Gå til innhold

Ny bærbar til en som ikke ser så godt

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en bærbar til fadern. Det viktigste er at den må være støysvak og ha en skjerm som duger for litt eldre mennesker med litt svakt syn.

Er det noen som har noen anbefalinger?

Pris 10000-14000

reiser en god del

bruker kraftige briller

ute etter pen design, typisk business look

Bra service

skal ikke brukes til spill eller tunge applikasjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig som de skriver at 15'' 1024x768 bør passe bra. Husk at det er viktig at den naturlige oppløsningen er 1024x768, for hvis den er høyere, og skrus ned, vil grafikken bli kornete og uklar (dette prinsippet gjelder alle LCD-skjermer da disse blir laget med en bestemt, naturlig (native) oppløsning)

Til slikt bruk vil jeg ellers anbefale IBM thinkpads. De har meget god kvalitet, har mange praktiske detaljer, holder lenge og tåler mye (søk forum for flere detaljer). De er altså gode "business-maskiner", men er ganske dyre. Noen gode tilbud finnes imidlertid her (mange av dem har den nevnte oppløsning):

Mamoz, IBM thinkpads topsellers

www.ibm.no finner du ulikheter mellom maskinene. Sammenlikn modellnummer med mamoz sin nettbutikk.

Edit: Kanskje denne er maskinen du leter etter? Her

er spesifikasjonene. Den er tynn og veier kun 2,4 kg. Den tilsvarende 14'' er enda tynnere.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Dersom T42 er for dyr, kan du kjøpe en thinkpad r51 i stedet. De har alt T42 har, men er litt tykkere og tyngre (og selvfølgelig billigere). Har selv en slik og er storfornøyd. Her er en test av IBM thinkpad r51.

Dersom du synes det ikke er verd å kjøpe en thinkpad er det helt sikkert andre alternativer man kan se på. Allikevel tror jeg en thinkpad vil falle i smak hos en godt voksen person som ikke er opptatt av den aller raskeste 3D-ytelsen, men heller setter pris på god kvalitet, lang levetid, god batterikapasitet, mange praktiske detaljer og et stilfullt utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...