Gå til innhold

En vakker historie.

Pasient

Anbefalte innlegg

Kjære alle hw brukere, la meg fortelle dere en liten historie om pcen min.

Jeg vil si at jeg har en nogenlunde god pc (a64), men det er to ting som plager meg noe skammelig. Jeg kan begynne med strømforsyningen:

Jeg har nemlig en Q-tec psu pålydene "400" watt, denne strømforsyningen har plaget meg i over 1 år. Fordi når jeg kjøpte denne, så var det i ren desperasjon, min Cheiftec psu hadde tatt kvelden og jeg trengte en ny, fort. Så da var det rett ned til den lokale datasjappa og finne den billigste med mest "watt", valget falt da på Q-tec. Denne unnskyldningen av en strømforsyning har jeg hatt så masse problemer med at det er skammelig, den nekter og drive halvparten av det den skal gjøre, den er så ustabil at jeg får lyst til og gråte. Men jeg har ikke hatt penger til ny grunnet at jeg er en fattig student. Men nok om dette makkverket av en psu, la oss gå til den neste tingen som plager meg.

Nemlig, skjermkortet mitt. Jeg hadde et ti4600, som jeg solgte til en kamerat, grunnet at jeg trodde jeg skulle få penger til og kjøpe meg nytt, noe som ikke skjedde grunnet en del missforståelser. Så jeg har i 2 måneder sittet med et Geforce 4 MX420 Pci 64 skjermkort. :blush: Som dere sikkert forstår så kan jeg nesten ikke spille noe, og det jeg kan spille ser jo selfølgelig så jævlig ut at det er nesten så jeg får vondt i øynene hver gang jeg skal spille. Og nok engang, jeg er en fattig student og penger til hw finnes nesten ikke.

Men så kom dagen, en vakker dag i begynnelsen av 2005. Jeg kom på skolen og fikk høre musikk i mine ører. En av mine medelever kunne informere meg om at stipendet for januar var kommet (Dobbelt så stort, nærmere bestemt ca 8000). Og da var det gjort! Jeg satt meg foran pcen, lusket meg inn på netshop og gikk gjennom utvalget. Valget falt da på et 6800gt fra POV og en Enermax Coolergiant pålydene 480 watt. Og nesten med en tåre i øyekroken, trykte jeg på "Bestill".