PcT Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei.. Jeg fikk en ny hardisk til jul en 250gb maxtor 7200rpm.. Jeg har en 200gb disk som jeg har windows på.. Når jeg setter i den nye finner biosen ikke den gamle og derfor tydeligvis ikke vil boote.. Så problemet er jeg får aldri formatert den nye hardisken.. For når den er i vil den ikke boote. Noen som har et tips`? vil helst ikke formatere da dette kommmer som siste utvei for meg pga 200gben er full med ting, Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
asb Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei. har du sjekket master/slave osv? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan det være at begge står som "Master"?? Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Er du sikker på at du har støtte for 250 GB disker? Kent Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det hadde vært til hjelp om du hadde sagt hva slags harddisk det var!! IDE/SCSI/SATA..... Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hadde samme problem intil igår! kople av den nye disken, skru på datan så du kommer inn i OS kople så til den nye disken og restart maskina, sånn det funka for meg, men når du kopler av disken første gang ikke kople av strømmen, bare IDE, hvis det i hele tatt er dette du har da lykke til Lenke til kommentar
PcT Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har prøvd det.. har et Abit Uguru AN7.. det er IDE hardisk ja... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 samme skjedde med meg akkurat, på cdrommen var det en jumper , så dro jeg ut den og den fant alle ide enhetene, dra ut alt du finner av jumpers of velg det i bios- jeg støtte på et nytt problem, hvis du skal installere os på den nye disken kan du se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=355114 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har prøvd det.. har et Abit Uguru AN7.. det er IDE hardisk ja... 1: Du sjekker at det er den lange enden (fra midtstøpslet på IDE-kablen) står i primary på hovedkortet. Se Users Manual. 2: Du sjekker at jumperen på den hardisken du har står som master. Og er koblet i den andre enden på IDE-kablen (Primary Master)... 3: Du sjekker at (evt flytter) jumperen på den nye hardisken at den strår i stilling slave. Se godt på illustrasjonen på disken ... og forviss deg om at det blir riktig. 4: Du kobler den på midtuttaket på IDE-kablen. Primary Slave. 5: Sjekk at det er strøm til diskene. 6: Med en gang du starter maskinen holder du ned Del-knappen på tastaturet og går inn i BIOS. Under Standard CMOS Features skal du nå kunne finne diskene dine registrert. Hvis disken ikke er registret må du følge anvisningene i User`s manual slik at disken(e) blir registret. 7: Når disken er behørig registrert skal du kjøre Fdisk på nyedisken. 8: Jeg anbefaler da at du tar kablene ut av Primary master for å unngå forvekslinger. 9: Så bruker du et verktøy (fdisk) på en installasjonsdiskett for å lage en eller flere partisjoner og gjør primærpartisjonen aktiv. Det enkleste er kanskje å putte inn WindowsXP-CD og kjøre en installasjon så langt at dette blir gjort og så avbryte. 10: Når du da har restartet maskinen kjører du format på de(n) nye partisjonen(e).. 11: Når dette er behørig gjort har du en sabil og god hardisk i lang tid. 12: Lykke til. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I stedet for Fdisk: Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > Storage > Disk Management. Resten finner du nok ut av når det gjelder den delen Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I stedet for Fdisk: Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > Storage > Disk Management.Resten finner du nok ut av når det gjelder den delen Ja ... helt enig.. hvis Windows "ser" nyedisken. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 har litt problemer selv......har nettopp kjøpt seagate 300 gb som windows "ser", men jeg vet ikke hvordan jeg skal instalere/konfigurere den .....er det noen har som vet det?????????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå