Gå til innhold

Rome Total War: Bli kvitt korrupsjon!

Anbefalte innlegg

Har Rundt 50 byer med Scipii og tjener gjennomsnittlig 2000 kroner per by!!

Etter at hæren har blitt mata så minker det mye plus at det er noe h..... mye korrupsjon i mange av byene.

Har funnet ut at det ikke blir korrupsjon i byene visst det er ein guvernør eller to i byen.....

men det blir litt mye arbeid visst jeg må skaffe guvernør til Aleksandria helt fra Syracuse og andre byer som Tarsus eller Corduba i Portugal...

Noen som vet om noen andre smarte råd for å ta korrupsjonen etter rota!!

Takknemlig til alle gode råd!! :hmm::hmm:

Videoannonse
Annonse
Enda en teit ting med RTW (begynner å bli mange nå)

Det er jo ikkeno morro når man veit svaret på alt... korupsjon har alltid vært et stort problem... og det vart kanskje værre i de dager.

Det finnes nok en måte å få det tell å minke .. men å bli kvitt det helt er nok umulig. Det ække som om korupsjon er no gigantisk problem heller... det er bare enda ei litta utgift, en simpel del av spillet som ingen hadde merket hvis det ikke sto på det finansarket.

Vel det er nå bare et spill å ikke den kalde krigen!!

I et spill så synes jeg at de skulle ha laget en ting for å forhindre det...

Kan godt være der men man burde ha en mulighet til å kunne gjøre noe med det ellers blir det fort veldig plagsomt...

I et spill går alt ann å legge till hit å dit så der KAN man legge til en funksjon som gjør at vis man gjør sånn å sånn så vil korupsjonen mer eller mindre forsvinne...

I den virkelige verden kan man ikke det...Der kan man bare forebygge det så godt man kan...

I å med at et spill overhode ikke er den virkelige verden, å at man spiller som oftes for å ha d skøy å slippe alle kjipe ting fra den virkelige verden som å feks kunne DØ osv, så burde de ha tatt det bort...

Eller lagt inn en mulighet for å kunne forebygge det!

er ikke sikker, men tror at hvis du er en faksjon med 'secret police HQ' så ville nok det hjelpe til å bli kvitt korrupsjon. det virker ihvertfall logisk for meg.

korrupsjon er faktisk et problem, spiller som numidia og har 2500 i korrupsjonsutgifter hvert halvår. så jeg går i minus. allt jeg kan gjøre er å erobre byer hytt og gevær uten å ha skikkelige forsvarsverker o.l :ermm:

Som jeg sa så er det sikkert noen ting du kan gjørra for å dempe korupsjon... men å stoppe det er nok umulig. Jeg har ihhvertfall lest at det hjelper å ta vekk guvernører.... noen ganger ihvertfall.

Man må jo regne med at folk i imperiet er korrupte.. Selv sidestiller jeg det med vanlige utgifter som upkeep og lønn osv, husker jeg rektig så var korrupsjonen oppi 10,000 en gang...

Men en ting som må nevnes.. prøv å hold pengene under 50,000! Har du mer en det så øker sjangsen en del for å få negative traits, kan hende det gjelder korupsjon også.

er ganske vanskelig å holde pengene under 50000 har jeg funnet ut, nå spiller jeg som carthage og man får veldig mye penger etterhvert. og om man bruker for mye risikerer man og få får høy upkeep på hærer og til slutt så faller hele riket sammen.. har skjedd til meg før når jeg spilte som briton :hrm:

Det skulle ha vært sånn at man måtte bygge purke å sånt i byene eller en eller anna form for det...

De skule bare være i byene å hadde ingen mulighet til å tas ut av byen...

De skulle holde ro og orden å opprettholde "law" sånn at byene ikke gjorde opprør...

Det skulle liksom ha vært en slags hovedbygning man fikk når man hadde oppgradert byen nok som man kunne bruke til og forhindre opprør å andre unødvendigheter i spillet...

Da hadde man hatt en logisk forebygging av både korupsjon og opprør...

Ikke ofte d gjøres opprør i de vestlige landene i dag!! folk vet at da får de med all lags purk å gjøre å det er ikke bra..

Endret av Fat_ASS

Romerne var nok ikke redde for å ta litt "av lasset", når de samlet inn penger til imperiet. Derfor vil jeg ikke se på det som en unødvendig del av spillet.

Både korrupsjon og opprør gjør spillet litt vanskeligere, noe som jeg mener er en fordel. Når spillet blir en walk in the park på very hard, mener jeg at det er noe galt. Derfor, takke seg til for at det hvertfall er NOEN komplikasjoner!

Hvis det er noen som sliter med å bli kvitt penger, bygg fler styrker og ha lange bygningskøer i alle byene!

Svar til Fat_ASS:

Det skulle ha vært sånn at man måtte bygge purke å sånt i byene eller en eller anna form for det...

- Det kan du da gjøre: Flere soldater og en god borgemester minker korrupsjon.

Historically, the urban cohorts were a police force for Rome established by Augustus, and were commanded to keep order. Although outnumbered, they were a counterbalance of sorts to the power of the Praetorian Guards within the city. Life in the urban cohorts was better than in the 'line' legions, as pay and service conditions were better. Other urban cohorts were established in the larger cities of the Empire in later years, and the prefect in charge of the cohorts often became an important political figure.

De skule bare være i byene å hadde ingen mulighet til å tas ut av byen...

- En mulighet selvsagt, men strengt talt ikke en nødvendighet

De skulle holde ro og orden å opprettholde "law" sånn at byene ikke gjorde opprør...

- Og det er hovedoppgaven til soldater stasjonert i byer. For å sitere meg selv her:

Husk at de 240 soldatene som holdt orden på byen når den hadde 2000 innbyggere, kommer til å slite litt når befolkningen har nådd f.eks. 10000

Det skulle liksom ha vært en slags hovedbygning man fikk når man hadde oppgradert byen nok som man kunne bruke til og forhindre opprør å andre unødvendigheter i spillet...

- Oppgraderer man hovedbygningen, vil du lage bedre plass i byen. Dermed vil Squalor minke, og "happiness-level" stige. I tillegg vil okkuperte byer få en mindre andel i Cultural Penalty. Så ny hovedbygning kan forbedre opptil tre grunner til å forminske sjansen for opprør.

Da hadde man hatt en logisk forebygging av både korupsjon og opprør...

- Logisk og logisk fru Blom... Husk at dette er en tidsalder med KRIG! Tviler på at du som innbygger hadde likt situasjonen, når sjansen for at byen din blir okkupert av 6-7 forskjellige land er stor...

Generelt svar på posten:

Korrupsjon og opprør. Som jeg prøver å forklare bl.a. Fat_ASS, så er dette et problem som har kanskje minket med tiden. For å dra frem et lite sitat fra Fat_ASS igjen:

Ikke ofte d gjøres opprør i de vestlige landene i dag!! folk vet at da får de med all lags purk å gjøre å det er ikke bra..

- Hhmmm.... Vestlige land i dag

• Generelt USA på 70-tallet,
  • England / Irland nå
  • Sverige 2001

Og lista kunne selvsagt ha vært mye lengre, hadde jeg giddet å kjørt google søk nok.

Jeg vil selvsagt ikke akkurart karaktisere opprør som den mest overhengende faren i dagens samfunn, men jeg kan heller ikke se at dette er mer problematisk i R:TW enn dagens samfunn. Dessuten er det jo som Fat_ASS sier liten sjanse for opprør i de vestlige land i dag. Hadde han ikke presisert dette, hadde han måtte bite seg selv i leggen, da korrupsjon og opprør er et mye større problem i U-land i dag. Hvorfor? Kan vi trekke noen paralleller her? JA! U-land er også dessverre ofte krigsherjede land.

Så.... Et land i krig har ofte mer korrupsjon og en større sjanse for opprør. Holder det nå med at jeg bare forteller dere at spillet heter Rome: Total WAR, eller må jeg virkelig bruke teskjeforklaring for å vise mitt poeng?

-EDIT: Leifur

Endret av Shicca

Er enig i det ZlummGlumm sa!!

Visst du har en guvernør i byen og det fortsatt er mye utgifter i korrupsjon så er guvernøren sannsynlig vis korrupt!!

Jeg hadde 30000 i utgifter og 210000 i utgifter på upkeep til hæren når jeg spilte på medium med scippii!!

Og da vart regnestykket 10000 i minus!!

Visst korrupsjonen først starter så er det umulig å få stoppet den!!

Du burde heller ikke bribe andre generaler siden di enten ikke får noe respekt eller er korrupte uansett hvor lenge di står som guvernører!! :hmm::hmm:

For det første.. så må jeg bare si at korrupjson sannsynligvis fortsatt er et stort problem idag...overalt, men de er flinkere tell å gjemme det. Så kan du tenke at det sikkert vart en god del værre før i tia.

Når det gjelder det med å holde pengan under 50000.. så er det ikke vanskeligere en å gi akuratt nok penger tell en alliert og spørre om han kan angripe noen han er i krig med.. Da blir ikke penga kasta bort helt ihvertfall.

I det forrige gamet mitt f.eks, hvor jeg som brutii ga først britene.... så tyskerne.. så dacierne mellom 25000 og 50000 per runde, så spurte jeg dem om de kunne angripe julii... julii sprer seg ikke fullt så raskt nå for å si det sånn.

Bare ikke gi bort alt..

Har du for store army utgifter.. bli kvitt noen tropper, og husk.. det er bedre og som oftest billigere med noen kick ass uniter en mange sugne units.

hmm, jeg bygde mest sånne bygninger som gjør folka glade, prøvde å ha en general i hver by (bribet til meg mange ;D ) hadde alltid over 100% public order (OVER ,ikke 100%)

Mulig at jeg blingsa på en null da men men. ;) hadde vel et par grupper med de sterkeste infanteriene jeg kunne få når jeg bygde dem.. (i hver by)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...