Gå til innhold

CD-ROM (IDE) ; LG/NEC/Sony/Actima?

Anbefalte innlegg

Trenger en CD-ROM å sette på shoppinglista mi. Vet ikke helt hva jeg skal velge mellom av LG/NEC/Sony/Actima 52X CD-ROMs. Gidder ikke tenke på Samsung, for de er for stygge :lol: Designet til Actima er litt bob-bob, og syns dem bråker (men har ikke erfart de andre merkene). Jeg er interresert i å høre erfaringer fra dere, som sitter med de forskjellige typene :) På forhånd takk for hjelp!

pr1.jpg

..nei har du sett.. motbydelig utseende på denne fra samsung!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt Sony sin 52x. Er svært fornøyd med den, Og da spesielt støy nivået. Den er svært stillegående, noe som jeg synes er viktig. Det tar heller ikke så lang tid for CD skuffen å komme ut, når du trykker på knappen.

Har en Aopen 50x på en annen maskin. Den kan sammenlignes med et russisk rutefly i støynivå. Samtidig tar det lang tid å få ut CD skuffen.

Så personlig vil jeg anbefale deg Sony sin CD-rom -> http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=2&s=pl

Lenke til kommentar

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-06-09 20:59):

mFaFa hvorfor kjøper du heller ikke en pioner dvd som er en av de raskeste leseren som finnes,den slår min plextor med 3ookb i lese hastighet.

Kjetil

Enig så enig.

Bortkastet å kjøpe CD-rom spiller når man har DVD spillere som leser på 40-50X

Lenke til kommentar

en anenting som eg ser at mangen er opptatt av er hvor mange antall x den leser,bare tull,en cd-rom som leser på max 40x har en rpm på 8000,så derfor vil eg si at alt over 40x er bare tull,lese hastigheten er 6000kb.

Kjetil

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-10 18:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Kjetil Lura skrev (2002-06-10 18:18):

en anenting som eg ser at mangen er opptatt av er hvor mange antall x den leser,bare tull,en cd-rom som leser på max 40x har en rpm på 8000,så derfor vil eg si at alt over 40x er bare tull,lese hastigheten er 6000kb.

Kjetil

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-10 18:48 ]

Det har du helt rett i, men hastigheten er den tilnærmet den samme som en CD-rom stasjon.

Selv om meget få spillere når 40 eller 50X...de fleste holder deg vel rundt en 30-35x.

Lenke til kommentar

TRO MEG folkens, jeg skulle gjerne hatt en Pioneer DVD-106S (Slot-in) 40x/16x DvD-ROM! Men sannheten er at den koster det dobbelte ellernoe! Det er jo litt kjedelig.. Men samtidig er det egentlig vanvittig kjekt med DvD-ROM.. -Takket være dere sjekket jeg nettopp prisen. Hos PC-Utstyr.no lå den på 633,-kr. Det var ikke så værst. Kommer til å vurdere denne kraftig :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig fornøyd med Min pioneer dvd106s slot in.. Den spinner ofte ikke opp cd'er osv..

Ikke særlig rask heller, treigere enn plexwriter 16x/40x bernner... Ultraplex 40max SCSI er nok den raskeste tror jeg, har fått den til å rippe i 46x på slutten av en audio cdi audiocatalyst:) men synes allikevel SCSI er dritt med tanke på pris og dilldall kort..

Lenke til kommentar

Slot-in ruler. Pioneer er flott. Koster ikke skjorta. Greie spesifikasjoner. Finnes ingen annen DvD/CD-ROM som er Slot-in, som er "tilgjengelig". DVD-106S er en videreutvikling av DVD-500M (Tray), og de har hatt spesiell fokus på støynivået. Vanskelig å finne et bedre kjøp, hvis jeg går for DvD'en (SCSI kan glemmes)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-10 17:59, Borf skrev:

LG = er heilt greie

NEC = .. veit ikkje, har ikkje vert borti

Sony = ikkje noko særligt, dorleg

Actima = ganske bra

aopen = meget bra

pioneer (dvd-rom) = ekstremt bra

AOPEn ville jeg i hverfall ikke satse på. For en tid tilbake hadde en kamerat av meg en Aopen 48X CDROM som ikke kunne lese de CD-ene jeg brente med min HP 9100i. Skifta til Toshiba 48x (bråkete) og VIPS alle CD-ene plutselig virket.

Det var altså for 1.5 år siden: Har d skjedd noe forandringer med Aopen i mellomtiden, ikke vet jeg.

MVH

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...