Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

Sitter faktisk her å ler på alle dere som sitter i godstolen og tror kristendommer er bare tull og vas. Tenk dere litt om da.... Hvordan kunne da jorden og alt det andre blitt skapt ? Big bang ? Joda, kan stemme det, men hvor kom smellet fra ? Hvor kom alt støvet som ble samlet opp i fra ?

Eller tenk på universet.. Er det ikke merklig at det kan være uendelig ? At det aldri har noen slutt ? Eller tenk hvis det har en slutt...Er det da en veg ? Hva er bak veggen ? Alt dette er for stort for ett menneske å tenke, derfor må det stå noe bak alt dette.

Jorden er jo helt perfekt på alle måter. Noen km nermere solen og vi ville vært toast, noen km lengre i fra og vi hadde blitt den avskylige snømann. Tenk på månen.. Hadde den vært bare noen tonn tyngre hadde vi ikke hatt vann på jorden, eller lettere og vi hadde bare hatt vann.

Hvor kom menneske i fra ?

Noen sier vi levde som noen små ting i vannet for mange milloner år siden. Hvis det stemte for kom da det fra ? Ble det plutselig bare til ? Noen sier at dem kom med en stein fra verdensrommet, hvor kom da den fra ? Alt har en begynnelse uansett hvordan du snur på det. Som konklusjon vil jeg si at aldri si at bibelen er noe tull, for vet dere bibelen er faktisk den beste teorien mennesket har, og den inneholder faktisk sinnsykt mye fakta om ting som har skjedd for bare noen år siden, også om ting som skal skje. Mennesket trenger en religion, så hvorfor ikke bare lese litt i bibelen ? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ler av deg nå.

 

1. Big Bang går ikke nødvendigvis mot kristendommen

2. Mye med jorden som ikke er perfekt, men vi har tilpasset oss den

3. Kristendommen er ikke noe bedre teori enn Islam, Hinduisme, Budhisme eller andre relegioner

4. Bare fordi vitenskapen ikke hare kommet opp med et svar på noe så betyr det ikke at relegion automatisk blir rett

5. Relegion handler om TRO ikke fakta. Så her er faktisk de fleste relegiøse uenige med deg.

6. Ikke alle mennesker trenger en relegion. Dette er bare et løs påstand uten grunnlag, de fleste mennesker leter etter en sannhet eller mening, men denne trenger på ingen måte være relegiøs

7. Ser du ikke at du er kliss lik disse skråsikre ateistene når du er så sinnsykt sikker på relegionen din? Ateisme eller theisme, begge deler i ekstrem form er blindt.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Som konklusjon vil jeg si at aldri si at bibelen er noe tull, for vet dere bibelen er faktisk den beste teorien mennesket har, og den inneholder faktisk sinnsykt mye fakta om ting som har skjedd for bare noen år siden, også om ting som skal skje.

Bibelen inneholder så godt som null faktaopplysninger og bare vage referanser til historiske hendelser.

 

Bibelen forklarer heller ikke en dritt med sin teori, hvor kom da Gud fra? Det må da ha vært noe før Gud? Og her forklarer bibelen ikke en verdens ting. Det er et minst like stort hull her som i vitenskapen (og her baserer de seg til og med på tilgjengelige faktaopplysninger).

Lenke til kommentar
Eller tenk på universet.. Er det ikke merklig at det kan være uendelig ? At det aldri har noen slutt ? Eller tenk hvis det har en slutt...Er det da en veg ? Hva er bak veggen ? Alt dette er for stort for ett menneske å tenke, derfor må det stå noe bak alt dette.

 

Naturen har alltid løst ting på sine måter. For eksempel, ta kroppsmaskineriet. Når du brekker armen, trenger du en gud som kommer og healer deg for å bli frisk? Nei, naturen gjør armen tålmodig og rolig frisk igjen. På samme måte er hele universet, ting forsvinner, ting oppstår. Hvorfor trenger vi en gud når naturen gjør samme jobb (om ikke bedre) helt naturlig? Det eneste "beviset" på at gud finnes er en bok, som likegodt kunne blitt skrevet av meg eller deg. Hvorfor skal vi tro på en gud/bok, når vi er sammensatte mennesker som har fri vilje og tenke selv. Hva er da poenget å ha fri vilje, hvis alt skal bli styrt av en gud? Hva er det som gjør at akkurat kristendommen har de beste ulogiske forklaringene på ting? Hvorfor akkurat kristendommen?

 

Anågende at "alt er for stort til et menneske å tenke":

Vi har klart å finne opp ting som kan utrydde oss selv, vi har besteget månen og funnet og forsket på forfedret. Hvorfor skal vi ikke da finne ut hvordan alt har oppstått.

Lenke til kommentar

Oj, her var det mange som ikke visste hva de snakker om..

 

jeg nevner noen ting jeg synes er viktig:

"Bibelen er verdens eldste bok, og har aldri blitt bevist feil"

 

Kristendommen handler mest om livet etter døden. Men livet på jorda kan man bruke til å få med flest mulig til himmelen.

 

I himmelen blir det stor fest med jesus og Gud.

 

Gud ga menneske FRI VILJE, slik at vi IKKE skulle bli robbåtene hans. Hvis Gud hadde bestemt alt hadde vi ikke noe valg, da måtte vi tro på han.

 

OGså hvis det hadde vert no fakta på at Gud fanntes, ville vi også vert hans roboter. For da hadde vi ikke hatt noe valg.

 

Bibelen sier at Gud alltid har vert.

 

jaja, jeg har vert kristen i 4 år nå tror jeg. det er godt å vite at man er på riktig vei.

 

jesus :love:

Lenke til kommentar
Kristendommen handler mest om livet etter døden. Men livet på jorda kan man bruke til å få med flest mulig til himmelen.

Hvorfor bry seg om livet etter døden? Vi lever her og nå, vi lever i øyeblikket. Så hvorfor bekymre seg om dette når vi kan heller konsentrere oss om å gjøre verden til et bedre sted. Blir lei dette dommedagsnakket og dette med å virkelig bry seg om hva som skjer etter du er 6 fot under.

Lenke til kommentar
Oj, her var det mange som ikke visste hva de snakker om..

 

jeg nevner noen ting jeg synes er viktig:

"Bibelen er verdens eldste bok, og har aldri blitt bevist feil"

 

Kristendommen handler mest om livet etter døden. Men livet på jorda kan man bruke til å få med flest mulig til himmelen.

 

I himmelen blir det stor fest med jesus og Gud.

 

Gud ga menneske FRI VILJE, slik at vi IKKE skulle bli robbåtene hans. Hvis Gud hadde bestemt alt hadde vi ikke noe valg, da måtte vi tro på han.

 

OGså hvis det hadde vert no fakta på at Gud fanntes, ville vi også vert hans roboter. For da hadde vi ikke hatt noe valg.

 

Bibelen sier at Gud alltid har vert.

 

jaja, jeg har vert kristen i 4 år nå tror jeg. det er godt å vite at man er på riktig vei.

 

jesus :love:

Bibelen er langt fra verdens eldste bok, den er ganske "ny" i mange sammenhenger.

 

Bibelen sier at Gud har alltid vært, men hvem har "fortalt" bibelen dette? Er det Gud? Gud må ha kommet noen steds fra.

 

Håper virkelig at når jeg dør når jeg er 80 så dør jeg og ikke kommer til noe gladkristent drittsted... *grøss*

 

Bibelen har forresten blitt bevist feil mange ganger, men men... det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

ja, det er en 329 sider lang diskusjon. men det er forskjell på bevist feil, og at bibelen sier forskjellig ting.

 

jaja, jeg har hørt at bibelen er verdens eldste bok. Det tror jeg på intil jeg får høre om en annen bok som er eldre.

 

Jeg aner ikke. Hverfall, alt som står i bibelen er inspirert av Gud.

 

Håper virkelig at når jeg dør, når jeg er 80, så dør jeg og kommer til noe gladkristent sted.

 

Bare dem som tror på jesus, og angrer for sine synder kommer til himmel(tror det var sånn ja....)

 

DVS: at de andre ikke kommer til himmelen.

 

sagt om himmelen:

Gud lagde joda på 7 dager, se hvor vakker den er.

Men gud holder forsatt på å lage himmelen.

 

Jeg gleder meg hverfall til jeg kommer til himmelen

Lenke til kommentar
ja, det er en 329 sider lang diskusjon. men det er forskjell på bevist feil, og at bibelen sier forskjellig ting.

Pøh Masse feil og motsetninger i Bibelen

 

Om himmelen: Hvis alle mennesker skal komme til et kult sted når de dør, hvorfor er da

lagt på denne jorden? Hva er poenget å leve i et egoistisk, vondt og kaldblodig samfunn der knapt noen bryr seg om deg og dine nærmeste. Hvis himmelen er et så kult sted der du kan snakke med skaperen av verden og andre oppdiktede kjendiser, hva er da poenget med å leve, når man kan drepe seg selv og vips er i himmelen der alt er så tøft og kult. Jeg forstår ikke tankegangen til denne "nekroismen" og dommedagspratet til prestene og bibelen.

Lenke til kommentar

nå kan jo spørsmålet om man egentlig trenger en religion, komme! om mange konflikter, kriger osv. kunne vært unngått, mener da mange av dere likevel at det er så forbasket viktig å tro på en person(jesus), Gud eller hva det nå skal være, bare for at vi må tro på noe.. at noen vi egentlig ikke vet finnes, skal få æren for at vi er skapt slik vi er og at jorden er så fin på grunn av det!

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Bare dem som tror på jesus, og angrer for sine synder kommer til himmel(tror det var sånn ja....)

 

Da må jeg si Gud er slem. Hva med dem som ikke har hørt om gud? Hvorfor skal gud plent være den rette religionen, de har jo ikke noe fakta å basere sin trosretning på annet enn trosmeninger.

 

Hvis det der faktisk står i bibelen så er kristendommen enda mer tåpeligere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar

oj, nå skal jeg prøve å svare dere selv om jeg ikke er en lærd mann, bare 15 år og hater skolen.

 

Om himmelen: Hvis alle mennesker skal komme til et kult sted når de dør, hvorfor er da lagt på denne jorden? Hva er poenget å leve i et egoistisk, vondt og kaldblodig samfunn der knapt noen bryr seg om deg og dine nærmeste. Hvis himmelen er et så kult sted der du kan snakke med skaperen av verden og andre oppdiktede kjendiser, hva er da poenget med å leve, når man kan drepe seg selv og vips er i himmelen der alt er så tøft og kult.

 

Det er fordi at vi ikke skal være Guds roboter som følger han uten å tvile, men å ha valgt å tro på at jesus virkelig fantes, og at Gud finnes. Vi må velge av fri vilje å tro på Gud.

 

 

Jeg tror det står noe i bibelen om at å ta sitt eget liv er en synd man ikke får tilatelse om(ok, det var litt gjetting, men jeg har hørt no om det)

 

Det var flere motsigelser i bibelen en jeg trodde gitt. Dette kan jo ha noe med å gjøre at bibelen(nye testamentet) ble skrevet ned 40-200(husker ikke helt) år etter jesus tid. Og at det er mange forskjellige synsvinkler på det som har sjedd, og mange forskjellige forfattere.

Men på den sida du linka til var det mange dårlige poeng synes jeg.

bl.annet: NU 11:33 God inflicts sickness.

JB 2:7 Satan inflicts sickness.

 

Hvis spørsmålet er om man trenger relgion, så sjønner jeg deg godt. Men uten relgion hadde vi ikke vert her i dag. Uten Gud hadde det ikke vert noe liv. Tror du virkelig at dette har sjedd ved et smell? eller tilfeldigheter? denne gjorda er PERFEKT. Se rundt deg! Se på himmelen, den er fantastisk. Se på forskinger om kroppen: Hvis kroppstemraturen hadde vert noen grader mindre hadde vi fryst, hvis den hadde vert større hadde vi smelta............... Det jeg prøver å si er at verden er perfekt, og vi er perfekte(okey, så har vi sykdommer og sånt da, naturkatastrofer og sånt!) Men se på det som en helhet, det er ikke tilfeldigheter.

 

(hvoo, sånn qute greie er vannskelig.)

 

Det med at det er bare trosmeninger, er fordi det ikke skal være noe fakta: Roboter.

 

GUD er utafor vår tidsregning. Han tenker ikke sånn som oss.

 

okey, må gå. i be backes

Lenke til kommentar
Hvis spørsmålet er om man trenger relgion, så sjønner jeg deg godt. Men uten relgion hadde vi ikke vert her i dag. Uten Gud hadde det ikke vert noe liv. Tror du virkelig at dette har sjedd ved et smell? eller tilfeldigheter? denne gjorda er PERFEKT. Se rundt deg! Se på himmelen, den er fantastisk. Se på forskinger om kroppen: Hvis kroppstemraturen hadde vert noen grader mindre hadde vi fryst, hvis den hadde vert større hadde vi smelta............... Det jeg prøver å si er at verden er perfekt, og vi er perfekte(okey, så har vi sykdommer og sånt da, naturkatastrofer og sånt!) Men se på det som en helhet, det er ikke tilfeldigheter.

 

Så du mener Gud, nå hva det er, har æren for at verden er så "perfekt"?..en ting vi engang ikke vet finnes eller noen gang har vært til stede i noen sammenheng.. Du/dere kan jo umulig vite at dette ikke ville skjedd uten Gud! hvordan kan en person si at det ikke hadde vært noe liv uten Gud..

Her er det nok mer vitenskapen som kan gi deg noen svar...det er heller ingen som har sagt at jorda har blitt til på grunn av big bang, det var bare en av flere hendelser som skapte deler av universet, slik det er i dag... når det er snakk om kroppen, så har forskningen vist oss hvordan vi antagelig har utviklet oss.. btw: om kroppstemperaturen hadde vært et par grader høyere, ville vi ikke smeltet, det hadde bare blitt litt ubehagelig varmt.. :p

en ting til: om det var Gud som skulle skape verden så perfekt en gang i tiden, hvorfor i helsike gjorde han ikke da verden perfekt, på ordentlig..vår verden er så absolutt ikke perfekt som du sier...rundt deg er det sikkert fantastisk, men verden er så enormt mye større enn det som er akkurat rundt deg...

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Naturen kan umulig lage alt så perfekt ! Men uansett så er dette min mening, men jeg vil helst at dere syns det samme

Hva tror du at en eventuell gud kunne gjort bedre enn naturen? Naturen (mennesker og dyr inkludert) er det som styrer verden, ikke en gud som sitter på toppen av kransekaken. Naturen har en naturlig intelligens (livets syklus og kroppsmaskineriet for eksempel) og vi trenger ikke noe annet enn det. Ingenting kan gjøre noe bedre enn naturen, den har tross alt skapt oss? Ikke sant?

Lenke til kommentar

jeg tror:

Gud har skapt naturen! Og naturens gang!

Men tror noen at dette har sjedd med tillfeldigheter?

(litt idiotisk å ta opp dette i et hardwere-forum, for noen sitter jeg bare foran pcen. Men vis du har vert på fjellet og ved vannet)

 

Jeg synes kristendommen er Genial! :thumbup:

 

made love jens

Lenke til kommentar
jeg tror:

Gud har skapt naturen! Og naturens gang!

Men tror noen at dette har sjedd med tillfeldigheter?

(litt idiotisk å ta opp dette i et hardwere-forum, for noen sitter jeg bare foran pcen. Men vis du har vert på fjellet og ved vannet)

 

Jeg synes kristendommen er Genial! :thumbup:

 

made love jens

Hvorfor?

Ingen har sagt at naturen har blitt til ved tilfeldigheter... Jeg synes det blir litt naivt å si at Gud har skapt naturen, for hva vet man om Gud? Ingenting, det er en slags illusjon av det "perfekte" som noen laget for en del tusen år siden..

No offense, det er min mening!

 

Btw: La skrivefeil holde seg hjemme på skolen! :p hehe..

Lenke til kommentar
jeg tror:

Gud har skapt naturen! Og naturens gang!

Men tror noen at dette har sjedd med tillfeldigheter?

(litt idiotisk å ta opp dette i et hardwere-forum, for noen sitter jeg bare foran pcen. Men vis du har vert på fjellet og ved vannet)

 

Jeg synes kristendommen er Genial! :thumbup:

Tror du at det er fysisk mulig å lage en ting på så mange kvadratkilometer som jorden er på 6 dager? Er det hele tatt mulig å lage og utvikle intelligens, skapninger og masse natur på 6 dager?

 

Og hva vet/sier bibelen om gud? Hvor kom han fra? Så dere tror at han skapte verden bare på grunn av at det står i en bok. Hadde alle mennesker trodd på kristendommen & bibelen, kunne vi like godt bare vært roboter. Mennesker er til for å tenke selv, ikke for at en bok skal tenke for dem.

 

Jeg tror at det ikke finnes tilfeldigheter, fordi alt går som det går. Jorden kan ikke ha blitt skapt for at en gud kjedet seg og ville ha et realityshow med oss mennesker og dyr som deltakere. Vi er skapt av naturen fordi vi skal ha et godt liv og formere oss. Vi er ikke lagt på denne jord for at vi skal tilbe en fiksjonal gud og en bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...