EirikO Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har en ECS 556 som jeg kjøpte i sommer. 512 MB ram, 1,6 GHz.. Har stort sett brukt dvalemodus(hybernation(?)) når jeg ikke bruker maskinen, men dersom jeg slår maskinen helt av er det blitt fryktelig treg å starte opp. Bruker sikkert 3-4 minutter.. Tar lang tid både på loading før den kommer inn i XP og veldig lang tid etter at jeg har skrevet brukernavn/passord.. Noen som har noen gode svar på dettte? Har ikke noen spesielle programmer jeg kan komme på kan ha skylda.. Lenke til kommentar
kenthlar Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har en ECS 556 som jeg kjøpte i sommer. 512 MB ram, 1,6 GHz.. Har stort sett brukt dvalemodus(hybernation(?)) når jeg ikke bruker maskinen, men dersom jeg slår maskinen helt av er det blitt fryktelig treg å starte opp. Bruker sikkert 3-4 minutter.. Tar lang tid både på loading før den kommer inn i XP og veldig lang tid etter at jeg har skrevet brukernavn/passord.. Noen som har noen gode svar på dettte? Har ikke noen spesielle programmer jeg kan komme på kan ha skylda.. har du installert Noton antivirus så kan du prøve å slå av liveupdate og auto-protekt Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Har det.. men det hjalp ikke noe særlig å slå av auto-prot. og liveupd... Andre ting?? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har det.. men det hjalp ikke noe særlig å slå av auto-prot. og liveupd...Andre ting?? Hvis du har den propp full av drit kan det være årsaken. I så fall ville jeg tatt en backup på det viktige du har på den og formatert Hvis ikke, du har ikke ett eller annet program som kan ha forårsaket dette? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis du har den propp full av drit kan det være årsaken. Hvis ikke, du har ikke ett eller annet program som kan ha forårsaket dette? Nei, det er ikke mye drit på den.. Helt vanlige programmer som de fleste har på sin pc... Men jeg tipper kanskje det kan være et program allikevel, men kan ikke helt skjønne hvilket.. Kan ikke komme på at jeg har instalert noe i det siste heller.. Maskinen er forresten veldig rask å bruke når den først er inne i windows... Husker en gang jeg avinstalert windows messenger, så ble outlook helt sinnykt tregt.. kan det være noe sånt?? Også har jeg hørt at win 95 blir treg hvis man instalerer nettverk, gjelder dette XP? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Også har jeg hørt at win 95 blir treg hvis man instalerer nettverk, gjelder dette XP? Nei, det gjelder ikke xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå