jh_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Kjøpte meg en ny spiller til astraen nå, er ikke særlig hendig når det kommer til bil, så jeg klødde meg litt i hodet når jeg skulle bytte spiller Jeg har altså tenkt til å bytte ut den originale spilleren i bilen, jeg stakk inn to metall -pinner i spilleren for å få løsnet den. Bak på spilleren går alle ledningene inn, det jeg lurer på er hvordan jeg skal ta ut de? Det ser ut som om jeg må røske av hele bakparten av spilleren for å få de løs, er det riktig? Er litt redd for å ryke noen av ledningene Endret 4. januar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Trokke de er ment for og "røske" de ut... sitter nok fast?! Men det går vel ann og klippe de av f.eks. Kan da bruke såkalte "sukkerbiter" for og koble de sammen med ledningene til din nye spiller... Mine satt ikke fast i orginalspilleren, men jeg måtte klippe av noen kontakter på den gamle og bruke "sukkerbit" og koble de inn på ledningene til den nye spilleren. Det funker iallefal bra. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 DE fleste cd spillerene følger en standrad. Det du må gjør er å ut ledningene som går inn i spilleren... da får du radion helt ut... Ikke klipp i ledninger før du er nødt... Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 De fleste ikke-originale (alle?) benytter iallfall ISO-plugger. En for signaler til høyttalerne, og en til resten (ikke antenne og pre-out forresten). Bildet er fra Clas, varenr. 32-3312. Hvis kablene går RETT inn i din originale spiller uten noen form for plugger, er det nok enklest å klippe dem og sette stumpene i slike plugger. Du kan jo prøve å åpne spilleren, men da risikerer du å ødelegge den om du ikke vet hva du driver med. Mange biler bruker plugger, bare ikke disse standard ISO-pluggene. Da får man som regel kjøpt overganger (på Bil-Xtra, Biltema osv). Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis kablene går RETT inn i din originale spiller uten noen form for plugger, er det nok enklest å klippe dem og sette stumpene i slike plugger. Jo det er sant, men da må du kjøpe de pluggene til ledningene i bilen da! For det er vel med ISO plugg på spilleren. Jeg hadde ISO plugg på spilleren, men ikke til de ledningene som var der fra før, og da er det like greit og klippe iso pluggen fra spilleren og bruke sukkerbit i stedet! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Joda, forsåvidt samme løsning det, men jeg synes ikke sukkerbiter gir den beste lyden når jeg bruker dem på høyttalerkabler. Får man dem med gull-/sølvkobling..? Jeg ville heller surret og loddet dem sammen, og så lagt en krympestrømpe på. Slike ISO-plugger har ikke fulgt med noen spiller jeg har sett hittil, de må nok kjøpes separat tror jeg. Nå har ikke jeg kjøpt alle merker da men. ISO-sokler har dem ja, var vel det du mente Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) ISO-sokler har dem ja, var vel det du mente Jaua var nok det gitt... men det er allikvel en plugg Alle sier det er en plugg som je vettom men det er meg akkruat likegyldig om det er en plugg eller sokkel.. Tjihi... Min er borte, og det så lenge je har den spilleren je har.. Og jeg trenger ikke fisefin lyd i den gamle bilen min. Var slik nødløsning i kjærra og for meg så spiller det ingen rolle om dem er hvit, gull, rød, brun, svart, grønn. Jeg får den lyden jeg trenger i detta gamle "ræsket" EDIT: Trykkleif nå igjen!! Må nok ha nytt tastatur ja.. :!: Endret 5. januar 2005 av Leffy Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Har vært litt opptatt i det siste, så jeg har ikke rukket å fått sett noe mer på det. Takker for svar Da kutter jeg av ledningene og tar meg en tur på biltema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå