T-mac1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei! Kjøpte for snart 3 måneder siden en bærbar pc, Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000, fra ithandel.no. Men nå i etterkant angrer jeg kjøpet ettersom som bærbare pcer med bedre spesifikasjoner til samme pris (10.800,-) har kommet på markedet. Det jeg er mest skeptisk til, er skjermen og grafikkkortet samt. at maskinen yter litt dårlig etter min mening ved fleroppgavelseskjøring. Dette er spesifikasjonene: Windows XP Pro 60 gb hardisk (? rpm) 512 mb minne (2*256) 15" skjerm (xga) Viktige bruksområder som jeg spurte dem om, men i etterkant vist seg dårlig for mine bruksområder. I tillegg har den ripe som jeg har oversett på frontdekslet. Rett og slett: Jeg ble lovet en god pc, men i mine øyne ikke god nok. Kan noen anbefale en annen pc til max. 13 000,-? Tenkt på G556E D1800 fra multicom. Tips til hva jeg kan gjøre? kan jeg levere tilbake produktet? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Tror nok du vil få problemer etter så lang tid. 3mnd er lang tid... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis du har tenkt å fortsette med den tankegangen der forelslår jeg at du holder deg langt unna kjøp av datautstyr. Det at utstyr faller mye i pris og at man får mer for pengene er helt normalt. Moores lov har holdt brukbart inntil ganske nylig. Den innebærer dobling av ytelsen hver 18 mnd, altså vil du i teorien få en dobbelt så kraftig maskin til samme pris om halvannet år. Slik er det bare. Å tro at du kan heve kjøpet fordi det i ettertid er kommet noe bedre til samme pris, eller at du har valgt en maskin som er for billig og dermed ikke imøtekommer dine behov er som å tro på en viss herremann med sjegg og rød lue. Lenke til kommentar
knert Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ripen er nok en garantisak, tviler på at de kan bevise at du laget ripen selv. men igjen: hvorfor leverte du den ikke inn etter 3 mnd, vil de da spørre. tviler på at du får noe igjen på den ripen når det er gått så lang tid. eneste du kan gjøre er og reklamere på den. at du sender inn et brev/mail whatever til butikken der du forklarer hvorfor du mener produktet ikke svarer til forventningene. akkurat som du gjorde her. Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan ikke se at det er noen mulighet for å sende den tilbake etter tre måneder, hva skal du da gjøre om tre måneder når du får noe enda bedre for pengene? Eneste du kan gjøre slik jeg ser det er å selge den du har og kjøpe en ny? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Beklager å måtte si det, men det er nok for mye å håpe på, var vel egentlig et litt dumt spørsmål? Heller ødelegge den og håpe å få på innboforsikringa Lenke til kommentar
T-mac1 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hei! Jeg skjønner. Men jeg tror nok jeg holder meg til denne maskinen denne gangen. Får vel gjøre et kupp neste gang jeg kjøper en pc. Mhv T-mac1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei!Kjøpte for snart 3 måneder siden en bærbar pc, Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000, fra ithandel.no. Men nå i etterkant angrer jeg kjøpet ettersom som bærbare pcer med bedre spesifikasjoner til samme pris (10.800,-) har kommet på markedet. Det jeg er mest skeptisk til, er skjermen og grafikkkortet samt. at maskinen yter litt dårlig etter min mening ved fleroppgavelseskjøring. Dette er spesifikasjonene: Windows XP Pro 60 gb hardisk (? rpm) 512 mb minne (2*256) 15" skjerm (xga) Viktige bruksområder som jeg spurte dem om, men i etterkant vist seg dårlig for mine bruksområder. I tillegg har den ripe som jeg har oversett på frontdekslet. Rett og slett: Jeg ble lovet en god pc, men i mine øyne ikke god nok. Kan noen anbefale en annen pc til max. 13 000,-? Tenkt på G556E D1800 fra multicom. Tips til hva jeg kan gjøre? kan jeg levere tilbake produktet? Mener du det er riktig da? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hva bruker du PCen til som gjør at den ikke er bra nok? Med unntak av spill skal alt kunne kjøres problemfritt på en PC som det der. Hva prosessor er det i den? Gjetter på at det er celeron siden du sier den er treig, men til og med celeron duger til det meste. Og til spill er det trolig sjermkortet som er flaskehalsen. Mest sansynlig er det ikke maskinen det er noe gale med, men.. deg høhø. Dvs. Programvaren din, som sikkert består av masse virus og spyware. Reinstall windows, så burde den gå bra. Endret 4. januar 2005 av zappy Lenke til kommentar
T-mac1 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Ja. Jeg tror jeg reinstallerer Windowsen på nytt, for det er vel en bra pc, selvom den ikke duger så bra til spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå