bræibånn Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Skal kjøpe meg et videokamera til 5-6000,- Jeg tenkte på Canon mv750i med en gang....men så leste jeg testen her på akam. Bør jeg gå for Canon mv750i eller JVC GR-D53? Er virkelig støyen på Canon mv750i kameraet så ille? Både dinside og DigitalWorld har anbefalt Canon sitt kamera. Håper på hjelp:) Endret 5. januar 2005 av bræibånn Lenke til kommentar
atckyrre Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det var vel en på en av disse sidene som skrev at motorstøyen var så fæl at kameraet aldri burde vært i salg... Alt er vel relativt. Er det veldig still vil du vel høre støyen. På utefilming er det vel begrenset hva du får med deg. Forøvrig ser det ut som om jeg ender på Panasonic GS11 eller 15. De har fått mye skryt og er visstnok bedre på støy enn JVC og Canon. Uttalt helt uten erfaring, men jeg søker nå sjøl. Kyrre Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg mener at det kan jo ikke være uten grunn at mv750i blir anbefalt av både dinside og DigitalWorld, eller? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva skal du bruke kameraet til, er det hobby film, naturfilming, familieselskap etc. Dette har jo ganske mye å si for hva slags egenskaper du trenger. Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Vel.. Det skal ikke brukes til noe nyttig egentlig, bare morro. det vil si filme litt på fester, ferier, jaktturer og ting som måtte dukke opp i hverdagen. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Lavlysegenskapene til Canon er generelt elendige, selv om du kan korrigere via bedre manuelle innstillinger enn f.eks. Sony. Blir svært kornete. Dersom du ikke har behov for 10x zoom, så se på andre merker. Har selv 650i. Det har mye motorstøy, men ekstern mikrofon kompenserer greit. På 750i har du derimot ikke mikrofoninngang, og kan kun bruke den interne mikrofonen. Derimot leveres (tror jeg) 750i med en vidvinkel inkludert i prisen. Den bruker jeg mye, og er alene verdt en tusenlapp. Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Det er jammen vankelig å bestemme seg. Det står mellom disse nå: *JVC GR-D53 *Sony DCR-HC40 Og selvsagt *Canon MV750i Help me.... Endret 6. januar 2005 av bræibånn Lenke til kommentar
geokri Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 for å forvirre deg totalt, sjekk jvc grd x27 og 57 eller var det 59? knallkamera med veldig lyssterk optikk Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Vel... Hva sier dere til HC40? eller mv750i? Ingen?? Lenke til kommentar
dreamware_NOT Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jeg vil si 750i.. Kjøpte det på fredag selv og er veldig fornøyd... SUPER optikk... Last ned pdf'en fra canon om mv700 serien å se på bildene tatt med v. linse normal og 22 x zoom så tenker jeg du bestemmer deg... canon søk etter mv700 så finner du pdf med hele 700 serien deriblandt 750i..... Endret 17. januar 2005 av lasmur Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg mener at det kan jo ikke være uten grunn at mv750i blir anbefalt av både dinside og DigitalWorld, eller? Dinside har vel alltid hatt Canon som sine store favoritter i tester... usikkert av hvilken grunn da kamera med betydelig bedre bildekvalitet har fått dårligere karakter for småting som 2x mindre zoom og lignende. Digital World har også hatt sine blemmer når det gjelder tester av foto og videoprodukter. De som har sett skandaletesten på digitale stillbildekamera de lagde i samarbeid med Dagbladet, husker den for evig tid. MV750i har mye ekstrautstyr som vidvinkelkonverter, 22x optisk zoom og lignende, men bildekvaliteten lider i vanlig innebelysning. Bildet blir kornete og hakkete og motorstøyen betydelig. Vil heller anbefale Panasonic GS33 eller GS55. Meget bra bildekvalitet i forhold, og i tillegg kan du feste på en ekstern mikrofon på disse (noe du ikke kan på MV750i). Lenke til kommentar
dreamware_NOT Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Kan få mic jo... Men koster ca 1200... (fot på kameraet) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Kan få mic jo... Men koster ca 1200... (fot på kameraet) Ikke på Canon MV700-serien. Den har verken strømførende/intelligent tilbehørssko eller mikrofoninngang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå