Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

Tready: Det er fakta, ikke et synspunkt :!: :p

 

 

En ting jeg synes kristendommen er ganske patetisk i(mer en det andre) er at de framstiller Jesus som en 1.90m høy arisk man med glorie. Bare se på alle bildene fra kirken osv. Alle er blonde og ser vestlige ud. Fakta er at de så ut som Bin Laden og de tullingene som slår ihjel noen for å bli voldtatt og skriker "Allah!" og peker med fingeren i lufta. Det fantes masse av disse på den tiden, men bare tullingene som hadde Rahllame Muhammed(tull) eller på godt vestlig språk, jesus lykkes i det de andre ikke klarte.

 

Kristendommen er bare tåpelig, er det noe som er nyttesløst så er det å diskutere med dem. De prøver å være saklige, og ender opp med å si "det er det jeg tror på, du har ingen rett til å si hva jeg skal tro på"

 

 

BUBUBU sier jeg bare.

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tready: Det er fakta, ikke et synspunkt :!: :p

 

 

En ting jeg synes kristendommen er ganske patetisk i(mer en det andre) er at de framstiller Jesus som en 1.90m høy arisk man med glorie. Bare se på alle bildene fra kirken osv. Alle er blonde og ser vestlige ud. Fakta er at de så ut som Bin Laden og de tullingene som slår ihjel noen for å bli voldtatt og skriker "Allah!" og peker med fingeren i lufta. Det fantes masse av disse på den tiden, men bare tullingene som hadde Rahllame Muhammed(tull) eller på godt vestlig språk, jesus lykkes i det de andre ikke klarte.

 

Kristendommen er bare tåpelig, er det noe som er nyttesløst så er det å diskutere med dem. De prøver å være saklige, og ender opp med å si "det er det jeg tror på, du har ingen rett til å si hva jeg skal tro på"

 

 

BUBUBU sier jeg bare.

Kanskje du bør undersøke litt om kristendom før du babler ukontrollert.

 

Kristendom handler om å leve et godt og bedre liv , kort sagt, og kristen tro handler om at Gud er alt godt, og gjennom det gode gjør man verden bedre, slik at det som skjedde for 2000år siden ikke vil skje igjen.

 

Og ikke tro at alle Kristne er like, det handler om hva MENNESKER gjør ut av Guds budskap, ikke hva Gud vil at menneskene skal gjøre. Det er romernes grådighet som gjorde Kristendommen til det det er i dag med blinde fanatikere og slikt.

Jeg ser på flere ting som ikke er korrekt som jeg VET er feil, sånn som treenigheten, den er feil, Antikrist, feil, det finnes ikke, nesten alle tror at Lucifer er Satan, det er også feil, The Beast er Satan = Feil, Skjærsilden er feil, at Satan lever i Helvete er også feil, at Satan er forenelig med alle demoner er feil.

 

Alt det er feiltro, ikke noe av det er med i den Korrekte Kristentroen.

Lenke til kommentar
Tready: Det er fakta, ikke et synspunkt :!: :p

 

 

En ting jeg synes kristendommen er ganske patetisk i(mer en det andre) er at de framstiller Jesus som en 1.90m høy arisk man med glorie. Bare se på alle bildene fra kirken osv. Alle er blonde og ser vestlige ud. Fakta er at de så ut som Bin Laden og de tullingene som slår ihjel noen for å bli voldtatt og skriker "Allah!" og peker med fingeren i lufta. Det fantes masse av disse på den tiden, men bare tullingene som hadde Rahllame Muhammed(tull) eller på godt vestlig språk, jesus lykkes i det de andre ikke klarte.

 

Kristendommen er bare tåpelig, er det noe som er nyttesløst så er det å diskutere med dem. De prøver å være saklige, og ender opp med å si "det er det jeg tror på, du har ingen rett til å si hva jeg skal tro på"

 

 

BUBUBU sier jeg bare.

Kanskje du bør undersøke litt om kristendom før du babler ukontrollert.

 

Kristendom handler om å leve et godt og bedre liv , kort sagt, og kristen tro handler om at Gud er alt godt, og gjennom det gode gjør man verden bedre, slik at det som skjedde for 2000år siden ikke vil skje igjen.

 

Og ikke tro at alle Kristne er like, det handler om hva MENNESKER gjør ut av Guds budskap, ikke hva Gud vil at menneskene skal gjøre. Det er romernes grådighet som gjorde Kristendommen til det det er i dag med blinde fanatikere og slikt.

Jeg ser på flere ting som ikke er korrekt som jeg VET er feil, sånn som treenigheten, den er feil, Antikrist, feil, det finnes ikke, nesten alle tror at Lucifer er Satan, det er også feil, The Beast er Satan = Feil, Skjærsilden er feil, at Satan lever i Helvete er også feil, at Satan er forenelig med alle demoner er feil.

 

Alt det er feiltro, ikke noe av det er med i den Korrekte Kristentroen.

Velskrevet innlegg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var ikke poenget. De klarer ikke argumentere skikkelig over hva de tror på, endrer på hva de sier ettersom det blir motbevist. Ofte et tilfelle på tråder her.

 

Og jeg respekterer hva de tror på, jeg liker bare ikke religion.

Eh, ikke jeg, jeg er ganske tvilsom i min Kristendom. Og jeg kan argumentere, skikkelig også, over ting jeg bryr meg om, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Det var ikke poenget. De klarer ikke argumentere skikkelig over hva de tror på, endrer på hva de sier ettersom det blir motbevist. Ofte et tilfelle på tråder her.

 

Og jeg respekterer hva de tror på, jeg liker bare ikke religion.

Eh, ikke jeg, jeg er ganske tvilsom i min Kristendom. Og jeg kan argumentere, skikkelig også, over ting jeg bryr meg om, selvfølgelig.

Tror du på boka eller sånn "fritt" etter dine egne oppfatninger?

Lenke til kommentar
Det var ikke poenget. De klarer ikke argumentere skikkelig over hva de tror på, endrer på hva de sier ettersom det blir motbevist. Ofte et tilfelle på tråder her.

Det handler ikke om å bevise noe. det handler om å tro.

det er ikke alt som kan bevises eller motbevises.

det er f.eks ingen som kan motbevise at spøkelser finnes.

 

jeg vil si at kristendom handler om å tro på noe som ikke kan bevises eller motbevises. eller med andre ord å stole på Gud.

Lenke til kommentar
Det var ikke poenget. De klarer ikke argumentere skikkelig over hva de tror på, endrer på hva de sier ettersom det blir motbevist. Ofte et tilfelle på tråder her.

 

Og jeg respekterer hva de tror på, jeg liker bare ikke religion.

Eh, ikke jeg, jeg er ganske tvilsom i min Kristendom. Og jeg kan argumentere, skikkelig også, over ting jeg bryr meg om, selvfølgelig.

Tror du på boka eller sånn "fritt" etter dine egne oppfatninger?

Hva er det du pisser om da.

Lenke til kommentar
Jeg ser på flere ting som ikke er korrekt som jeg VET er feil, sånn som treenigheten, den er feil, Antikrist, feil, det finnes ikke, nesten alle tror at Lucifer er Satan, det er også feil, The Beast er Satan = Feil, Skjærsilden er feil, at Satan lever i Helvete er også feil, at Satan er forenelig med alle demoner er feil.

Som du VET er feil? Du kan ikke vite at ting som dette ikke er korrekte , selv om du har lest at det ikke er det... Regner med at det er det du har gjort...

Lenke til kommentar
Jeg ser på flere ting som ikke er korrekt som jeg VET er feil, sånn som treenigheten, den er feil, Antikrist, feil, det finnes ikke, nesten alle tror at Lucifer er Satan, det er også feil, The Beast er Satan = Feil, Skjærsilden er feil, at Satan lever i Helvete er også feil, at Satan er forenelig med alle demoner er feil.

Som du VET er feil? Du kan ikke vite at ting som dette ikke er korrekte , selv om du har lest at det ikke er det... Regner med at det er det du har gjort...

Jeg vet jo det er feil, jeg har studert det, jeg kan historien til det og jeg vet når folk har hatt feil.

Jeg kan vite at ting er ikke er korrekte er feil, siden det er derfor demonologi finnes, folkemeningen sier det motsatte. Selv om at ting ikke finnes så betyr det ikke at det noe som er sant der, og det virker ikke som at du er en som skal fortelle meg det, din nihilist.

 

Hva er det du har imot meg, bare fordi at jeg ikke direkte beviser noe med info så tror du at du kan bashe meg for det, jeg studerer dette, og jeg kjenner folk som kan like mye som har de samme meningene, og som jeg bare har møtt på Internett, det sier jo seg selv at det stemmer da.

 

Treenigheten er var ikke en del av den originale kristne troen, ingen kristne på den tiden trodde at Gud var delt i tre, det er noe som har utvilket seg, men det stemmer ikke.

Satan og Lucifer er ikke den samme, ganske enkelt fordi det er umulig, en feilesning av en tekst i Bibelen gjorde at folk trodde at de var den samme, men de er så fitte meg ikke den samme, det er umulig.

 

Antikrist er ikke mer enn en metafor som taler om en som kaller seg for en Guds profet, mens det bare er en som nekter Gud, det står ingen ting i Bibelen at Antikrist er Krist sin motsettning, og ingenting om at Antikrist er Satan's sønn, det er noe Hollywood fant på, Rosemarys Baby og Damien for eksempel, det fantes ikke noe som hinter til at Antikrist er Satan's sendebud eller whatever, Antikrist er en falsk profet.

 

The Beast er ikke Satan, The Beast er en metafor for en ultimat korrupt regjering som skal herske over verden, som en demon ved navn Abaddon skal ta over.

 

Skjærilden er noe Dante Alighieri fant på, det fantes ikke originalt, 9/10 teologer mener at Skjærsilden ikke har noe grunnlag og kan ikke finnes, det kan ike finnes fordi det aldri eksisterte fra før av, det er noe som Dante kom men i Den Guddomelige Komedien på 1300-tallet.

 

Satan lever ikke Helvete fordi at Bibelen sier at han lever på Jorden og har aldri vært i Helvete. Ergo er det bare folkemening og feiltro at han lever i Helvete, spesielt siden Bibelen sier at det er feil.

 

Satan er ikke forenelig med alle demoner, siden Satan er Satan, Satan er ikke hverken alleværestedende, ikke allmektig og ikke allvitende, han er ikke motsatt til Gud, Gud er alene på sin plass, ingen er lik Gud. Og Satan har aldri vært forenelig med noen demoner enn seg selv, Satan er Satan, at han er lik andre demoner er noe som er funnet på av folk som ikke forstår faget.

Endret av Samael
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot deg, jeg... Nå skal ikke jeg bruke ordet "deg"/"du" mer... men når ** har den meningen om katolikker og lutherske som ** hadde i den andre posten, så kan man jo lure på om det som sies her, er litt på kanten...

 

Uansett, det å påstå at slike "religiøse" ting ikke er korrekte, synes jeg er litt dumt ettersom vi mennesker som lever her på jorden, egentlig ikke har peiling på "overnaturlige" saker som f.eks djevelen, helvete, skjærsilden eller for den slags skyld, treenigheten... nå tror ikke jeg på treenigheten, tvert imot, men å legge ut om at det ikke finnes, blir også litt dumt... Dette siste avsnittet var ikke ment spesielt mot deg, men mot alle som mener de vet dette og skriver bøker om det blant annet...

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot deg, jeg... Nå skal ikke jeg bruke ordet "deg"/"du" mer... men når ** har den meningen om katolikker og lutherske som ** hadde i den andre posten, så kan man jo lure på om det som sies her, er litt på kanten...

 

Uansett, det å påstå at slike "religiøse" ting ikke er korrekte, synes jeg er litt dumt ettersom vi mennesker som lever her på jorden, egentlig ikke har peiling på "overnaturlige" saker som f.eks djevelen, helvete, skjærsilden eller for den slags skyld, treenigheten... nå tror ikke jeg på treenigheten, tvert imot, men å legge ut om at det ikke finnes, blir også litt dumt... Dette siste avsnittet var ikke ment spesielt mot deg, men mot alle som mener de vet dette og skriver bøker om det blant annet...

 

:dontgetit:

Men, vel, de er ikke de samme religionene, sjekk noe som spesialiserer seg på det, kan hende jeg har lest feil, men det driter jeg i, jeg bryr meg bare om faktaene, er det feil så er det feil, er det riktig så er det riktig. Jeg bryr meg om faget, ikke meninger, jeg har forkastet mine egne meninger flere ganger fordi at det ikke har stemt, men, jeg er glad for det jeg vet, ikke tro noe annet du, men det er noe jeg interesserer meg i, jeg vil bare at det skal være riktig, men jeg er 100% sikker på at det er jeg er sikker på er riktig.

 

Vel, bare fordi at du ikke tror på slikt så betyr ikke at du kan forkaste hva andre kan og vet, ingen i verden er like :thumbup: .

Man kan like eller tro ting selv om det ikke har eksistert "eller er sant".

Lenke til kommentar
bare tenkte på en ting som hadde vært litt kult...kan ikke du lese i en kristendomsbok eller noe sånt, også leser du om kristendommen...bare se om du får et annet syn på den katolske og lutherske tro, da... :thumbup: det hadde gledet meg!...takk :)

Jeg er Kristen, duh, og jeg leser mer en nok bøker fra før, er ikke sånn at jeg har tror på det som står i Da Vinci Koden.

Katolisme er ikke Kristendom ut ifra at det er en annen religion, vi tror ikke på de samme tingene, slik som Jehovas Vitner, dessuten så leser jeg hele tiden, når jeg finner noe som er feil, eller noe som jeg tror, er feil, så vet jeg det.

Lenke til kommentar
Katolisme er ikke Kristendom ut ifra at det er en annen religion

 

KRISTENDOM

 

- den katolske kirke

 

- den gresk-/ortodokse kirke

 

- den protestantiske kirke - flere trossamfunn innen den protestantiske kirken - baptister, metodister, pinsevenner etc.

 

- den anglikanske kirke - "Church of England"

 

OK?

 

:whistle:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Ja vel, fint, hva nå du vil, jeg bryr meg egentlig ikke, jeg bryr meg bare om faktaene uansett. Jeg sjekket det igjen på Wikipedia for å være sikker, jeg hadde vel lest feil et eller annet sted. Men, Jehovas Vitner er så nazi meg ikke Kristne, og dere har fremdeles ikke rett til å kalle meg dum bare fordi at jeg leste feil.

Men, hva jeg sa om at noe av det de tror er feil er riktig, uansett hvor mye "bevis" for det motsatte noen enn måtte ha.

Samme med det med demonologi :tease: .

Lenke til kommentar

for det første: jeg har aldri kalt deg dum... det var det bare en person som gjorde, jeg synes ikke noe særlig om at du var så påståelig om det med at katolisme ikke var samme religion som kristendom...spesielt ikke etter så sinnsykt mange hadde sagt det motsatte.. :dontgetit: du skal ha at du er påståelig, det er nok jeg også... :p .. men vær snill, ikke gjenta noe slikt igjen! :thumbup:

 

Og gjett hva, Jehovas Vitner er kristne, men de feirer ikke f.eks jul med glitter og stor stas som andre kristne trossamfunn gjør.. En ting som gjør Jehovas Vitner meget spesielle innen den kristne tro er at de ikke tror på treenighetslæren...Men Jehovas Vitner er et kristent trossamfunn! Skal det sies noe i mot det, så vil jeg ha dokumentasjon, seriøs dokumentasjon fra meget sikre kilder!

 

:whistle:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...