Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

Tror du at det er fysisk mulig å lage en ting på så mange kvadratkilometer som jorden er på 6 dager? Er det hele tatt mulig å lage og utvikle intelligens, skapninger og masse natur på 6 dager?

 

i følge vitenskapen er det ikke mulig å skape energi, så hvordan kan noe blitt skapt i det hele tatt hvis det ikke finnes en Gud?

 

Hadde alle mennesker trodd på kristendommen & bibelen, kunne vi like godt bare vært roboter. Mennesker er til for å tenke selv, ikke for at en bok skal tenke for dem.

 

vel man har da muligheten til å gjøre opp sin egen mening etter å ha lest en bok.

(gjelder flere typer bøker)

 

Jeg tror at det ikke finnes tilfeldigheter, fordi alt går som det går. Jorden kan ikke ha blitt skapt for at en gud kjedet seg og ville ha et realityshow med oss mennesker og dyr som deltakere. Vi er skapt av naturen fordi vi skal ha et godt liv og formere oss. Vi er ikke lagt på denne jord for at vi skal tilbe en fiksjonal gud og en bok.

 

hvor har du det med realityshow fra?

 

er naturen en slags Gud for deg?

 

Hva er galt med å tilbe en gud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Har du hørt om at ting kan dannes via at ting blir sammensatt. Slik ble jorden skapt, sammensatt av støv og noe annet jeg ikke husker 100% hva er

 

2. Selvfølgelig, men vi har da blitt utstyrt med fri vilje og en hjerne? Vi er skapt for å finne ut disse viktige etiske og moralske spørsmålene, ikke være naive og ta en bok for god fisk når det gjelder disse spørsmålene? Hvorfor skal da forfatteren av bibelen ha kontroll over oss som mennesker når vi er intelligente til å finne ut og forske oss fram til disse tingene?

 

3. Naturen er ingen gud for meg (Jeg er ateist), men jeg mener at naturen er en levende syklus som styrer miljøet og omgivelsen og er viktig. Naturen har skapt oss (mennesker som er igjen utviklet fra andre dyr)

 

4. Jeg synes det er tåpelig å tilbe (i det hele tatt) en ting/person som ikke kan gjøre deg noe psykisk/fysisk eller du vet eksisterer. Det er som å snakke til en vegg, det hverken skjer noe med deg eller veggen. Den eneste kilden til din overbevisning om at en gud eksisterer er en mange tusen år gammel bok (Folk var ikke helt riktige i den tiden )(Overtro var en del av kulturen og vitenskap var vel ikke noe som var særlig utbredt)

Lenke til kommentar
1. Har du hørt om at ting kan dannes via at ting blir sammensatt. Slik ble jorden skapt, sammensatt av støv og noe annet jeg ikke husker 100% hva er

 

mulig det, men når alt kommer til alt: hvor kom støvet fra? (før big bang og alt det der)

 

2. Selvfølgelig, men vi har da blitt utstyrt med fri vilje og en hjerne? Vi er skapt for å finne ut disse viktige etiske og moralske spørsmålene, ikke være naive og ta en bok for god fisk når det gjelder disse spørsmålene? Hvorfor skal da forfatteren av bibelen ha kontroll over oss som mennesker når vi er intelligente til å finne ut og forske oss fram til disse tingene?

 

mener at Gud skapte mennesket med fri vilje og en hjerne. er det så mye bedre å ta det du sier som god fisk da?

jeg er ikke så sikker på at det går ann å forske seg frem til moralske spørsmål jeg.

 

4. Jeg synes det er tåpelig å tilbe (i det hele tatt) en ting/person som ikke kan gjøre deg noe psykisk/fysisk eller du vet eksisterer. Det er som å snakke til en vegg, det hverken skjer noe med deg eller veggen. Den eneste kilden til din overbevisning om at en gud eksisterer er en mange tusen år gammel bok (Folk var ikke helt riktige i den tiden )(Overtro var en del av kulturen og vitenskap var vel ikke noe som var særlig utbredt)

 

det er noen som mener at det faktisk kan gjøre noe fysisk/psykisk. og det er ikke snakk om å vite at noe eksisterer, det er snakk om å tro at noe eksisterer.

Hva er det som får deg til å tro at folk ikke var riktige for noen tusen år siden da?

Lenke til kommentar

1. Det må vel ha kommet fra det opprinnelige solsystemet som var før den melkeveien vi har nå. Har ikke noe bedre svar, bibelen har heller ikke noe bedre forklaring på dette. Men alt har sin opprinnelse, alt kommer av noe? Så hvor kom gud fra?

 

2. Jeg har ikke fasiten, men jeg synes det virker underlig at gud skapte oss med fri vilje når vi skal kun tjene han og jesus. Hva vil egentlig gud med oss hvis vi skal bare følge hans regler og be til han? Angående moralske spørsmål så tenkte jeg ikke at vi skulle forske oss fram til akkurat det, men heller tenke ut og diskutere disse moralske spørsmål for å finne en felles løsning

 

3. Men hvis vi skal be til gud og sånn, og er takknemlig for han, så hvorfor gir han ingen fysiske tegn tilbake. Hvis gud eksisterer, så hvorfor vil han ikke vise seg til oss for å forsterke troen slik at alle i verden skal bli kristne? Vil ikke gud at alle skal bli kristne/jødiske på jorden? Så hvorfor viser han ingen tegn til at han eksisterer?

 

4. Vel.

- Man halshogde folk

- Man mente at kvinner skulle tie i forsamlinger

- Man støttet slaveri

- Tvangskristning

- Kristne ble brukt som løvemat (roma)

Endret av Tready
Lenke til kommentar

ow, nå har jeg mye å si, og dårlig tid. :no:

 

i følge vitenskapen er det ikke mulig å skape energi, så hvordan kan noe blitt skapt i det hele tatt hvis det ikke finnes en Gud?
Tror du at det er fysisk mulig å lage en ting på så mange kvadratkilometer som jorden er på 6 dager? Er det hele tatt mulig å lage og utvikle intelligens, skapninger og masse natur på 6 dager?

 

Okey, for det første. For å være en kristen, (mener jeg) at det ikke går ann å tro på hva som er fysisk mulig!! Eller det går ikke. For kristendommen er ULOGISK. noen få eksempler:

Gud skapte jorda

Jesus var død, og sto opp igen

Jesus helbreder de syke, og døde

Jesus skal komme tilbake fra himmelen og ta med seg de kristne.

 

Det er ulogisk det.

 

Og hva vet/sier bibelen om gud? Hvor kom han fra?

 

Gud har alltid vert, skal alltid være. Gud er: 1. Alfa og Omega, begynnelsen og enden, messiah. Bibelen sier mye om Gud.

 

Jeg synes det er tåpelig å tilbe (i det hele tatt) en ting/person som ikke kan gjøre

deg noe psykisk/fysisk eller du vet eksisterer. Det er som å snakke til en vegg, det hverken skjer noe med deg eller veggen.

 

Her har ikke kristne vert gode nok til å spre sine opplevelser. Gud er del i en treeninghet(ikke spørr, tar 3 år å svare)

det er: Gud, Jesus og den Hellige Ånd

 

Den hellige er Great. Jeg kan føle at Gud lever(veit det høres helt crazy shyco ut, men det er sant) Hvis jeg ber til han kan han sende sin hellige ånd til meg.(Ulogisk, men sant)(tro hva du vill!)

 

På kristne møter, når folk ber: så Sjer ting.

 

for eksempel: Så ba jeg sammen med en venn om at han kammeraten min skulle bli kvitt Allergiene sine. Og at hans venn i klassen skulle bli kristen.(vi ba om flere ting og da)

Gjett hva som sjedde a: Han ble kvitt allergiene sine, og hans venn i klassen ble kristen(under tentamen faktisk) Det er Uligoskt det.

 

og det er ikke snakk om å vite at noe eksisterer, det er snakk om å tro at noe eksisterer.
OOOOHHJJJEEE!!!!

 

Det må vel ha kommet fra det opprinnelige solsystemet som var før den melkeveien vi har nå. Har ikke noe bedre svar, bibelen har heller ikke noe bedre forklaring på dette.
Det synes jeg! :w00t: Enkelt og greit, Gud lagde jorda!

