ti-guru Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Heisann, DVD-rom'en i pc'en min fungerer ikke helt som den skal. Etter å ha reformatert og reinstallert winXP, så har det skjedd noe rart. Fordi. Den nekter å spille av cd- og dvd-plater. Eneste som skjer i når man prøver å gå inn fra utforsker er at man får beskjeden "disc drive empty, please ...". Så ja. Noen forslag til hva man kan gjøre her? Det er snakk om en svart samsung dvd-spiller som jeg kjøte på komplett for 2 år siden. de har den ikke lenger. Det fulgte dog med en floppy med noen filer. disse er installert og da skal det i prisipppet virke. for det har det gjort før.... Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Tror det skal være omtrentlig en av disse... Det er en standard DVD-greie! Endret 4. januar 2005 av ti-guru Lenke til kommentar
gjobjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har samme spiller, kan det være at kabelen ikke er festet skikkelig. Det er også muligheter for å teste den på en annen port på pc? Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 okey? Men, opplevd det problemet da? at den rett og slett ikke vil spille av noen plater? skal sjekke kontakter og slikt når jeg kommer hjem (har ikke nett på hybel). sikker på at det ikke har noe med drivere og sånt tull? Lenke til kommentar
gjobjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg ser at du har XP, jeg installerte ikke noe tilleggs drivere, XP skal finne det meste. Er det lenge siden du har installert XP, prøvd med å installere SP på nytt? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Flyttet til "Lagringsmedier". Er vanskelig å si om dvdspiller eller win xp er problemet, men velger å tro at det er dvdspilleren som er problemet. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 jeg har winXP pro med service pack 1 har ikke fått rotet meg til å skaffe 2. har som sagt ikke internett på hybel. kanskje jeg skal prøve og fjerne samsung-tullet? Synes å huske at det er noe som heter "rull tilbake driver" i device mangaeren? hjelper det? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvilket chipsett har du? Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 nForce 2. Hovedkortet er et ASUS A7N8X delux Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kanskje du har samme problem som meg. Fordi du har reinstallert WinXP så har du ikke lagt inn samme IDE drivere som du hadde før. Har du installert noen Nforce chipsett drivere? Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) oppdater xp, og gå på www.alldrivers.com eller noe slikt og last ned siste drivere lykke til Men hvis du ikke har nett hjemme så last det ned et annt sted å brenn det ut eller lignne, men dette går vel ikke med oppdateringer hmm, kan jo ta med datan tl et annet sted å kople den til nett.. Endret 4. januar 2005 av parachute_X Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Anbefaler deg å lese denne http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3426879 Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Så jeg skal prøve å rulle IDE-driverne tilbake til winXP-versjonen? Skal ta med utdrag fra en fil i driverinstallasjonen til samsung. Så ut som om det kunne stå noe interesant der. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Rullet ide-kontroller-driver-tingen tilbake. det virket ikke spesielt bra. så da skjønner jeg fint lite hva som kan være feil her. hjelp? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Ville anbefalt deg å følge instruksene for Reset og Remix på siden jeg linket til i den andre tråden. På denne siden: http://www.mwarhead.com/news.php Først: http://www.mwarhead.com/content.php?content.5 Deretter: http://www.mwarhead.com/content.php?content.3 Endret 7. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 takker =) Så på det tidligere. er hjemme nå og skal laste ned litt derfra og se om det funker. skriver liten rapport om hva som skjer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå