Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

... og respekt er selvfølgelig noe du prøver å utvise i alle aspekter av livet?

Jeg har respekt for at folk tror på Gud hvis det er det du mener... men det er mange som tar det som står i bibelen for kalde fakta uten å tenke noe videre rundt hvordan det kom til å stå der.

 

Ikke alt fortjener respekt uten spørsmålstegn. Jeg stiller simpelthen spørsmålstegn ved hvor reel bibelen er. Skal man tro på historiene som står der, eller skal man prøve å finne en helhet de prøver vise.

Endret av TopDog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva går det utpå?

Det kan du bestemme helt selv. Bibelen er skrevet så 'diffust' at man skulle tro David Lynch hadde skrevet den. Man kan tolke den akkurat slik du selv vil. Og er det noe bibelen sier som du er uenig i... Så velger du bare å ikke tro på akkurat den delen.

ok, jeg er ikke kristen, men folka i klassen min ville at jeg skulle lese(noe som jeg ikke gidder) biblen for å få et mer informativt syn på hva kristendom er. de spurte meg om hva jeg trodde om tsunamien i asia, de mente at var en av profetiene som utløste den. jeg så dumt på de, og sa at det var naturens krefter som hadde slått til her, da sa de "jaja, hver sin mening". jeg syntes at det var irritabelt av de av å si sånt.

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
hva går det utpå?

Det kan du bestemme helt selv. Bibelen er skrevet så 'diffust' at man skulle tro David Lynch hadde skrevet den. Man kan tolke den akkurat slik du selv vil. Og er det noe bibelen sier som du er uenig i... Så velger du bare å ikke tro på akkurat den delen.

ok, jeg er ikke kristen, men folka i klassen min ville at jeg skulle lese(noe som jeg ikke gidder) biblen for å få et mer informativt syn på hva kristendom er. de spurte meg om hva jeg trodde om tsunamien i asia, de mente at var en av profetiene som utløste den. jeg så dumt på de, og sa at det var naturens krefter som hadde slått til her, da sa de "jaja, hver sin mening". jeg syntes at det var irritabelt av de av å si sånt.

Så folka i klassen din er kristne, men kan ikke forklare deg hva det går ut på?? Synes du skal hilse dem å si at det kanskje er dem som bør lese bibelen.......

 

Dersom du er kristen (slik jeg "mener" en kristen er) så tror du at tsunamien er guds verk. Om det er en profeti som går i oppfyllelse eller ei, er igrunn ikke så nøye, slutten kommer når den kommer.. hvis den kommer. Å være kristen å si at naturkatastrofer ikke er guds verk går ikke ann, i mine øyne, da ALT er Guds verk i følge kristendommen.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg reagerer på er de ti bud. Ihvertfall det første! "Du skal ikke ha andre guder enn meg". Synes det blir litt feil.

Det er jo genialt. Siden den står oppført som den første, så kan det tolkes som den viktigste. 'Du skal ikke så ihjel' ligger jo helt tilbake på 5. plass.

 

Så da er det ikke rart de kristne har tolket de slik:

 

 

"Han er hedning! Han har andre guder enn våre! Vil han ikke omvende seg, så drep han"

 

"Men det er ikke lov til å drepe noen, Gud har jo sagt det?"

 

"Jo, men han har andre guder en vår... Det er viktigere. Kanskje vi skal prøve å kaste litt glødene kull på magen hans... Da kan det være han vil omvende seg. Vi kan jo ikke bare drepe alle. Da er det jo ingen å utnytte lenger..."

Lenke til kommentar

Leste for en liten stund siden en sånn fun-fact hvor det stod at Marias jomfrufødsel stammer fra en ukorrekt oversettelse av bibelen for lenge siden. Noen som vet om det stemmer, eller om det bare er bullshit? Eller om det i det minste er NOE i det, om så litt vridd på? Tviler egentlig... men ville jo være litt morsomt.

Lenke til kommentar
folka i klassen min ville at jeg skulle lese(noe som jeg ikke gidder) biblen for å få et mer informativt syn på hva kristendom er.
Hvis du faktisk er interessert, er det å lese en fin ting ;)

Men hvis du gir de intrykk av du faktisk har lyst til å høre på hva de har å si og ikke bare i å slenge dritt, vil de sikkert (prøve) å svare på det du måtte lure på ..

 

Marias jomfrufødsel stammer fra en ukorrekt oversettelse av bibelen for lenge siden. Noen som vet om det stemmer, eller om det bare er bullshit?
bs, og ærlig talt, alle som har det alle minste peiling på hvordan det funker i praksis hadde visst det .. hvor fikk du det fra egentlig? høres ut som en kilde til å stole på indeed :D
Lenke til kommentar
Hvis du faktisk er interessert, er det å lese en fin ting ;)

Men hvis du gir de intrykk av du faktisk har lyst til å høre på hva de har å si og ikke bare i å slenge dritt, vil de sikkert (prøve) å svare på det du måtte lure på ..

 

funker i praksis hadde visst det .. hvor fikk du det fra egentlig? høres ut som en kilde til å stole på indeed :D

jeg slengte ikke dritt ;)

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vert for oppstandelsen hadde det ikke vert noen Krsitendom.
Sant, var en hel haug med folk som påstod at de var messias, tror de fleste endte med at "messiasen" døde, uten å infri blir man bare en i rekken..

 

http://www.jhuger.com/kisshank.mv

Liten parodi på det hele (kristendommen)

Som "parodi" sugde den, men noe var morsomt:

"If you kiss Hank's ass, He'll give you a million dollars; and if you don't, He'll kick the shit out of you."
:!:
Lenke til kommentar
Leste for en liten stund siden en sånn fun-fact hvor det stod at Marias jomfrufødsel stammer fra en ukorrekt oversettelse av bibelen for lenge siden. Noen som vet om det stemmer, eller om det bare er bullshit? Eller om det i det minste er NOE i det, om så litt vridd på? Tviler egentlig... men ville jo være litt morsomt.

Meget mulig. Bibelen er jo full av oversettelsesfeil frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Where does God come into the picture of supernaturalistic dualism? Matter, which is inert, is in motion because God put it in motion at the creation of the universe. God is called the first mover which is the main description of God in this discourse. All power of motion was restricted to God and to self-moving created things, namely human beings. This was the dominant view amongst those who first formulated the mechanistic view of nature in the seventeenth century.
Faith is not to be understood as belief that something is true.

Tror nok dine klassekamerater mest prøver å overbevise seg selv, hvorfor skulle de ellers lete etter alskens bekreftende tegn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...