar
Ja nå må dere ikke glemme alle de "geniale" bugsa da... ;)

Hvilke bugs? Men det er jo cheating....

Noen gode tips for å unngå opprør:

1. Ha alltid minst tre eller fire millitære enheter i en by.

2. Sørg for å kapre wonders.

3. Ta de byene som ligger geografisk nærmest deg først. Jo lengre unna de er, jo mer opprørske blir befolkningen, og jo vnaskeligere bli det å få den igjen.

4. Sett skattene på automatisk ballansert. Her har jeg funnet en bug. Om det er opprør, prøv å stille skatten frem og tilbake, det bruker å hjelpe.

5. Jo mer krig det er i landene rundt, jo verre blir det i byene dine.

6. Velg alltid å utrydde hele byen når du overtar en by. Da får du respekt, og de vil ikke prøve seg på noe på en god stund.....

Lenke til kommentar
Ja nå må dere ikke glemme alle de "geniale" bugsa da... ;)

Hvilke bugs? Men det er jo cheating....

Noen gode tips for å unngå opprør:

1. Ha alltid minst tre eller fire millitære enheter i en by.

2. Sørg for å kapre wonders.

3. Ta de byene som ligger geografisk nærmest deg først. Jo lengre unna de er, jo mer opprørske blir befolkningen, og jo vnaskeligere bli det å få den igjen.

4. Sett skattene på automatisk ballansert. Her har jeg funnet en bug. Om det er opprør, prøv å stille skatten frem og tilbake, det bruker å hjelpe.

5. Jo mer krig det er i landene rundt, jo verre blir det i byene dine.

6. Velg alltid å utrydde hele byen når du overtar en by. Da får du respekt, og de vil ikke prøve seg på noe på en god stund.....

man bør aldri slakte en by om det er av den samma kultur som man spiller selv, da er det rett og slett bortkastet, eller om man trenger byen strategisk. som f.eks å retraine soldater, bygge flere soldater til videre krigføring om man er langt unna nærmeste milltære by av som man bruker selv.

Lenke til kommentar

Du har et poeng :thumbup:

Men om opprørerne overtar byen, så er det verre....

Og man bør trene styrke i det indre terrirtoriet av området ditt, og sende dem fremover mot fornten. Her gjelder det å tenke fremover.....

Og en siste ting. Man kan bribe allierte hærer, men ikke romerske byer. Da svekker du både romerene (som er bra siden du må slåst mot disse på slutten), får billige soldater, mister ikke folk i byene dine, store hær på 1-2-3, osv.....

Merk: Briber man en romersk by, så må man gi den tilbake for ikke å bli fiender med Rom.

Lenke til kommentar

FEIL!

Du kan BARE overta units som ditt folk kan produsere!

(Litt rart egentlig, for man trenger jo ikke ha muligheten til å retraine de fordi)

Dette lurte jeg også på en gang, men fikk vite det her på forumet ;)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...