 

men jeg synes det virker underlig at gud skapte oss med fri vilje når vi skal kun tjene han og jesus.
Hva vil egentlig gud med oss hvis vi skal bare følge hans regler og be til han?

 

Jeg syns det er genialt jeg. For å nevne noen stikkord:

1. Gud ville ha felleskap og selskap.

2. Gud skapte menneskene, jorda osv. Men ville ikke at de skulle bli slavene hans

3. Derfor har vi fri villje

4. Dem som velger å følge Gud, tar han opp til Himmelen, etter døden

5. man kan si at livet her på jorda er en test.

 

 

4. Vel.

- Man halshogde folk

- Man mente at kvinner skulle tie i forsamlinger

- Man støttet slaveri

- Tvangskristning

- Kristne ble brukt som løvemat (roma)

 

Vel, så har vi mange som har missfårsatt bibelen, og gjort det de ville.

men får å ha en ting klart: Bibelen sier ikke at: Man skal halshugge folk, støtte slaveri, bli tvunget til å bli kristne(nei, tvert i mot. FRI VILJE)

 

 

 

en gud kjedet seg og ville ha et realityshow

 

ja, når du sier det: sjekk http://www.bigfather.no/ (ikke ta alt bokstavelig)

 

Må virkelig gå

Lenke til kommentar

Vel, så har vi mange som har missfårsatt bibelen, og gjort det de ville.

men får å ha en ting klart: Bibelen sier ikke at: Man skal halshugge folk, støtte slaveri, bli tvunget til å bli kristne(nei, tvert i mot. FRI VILJE)

Bibelen støtter at kvinner skal tie i forsamlinger og slaveri bare så det er sagt.

Jeg tok ikke utgangspunkt i bibelen da jeg skrev det, men at siden det er såpass mange år siden denne boken ble skrevet, bør man ta alt med en særdeles liten klype salt. Folkene på den tiden visste ikke like mye som vi gjør i dag, og de var overtroiske og hadde veldig lite kunnskap (med få unntak) om omverdenen og vitenskap.

Lenke til kommentar

meg igen.

Bibelen støtter IKKE slaveri! Det har jeg aldri hørt før.(ikke noe argument)

men sjekk dette:

21 Ble du kalt som slave? La ikke det bekymre deg! Men kan du bli fri, så gjør heller bruk av det.
det var fra 1Kor 7,21

og dett:

Derfor er du ikke lenger slave, men sønn. Og er du sønn, er du også arving, innsatt av Gud.
fra Gal 4,7

 

blandt annet.

 

Bibelen støtter at kvinner skal tie i forsamlinger

 

Autz. Det står faktisk noe om det jah. Men det står også verre ting :w00t: som jeg ikke tar så seriøst. det er fordi det er over 2000 år siden bibelen er skrevet.

 

g2g by

Lenke til kommentar

Vel, så har vi mange som har missfårsatt bibelen, og gjort det de ville.

men får å ha en ting klart: Bibelen sier ikke at: Man skal halshugge folk, støtte slaveri, bli tvunget til å bli kristne(nei, tvert i mot. FRI VILJE)

Bibelen støtter at kvinner skal tie i forsamlinger og slaveri bare så det er sagt.

Jeg tok ikke utgangspunkt i bibelen da jeg skrev det, men at siden det er såpass mange år siden denne boken ble skrevet, bør man ta alt med en særdeles liten klype salt. Folkene på den tiden visste ikke like mye som vi gjør i dag, og de var overtroiske og hadde veldig lite kunnskap (med få unntak) om omverdenen og vitenskap.

Andre gamle bøker bør også tas med en klype salt, jeg er f.eks overbevist om at Karl den store IKKE klarte å rette ut en hestesko med bare hendene (noe bodybuilderene sliter med i dag).

Lenke til kommentar
for eksempel: Så ba jeg sammen med en venn om at han kammeraten min skulle bli kvitt Allergiene sine. Og at hans venn i klassen skulle bli kristen.(vi ba om flere ting og da)

Gjett hva som sjedde a: Han ble kvitt allergiene sine, og hans venn i klassen ble kristen(under tentamen faktisk) Det er Uligoskt det.

