Ivan Drago Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har vært inne på tilsvarende emne på tidligere tråd : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=352800&hl= Sitter nå med en del ny informasjon så jeg velger å starte en ny tråd. Specs : Packard Bell Multimedia 5460 MS6168 ver:2 hovedkort celeron 466 CPU 64 MB RAM (originalt) 10GB fujitsu HD Voodoo3 2000 8mb integrert omtrent som denne (men denne har Quantum HD): http://www.dinside.no/php/art.php?id=5742&...on=tekniskedata Trenger BIOS som gir jeg støtte for større harddisk (160GB). Funker fint nå som jeg har begrenset den til 32gb med jumper, men booter aldri (finner ikke harddisk) når jeg kjører 160gb. Win XP har alle oppdateringer, også SP2. Vet dere om det finnes noen løsning ? (Siste utvei er å investere i PCI-IDE kontroller, men synes det er dumt å investere for mye i gammel PC) Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ser ut som det kjører max 64GB på det kortet med AMI Bios. Mulig brikkesettet (ZX) er begrensningen. MSI MS-6168 Forum MSI-6168 Bora Lenke til kommentar
husmann Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg hadde akkurat samme problem på en gammel Traga-pc - 700MHz, 512MB RAM og 160GB harddisk. Jeg slet i dagsesvis med å installere XP - og fikk det til etter å ha testet masse(+ fått bekreftelse fra tysk side) ved å lage en diskpartisjon på bare 20GB. I begynnelsen fikk jeg bare meldinger om at det ikke fantes harddsik på pc'en. Tilslutt da fikk jeg installert XP, men da jeg forsøkte å laste ned progarmmer/data til den 140GB-partisjonen som var igjen fikk jeg bare krøll og pc'n restartet hele tiden. Jeg hadde installert også SP I og SP II på pc'en. har lett som en gal etter nye bios, funnet bios'en som er i dag, men ved en oppdatering kommer minst 10 mulige valg. På hovedkortet står ingen info overhodet. Da jeg lagde 20GB-partisjoner på resten av harddisken gikk pc'en lenger mellom hver gang, men restartet plutselig av og til likevel - og lage en dumpfil med opplysninger om at harddisken ikke fantes. Slik kan ikke jeg ha det, selv om det skulle være en reserve-pc. Nå har jeg satt inn et av mine ultragamle hovedkort med en PII-cpu 400MHz og installert alt på nytt og det fungere perfekt - om enn tregt. Jeg gav altså opp Targa-hovedkortet. Trådstarter: Trenger BIOS som gir jeg støtte for større harddisk (160GB). Funker fint nå som jeg har begrenset den til 32gb med jumper, men booter aldri (finner ikke harddisk) når jeg kjører 160gb. Win XP har alle oppdateringer, også SP2. og Ser ut som det kjører max 64GB på det kortet med AMI Bios. Mulig brikkesettet (ZX) er begrensningen. Nettopp dette står det også i min bios - og jeg har ikke funnet noen oppdatering. Tror søplebøtta er saken. Endret 4. januar 2005 av husmann Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Da tror jeg rett og slett at jeg hiver ut PCI modemet og setter inn en PCI-IDE kontroller for å slippe alt krøllet ( har bare 3 PCI porter, PCI modemet er det eneste jeg ikke trenger). Det er ikke min PC og jeg gjør alt dette på oppdrag, er derfor litt kjedelig om noe skulle skjære seg pga feilaktig BIOS oppradering. Slipper jo også å betale for kortet, selv om det ikke er det dyreste som finnes... Men funker det fint å bruke harddisk tilkoblet PCI-IDE kontroller som C: ? (dvs boot drive med windows) Dersom det likevel finnes en enkel måte å få 160gb support, si fra!! Får tidligst handlet ny PCI-IDE kontroller i morgen, så er fortsatt åpen for forslag. Har også prøvd "DiskWizard Starter Edition" fra www.seagate.com, men ser ikke ut til å hjelpe... Se her for nærmere info (tips nr 1): http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq...slimit_338.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå