Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var jo faktisk det som var poenget. Han måtte dø og lide for menneskeheten. Prøv å heng på et kors i stekende varme, du. Jeg tror ikke du synes det er "bare bare".

 

Poenget med et offer er jo å ofre noe, om han så kviknet til igjen og reiste hjem til himmelen (som visstnok er et mye hyggeligere sted enn denne jordiske jammerdalen) så er det ikke snakk om noe slags offer. Himmelnissen ble så lei av å se på menneskene synde dagen lang, så han sendte gutten sin ned hit for å bli myrdet slik at han kan tilgi menneskene. Bare jeg som syns dette skurrer? Den syndfrie og eiegode gudssønn Jesus blir henrettet for de syndige menneskenes skyld. Er det dette man kaller for "å rette baker for smed"? Jepp.

 

Det essensielle med hele kristendommen er et liv etter døden, i himmel eller helvete. Du har et valg. Men det går jo ikke bare på tro.

 

Det essensielle med kristendommen er nestekjærligheten. Men Jesus, kirken og dagens kristne truer med helvetes pinsler for for alle dem som ikke tror på denne "frelseren". Denne kategoriske intoleransen og trusselen om evig pine kan knapt kalles en grenseløs nestekjærlighet akkurat. Men så har nå aldri de kristne vært særlig flinke å følge opp sine ord...med mindre det er trusler om tortur og undertrykkelse det er snakk om.

 

Satanister tror på Gud de også. Men de tilber ikke han som kristne gjør.

 

Som sagt tidligere her; satanister tilber menneskets sanne natur. Men satanismen er om mulig enda mer fasettert enn kristendommen og det finnes nok de som tilber Satan som en guddom... Den Sataniske Bibel er obligatorisk lesning om du vil lære mer om satanisme :)

 

Det handler ikke bare om å kysse ræven til Gud og så skal du få komme til himmelen. Det handler om å være et godt menneske. Du kan synde mye i livet, men den som ber om tilgivelse og angrer, han får en annen sjanse - så hvis man tenker seg om så ser man at det ikke handler om at Gud er  "maktsyk".

 

Jo, det er akkurat hva det handler om. Logikk: En ekte moralsk adferd trenger intet bakenforliggende interessemotiv eller løfte om belønning eller trussel om straff. Man skal gjøre gode gjerninger av ren nestekjærlighet fordi det er belønningen i seg selv, ikke fordi man kun vil redde ræva si fra å brenne i helvete. Man er et "godt" menneske fordi i følge kristendommen peker Himmelnissen & Sønn på oss og sier vi vil brenne for alltid om vi ikke gjør sånn og sånn...dette er ikke et valg, dette er tvang. Kan Himmelnissen virkelig dømme folk til å brenne for ting de har blitt tvunget til å gjøre? Okidoki.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Så du synes det er er en dårlig regel at en ikke skal fks. drepe?

Det er ikke en regel med unik tilknytning til kristendommen.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Og hva med kristne USA hvor flere stater har dødsstraff.

Klassisk USA :!: Sier jo litt om dem :p

 

Kristendommen i korte trekk:

Tilgivelse

Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg

Les en dårlig eventyrsamling kalt bibelen

Be til gud og jesus (merk: gud og jesus med liten forbokstav)

gud ser alt, jesus er hans barn

Gå i et vanligvis stygt murbygg hver søndag eller oftere og kast bort tiden din

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Sant nok, men den er likevel en del av kristendommen...

Hva så? At slike allmenngyldige regler finnes i kristendommen gir ikke at man misliker reglene selv om man misliker religionen. :roll:

Lenke til kommentar

Da jeg så denne tråden og det faktumet at det ikke skal være en bashing tråd av kristendommen tenkte jeg at jeg skulle ignorere den. Men her er da min mening :p

 

Kristendom (les religion) handler om makt og kontroll over mennesker.

 

Hitler sa: Det er lettere å lure de store folkemassene enn det enkelte individ

 

utifra det hitler og hans medhjelpere fikk til med sin Nazi ideologi så ser man hvor godt dette stemmer. En ideologi kan lett sammenlignes med en religion i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...