Gå til innhold

En vakker historie.

Pasient

Anbefalte innlegg

Kjære alle hw brukere, la meg fortelle dere en liten historie om pcen min.

Jeg vil si at jeg har en nogenlunde god pc (a64), men det er to ting som plager meg noe skammelig. Jeg kan begynne med strømforsyningen:

Jeg har nemlig en Q-tec psu pålydene "400" watt, denne strømforsyningen har plaget meg i over 1 år. Fordi når jeg kjøpte denne, så var det i ren desperasjon, min Cheiftec psu hadde tatt kvelden og jeg trengte en ny, fort. Så da var det rett ned til den lokale datasjappa og finne den billigste med mest "watt", valget falt da på Q-tec. Denne unnskyldningen av en strømforsyning har jeg hatt så masse problemer med at det er skammelig, den nekter og drive halvparten av det den skal gjøre, den er så ustabil at jeg får lyst til og gråte. Men jeg har ikke hatt penger til ny grunnet at jeg er en fattig student. Men nok om dette makkverket av en psu, la oss gå til den neste tingen som plager meg.

Nemlig, skjermkortet mitt. Jeg hadde et ti4600, som jeg solgte til en kamerat, grunnet at jeg trodde jeg skulle få penger til og kjøpe meg nytt, noe som ikke skjedde grunnet en del missforståelser. Så jeg har i 2 måneder sittet med et Geforce 4 MX420 Pci 64 skjermkort. :blush: Som dere sikkert forstår så kan jeg nesten ikke spille noe, og det jeg kan spille ser jo selfølgelig så jævlig ut at det er nesten så jeg får vondt i øynene hver gang jeg skal spille. Og nok engang, jeg er en fattig student og penger til hw finnes nesten ikke.

Men så kom dagen, en vakker dag i begynnelsen av 2005. Jeg kom på skolen og fikk høre musikk i mine ører. En av mine medelever kunne informere meg om at stipendet for januar var kommet (Dobbelt så stort, nærmere bestemt ca 8000). Og da var det gjort! Jeg satt meg foran pcen, lusket meg inn på netshop og gikk gjennom utvalget. Valget falt da på et 6800gt fra POV og en Enermax Coolergiant pålydene 480 watt. Og nesten med en tåre i øyekroken, trykte jeg på "Bestill".

Derfor er jeg nå så glad at det er like før jeg hopper i taket av ren glede, og akkurat nå sitter jeg og planlegger det som skal bli Q-tecen og Mx kortet sin sikkre død. (Hørte jeg bensin?) Og når man er så glad, så er det nesten på sin plass og logge seg på hw forumet og skrive om denne vakkre opplevelsen. (Faktisk min første post her. :w00t:

Så nå sitter jeg og venter på en pakke fra netshop, som en liten unge som venter på og få åpne gavene på julaften. :D

Mvh

Pasient-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten solskinnshistorie fra vår nue forum-bruker, Bård. Velkommen til forumet ;)

Mens han venter på hardware for storstipende, venter jeg på noen saftige Rockford Fosgate høytalere for mitt :D

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
og akkurat nå sitter jeg og planlegger det som skal bli Q-tecen og Mx kortet sin sikkre død. (Hørte jeg bensin?)

Øyh, det er bare idiotisk.

Da kan du heller gi eller selge det billig til noen som kanskje trenger det.

Eller ikke har så god hw engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...