bzzlink Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei Skal kjøpe meg minne kort til min PDA, enten SD eller CF kort.¨ Men er skikkelig forvirra over hastigheten som de forskjellige produsentene oppgir. Noen opererer med 40x hastiget, hva er dette 40 ganger av ? Noen sier 5MB write / 10 MB read.... spørmålet mitt blir: Jeg skal bruke kortet til gps kart på PDA hvor raskt kort trenger jeg? Lenke til kommentar
Pålny Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du trenger ikke så veldig raskt minne-kort. MVH Pål Lenke til kommentar
bengh Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du trenger nok ikke stor hastighet ved bruk men du vil merke stor forskjell når du kopierer data til/fra PC over USB 2 og kortleser til/fra kort. De tregeste kortene skriver på 1.5 MB per sekund mens de raskeste opererer med 20 MB/s. Har du et 1GB kort med 1GB data vil kopierer typisk ta et kvarter med de tregeste kortene.... Ut fra dette er det nok lurt å ikke kjøpe de billigste/tregeste hvis du f.eks laster over mye MP3... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå