Gå til innhold

hva går kristendom utpå?


Anbefalte innlegg

Til dere andre, jeg sa originalt at Jehovas Vitner ikke er samme religion som Kristendom.

Selvfølgelig er de det.

 

Christianity is an Abrahamic religion based on the life, teachings, death by crucifixion, and resurrection of Jesus as described in the New Testament.

 

Alt dette gjelder Jehovas Vitner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere andre, jeg sa originalt at Jehovas Vitner ikke er samme religion som Kristendom.

Selvfølgelig er de det.

 

Christianity is an Abrahamic religion based on the life, teachings, death by crucifixion, and resurrection of Jesus as described in the New Testament.

 

Alt dette gjelder Jehovas Vitner.

Nei, det er ikke samme religion, samme hva. Slik som at Jesidis ikke er muslimer.

Lenke til kommentar
Å hvis han hadde gitt "faen" så hadde han ikke vert noen god Gud.(syns ikke jeg)

Enkelt for deg å si som bor i Norge, og ikke Afrika, eller Bagdahd, kosovo eller nord-korea.

 

De sitter vel i sin egen avføring og sulter sakte ihjel mens fluene spiser dem levende og sier "Takk gud, for at du er så snill, kjærlig og forstår oss!"

At 1 milliard mennesker lever et liv som ville fått de fleste Vest-Europeere/Nord-Amerikanere til å begå selvmord, skyldes at folk fra Vest-Europa/Nord-Amerika tok gull, diamanter osv. fra Afrika før verden ble avhengig av penger.

Før verden ble avhengig av penger, hallo.

Lenke til kommentar
Å hvis han hadde gitt "faen" så hadde han ikke vert noen god Gud.(syns ikke jeg)

Enkelt for deg å si som bor i Norge, og ikke Afrika, eller Bagdahd, kosovo eller nord-korea.

 

De sitter vel i sin egen avføring og sulter sakte ihjel mens fluene spiser dem levende og sier "Takk gud, for at du er så snill, kjærlig og forstår oss!"

At 1 milliard mennesker lever et liv som ville fått de fleste Vest-Europeere/Nord-Amerikanere til å begå selvmord, skyldes at folk fra Vest-Europa/Nord-Amerika tok gull, diamanter osv. fra Afrika før verden ble avhengig av penger.

Før verden ble avhengig av penger, hallo.

Nå hadde de gjort det samme mot oss. Ikke at det har noe å si igrunn, slik mennesker er, "den sterkestes rett"

Lenke til kommentar

kristendom er å ta utgangspunkt i at jesus har levd, Jehovasvitner tror ikke Jesus har vært her enda? er de en gren ut av Jødedommen? jeg mente da at Jehovas vitner trodde på jesus. Kirstendom er man tror at Jesus Kristus har vært her på jorda, hvis Jehovas vitner ikke tror Jesus har vært her er de ikke kristne

 

EDIT: tenk før dere poster og ikke kom med noe dere har hørt et eller annet sted en eller annen gang, baser dere fakta så blir diskusjonen mer fruktbar. Det er ikke en konkuranse om å vinne det her, det er for å få klarhet i tankene, dersom man bare øser ut noe man ikke er sikker på burde man heller spørre enn å bastant påstå noe.

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Til dere andre, jeg sa originalt at Jehovas Vitner ikke er samme religion som Kristendom.

Selvfølgelig er de det.

 

Christianity is an Abrahamic religion based on the life, teachings, death by crucifixion, and resurrection of Jesus as described in the New Testament.

 

Alt dette gjelder Jehovas Vitner.

Nei, det er ikke samme religion, samme hva. Slik som at Jesidis ikke er muslimer.

Jehovas Vitner er en kristen trosgruppe.. Har du noen gang snakket med en person som er medlem av Jehovas Vitner? Nok med det tullet ditt nå.. Du må ikke si imot fakta vet du.. :p

Lenke til kommentar
Til dere andre, jeg sa originalt at Jehovas Vitner ikke er samme religion som Kristendom.

Selvfølgelig er de det.

 

Christianity is an Abrahamic religion based on the life, teachings, death by crucifixion, and resurrection of Jesus as described in the New Testament.

 

Alt dette gjelder Jehovas Vitner.

Nei, det er ikke samme religion, samme hva. Slik som at Jesidis ikke er muslimer.

Jehovas Vitner er en kristen trosgruppe.. Har du noen gang snakket med en person som er medlem av Jehovas Vitner? Nok med det tullet ditt nå.. Du må ikke si imot fakta vet du.. :p

Ja, flere ganger, det er faktisk mange her i Norge. Dessuten de kan jo si hva de synes.

 

Mitt tull, det er ikke mitt tull hvis det står feil noen steder, og ærlig talt så bryr jeg meg ikke. Men, så lenge dere ikke utfordrer min KUNNSKAP i mytologi, for da er dere ute på dypt vann, så går det bra, sannheten er min mening, er sannheten skjult, så kan ikke jeg klandres :thumbup: .

 

Fakta, hah, at noen i dag i det hele tatt vet hva fakta er er en sterk overdrivelse.

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovas_witnesses :
Jehovah's Witnesses (JWs) are members of a worldwide Christian religion.

Wikipedia støtter påstanden min. Den går imot din. Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier. Foreslår igjen at du prøver å finne kilder som støtter påstandene dine.

 

Hvis du ikke greier å komme med noe så støtter påstandne dine, så har du tapt diskusjonen, du tar feil.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

 

 

Om for å si om vitnene er kristne eller ikke, må man jo se på definisjonen av kristne og deretter se om vitnene passer under denne.

 

Det vil være uenighet om dette etterpå, og da blir det opp til hver enkelt å gjøre opp sin mening.

 

Vitnene mener de selv er kristne.

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

Riktig, men hvem som helst kan skrive en Wikipedia-artikkel. Hvilke retninger som er kristne er et definisjonsspørsmål, det finnes ikke noe fasittsvar på det, men sunn fornuft gjelder her også, selv mener jeg at Jehovas vitner er kristne.

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

nazismen ble skapt av mange individer...

 

man skal ikke stole blindt på alle kilder. selv den beste kan ha feil.

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

Riktig, men hvem som helst kan skrive en Wikipedia-artikkel.

Sant nok, men den artikkelen må bli godkjent av noen igjen.

og den er uansett av tungere vekt enn Samael's ord alene.

Lenke til kommentar

Jehovas vitner driver ifølge kristne med vranglære, uten å gå opp i detaljer.

 

hva går kristendom utpå?

 

For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham.  Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn

 

Helt siden syndefallet har menneskene levd i synd. Gud tåler ikke å se sånt, og ville drepe alle som syndet(mange steder i GT, bla. Onan som hadde sex uten å gjøre dama gravid). Men Gud elsket virkelig alle menneskene han hadde skapt, selv om de syndet (Kan sammelignes at barnet ditt slår og sparker deg, mobber deg, mishandler deg. Du vil være glad i barnet en stund til, men en dag er det nok, og man vil bort)

 

Men Gud, han ga ikke opp menneskene selv om det lå i dems natur å synde. Derfor sendte han ned sin eneste sønn til verden for å gjennomgå hele verdens synder ( han sendte ikke ned et supermenneske som tålte alt).

 

Men det kristendommen egentlig dreier seg om er at Jesus ble pint, og døde på korset for vår skyld. Det ga oss frelse.

 

Når Gud ser på oss mennesker, så ser han ikke oss som noen fordømte syndere, men som rene. Jesus er årsaken.

 

Veien til frelse:

Jesus sier til henne: ”Jeg er oppstandelsen og livet, den som tror på meg, skal leve om han enn dør. 26 Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø.”
Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige for Gud, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst.

 

Så eneste veien til Himmelen er så enkelt som å tro og be om frelse. Be om at Jesus skal tre inn i livet ditt.

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

Riktig, men hvem som helst kan skrive en Wikipedia-artikkel.

Sant nok, men den artikkelen må bli godkjent av noen igjen.

og den er uansett av tungere vekt enn Samael's ord alene.

Vel, da vet du vel også at Wikipedia er full av motsigelser også.

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

Riktig, men hvem som helst kan skrive en Wikipedia-artikkel.

Sant nok, men den artikkelen må bli godkjent av noen igjen.

og den er uansett av tungere vekt enn Samael's ord alene.

Vel, da vet du vel også at Wikipedia er full av motsigelser også.

Har oppdaget feil i Wikipedia før...

Lenke til kommentar
Et nettleksikon's ord er fulstendig overlegent det en enkeltperson sier.

Kanskje jeg skal lage mitt eget leksikon...

Wikipedia er laget av mange mange mange individer.

Riktig, men hvem som helst kan skrive en Wikipedia-artikkel.

Sant nok, men den artikkelen må bli godkjent av noen igjen.

og den er uansett av tungere vekt enn Samael's ord alene.

Vel, da vet du vel også at Wikipedia er full av motsigelser også.

Har oppdaget feil i Wikipedia før...

Finnes feil i alt som er nedskrevet, slutt å syt

Lenke til kommentar

Men når man kommer til sist; Jehovas Vitner er kristne, det er det ingen tvil om. Det er som sagt en spesiell kristen trosgruppe som ikke tror på den kristne treenighetslæren. Slik er det og slik kommer det til å være, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Jeg bryr meg ikke særlig om kristne trossamfunn, men når folk står såpass opp i mot fakta, så blir jeg veldig provosert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...