Gå til innhold

Hvor lang kommer man egentlig med et 6600 kort?

gromar

Anbefalte innlegg

God morgen.

Jeg har byttet lit om på skjermoppsetet mitt slik at en nå kjører dualscreen på

1600*1200 og på 1280*1024

og jeg merker at dette begynner og bli en påkjenning for min min trofaste TI4200.

Jeg vudere nå skafe meg en 6600, men jeg ser at den og har 128 MB minne, og jeg lurte egentlig på hvor stor fordel det ville være med et 6800 kort med 256MB med tanke på dualscreen, regner at de skjermene tar sin del av minne :ermm:

Og det hadde jo self vært morrsomt og kjøre doom 3 i 1600*1200 med high qualety. Men detter er ikke et must.

SÅ kommer jeg langt med et 6600 kort for ca 1900 kr. eller må jeg grave dypt i lomme og skaffe meg et 6800 kort?

OG i tilfelle hvilken type 6600 er og anbefall?

jeg kjører på en

MSI K7

AMD 2800+

1 GB RAM (3200)

GeForce TI 4200 128MB

3*120 GB HD

mvh Martin Groh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6600gt er et bra kort, men klarer nok ikke doom 3 på 1600*1200 med full grafikk!

skal du spille på dette må du grave fram penger til enten 6800gt eller 6800u

da skal det nok gå.

6800gt koster rett over 3000,- på mpx

Vil heller anbefale dette men vis du tenker bare på doom3 så går du for nvidia, men orginalt ville du jo ha et kort for rundt 1900 kr som gjør begge anbefalingene uaktuelle ;)

Lenke til kommentar
Vil heller anbefale dette men vis du tenker bare på doom3 så går du for nvidia, men orginalt ville du jo ha et kort for rundt 1900 kr som gjør begge anbefalingene uaktuelle ;)

6800gt er et bedre kort enn det du linker til!

kortet du linker til er heller ikke noe vivo kort så det kan ikke moddes. altså er det et dårligere kjøp!

Helt riktig. x800pro kortet har bare 12 pipes mens GT kortet har 16. Dessuten har GT kortet mye høyere minnefrekvens.

Lenke til kommentar
kommer vell ann på spill og da, nvidia yter bedre doom3 osv :)

det kortet yter bedre enn x800pro i 90% av alle spill!

Dette skulle vel funke vel? Selv om du ikke klarer så høy oppløsning som du sier, så er det et bra kort for pengene.

er det mest realistiske hittil :!:

men det er pciE da

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...