Hvorfor i alle dager soser du rundt på dette forumet når du har muligheten til å helbrede folk fra allergi. Oppsøk allergiske folk, be for de og gjør de friske. Halleluja, gjør Zyrtec overflødig i Jesu' navn!!

Lenke til kommentar
Det faktum at vi ikke har en vitenskapelig forklaring på alt betyr ikke nødvendigvis at relegion automatisk blir rett...

Det faktum at vitenskapen har en forklaring på mye betyr ikke nødvendigvis at religion automatisk blir feil...

 

edit: skriveleif

Endret av premium
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager soser du rundt på dette forumet når du har muligheten til å helbrede folk fra allergi. Oppsøk allergiske folk, be for de og gjør de friske. Halleluja, gjør Zyrtec overflødig i Jesu' navn!!

 

hehehe. hehehehe. :w00t: Men jeg har ikke muligheten til å helbrede folk fra allergi. Gud har. Det er han som gjorde det. jada burde kansje oppsøke folk med allergi.

 

Åssen kan folk som ikke tror på relgion svare på hvorfor folk blir helbreda? :innocent:

 

åsså veit jeg ikke hva overflødig betyr. ?

Lenke til kommentar
for det første: jeg har aldri kalt deg dum... det var det bare en person som gjorde, jeg synes ikke noe særlig om at du var så påståelig om det med at katolisme ikke var samme religion som kristendom...spesielt ikke etter så sinnsykt mange hadde sagt det motsatte.. :dontgetit: du skal ha at du er påståelig, det er nok jeg også... :p .. men vær snill, ikke gjenta noe slikt igjen! :thumbup:

 

Og gjett hva, Jehovas Vitner er kristne, men de feirer ikke f.eks jul med glitter og stor stas som andre kristne trossamfunn gjør.. En ting som gjør Jehovas Vitner meget spesielle innen den kristne tro er at de ikke tror på treenighetslæren...Men Jehovas Vitner er et kristent trossamfunn! Skal det sies noe i mot det, så vil jeg ha dokumentasjon, seriøs dokumentasjon fra meget sikre kilder!

 

:whistle:

Jeg sa aldri at du sa at jeg var dum, jeg sa bare at dere bør passe munnen deres før dere sier noe som ikke kan være lurt å si.

 

Og nei, Jehovas Vitner er ikke Kristne, DET vet jeg mye bedre enn deg, de er ikke sett på som Kristne, og de er ikke akseptert som Kristne, Jehovas Vitner er kanskje et kristent trossamfunn bla bla bla whatever, men de er ikke sett på eller telles som Kristne.

Lenke til kommentar
Og nei, Jehovas Vitner er ikke Kristne, DET vet jeg mye bedre enn deg, de er ikke sett på som Kristne, og de er ikke akseptert som Kristne, Jehovas Vitner er kanskje et kristent trossamfunn bla bla bla whatever, men de er ikke sett på eller telles som Kristne.

 

Dokumentasjon, takk! Vis meg en sikker kilde hvor det står svart på hvitt at Jehovas Vitner ikke er kristne! Hvordan kan du si at du vet dette bedre enn meg, du kjenner ikke meg og vet ikke hvilken kunnskap jeg har.. Ja, Jehovas Vitner er et kristent trossamfunn, da er de jo kristne da! Det som gjør det dem spesielle er at de ikke tror på treenighetslæren!

 

Vær snill, kom med bedre dokumentajon enn: "dette kan jeg, så pass deg"..

Lenke til kommentar

Jehovas vitner sier at de er kristne, men det kan diskuteres. Men andre kirkesammfund, eks lutherske og sånn aksepterer ikke at de er det.

Noe av det som skiller dem ut er: De ser på treeningheten som satanistisk(det leste jeg i en gammel bok)

De tror det bare kommer 144 000 til himmelen.

(si ifra hvis jeg har feil!)

Lenke til kommentar

Jehovas Vitner er kristne, spesielle kristne. At de ikke er godkjent som kristne av det lutherske kirkesamfunnet, har jo egentlig ikke noe å si om de er kristne eller ikke, det er "lutherne" sin oppfatning.. eller hva hvilket som helst trossamfunn har som oppfatning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...