Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jehovas vitner tror at det bare finnes én sann religion, nemlig kristendommen. Men etter deres oppfatning har kristenhetens kirkesamfunn i dag på mange måter gått bort fra den opprinnelige kristendom som Jesus og de første kristne forkynte. Jehovas vitner går inn for å holde seg til den rene, opprinnelige kristendom slik den er uttrykt i Bibelen, og ser bort fra bestemmelser og trosbekjennelser som man er blitt enige om på ulike kirkemøter opp gjennom tidene. Deres tro skiller seg derfor på flere områder ut fra den katolske, ortodokse og protestantiske tro. http://www.skoletorget.no/abb/kr/relpres/jeh2.html Med andre ord er alle kildene som sier dette ren løgn? Hahaha Skoletorget, jaja, hva blir det neste, barnetv-sentralen :!: . Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jehovas vitner er et verdensomfattende kristent samfunn av mennesker som aktivt vitner om Jehova Gud og hans hensikter med menneskene. De baserer sin tro utelukkende på Bibelen. Mange kirkesamfunn aksepterer ikke at Vitnene er med-kristne på grunn av de mener at de har en lære som strider imot grunnleggende trekk i kristendommen. Jehovas vitner er registrert som trossamfunn i Norge, og mottar offentlig tilskudd. På verdensbasis finnes det omkring 6 millioner medlemmer, fordelt på mer enn 235 land og områder. Veksten i antall medlemmer er sterkest i utviklingsland. Har snakka med folk fra Jehovas Vitner, og de sier helt klart og tydelig at de er kristne.. Beklager, men nå begynner du å irritere meg litt! Lenke til kommentar
Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel, tro hva du vil, men de er ikke kristne, spiller ingen rolle hva de sier. Å, irriterer jeg deg. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Så selv om noen av Jehovas Vitner selv sier at de er kristne, så er de ikke det? Endret 14. juni 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Vel, tro hva du vil, men de er ikke kristne, spiller ingen rolle hva de sier. Å, irriterer jeg deg. Skal du ikke prøve å høre på hva alle andre sier? Lenke til kommentar
Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Så selv om noen av Jehovas Vitner selv sier at de er kristne, så er de ikke det? Jehovas Vitner vil jo selvfølgelig se på seg selv som Kristne. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jehovas vitner er et verdensomfattende kristent samfunn av mennesker som aktivt vitner om Jehova Gud og hans hensikter med menneskene. De baserer sin tro utelukkende på Bibelen. Mange kirkesamfunn aksepterer ikke at Vitnene er med-kristne på grunn av de mener at de har en lære som strider imot grunnleggende trekk i kristendommen. Jehovas vitner er registrert som trossamfunn i Norge, og mottar offentlig tilskudd. På verdensbasis finnes det omkring 6 millioner medlemmer, fordelt på mer enn 235 land og områder. Veksten i antall medlemmer er sterkest i utviklingsland. Hør da gutt! Lenke til kommentar
Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hører, men de er ikke Kristen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hahaha Skoletorget, jaja, hva blir det neste, barnetv-sentralen :!: . Vel, Skoletorget er mer troverdig enn deg og de aller fleste enkeltpersoner så jeg foreslår at du forsøker å finne en kilde som støtter påstandene dine. Lenke til kommentar
Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hahaha Skoletorget, jaja, hva blir det neste, barnetv-sentralen :!: . Vel, Skoletorget er mer troverdig enn deg og de aller fleste enkeltpersoner så jeg foreslår at du forsøker å finne en kilde som støtter påstandene dine. Ja vel. Abrahamic religions Babism Bahá'í Bahá'í Faith Orthodox Bahá'í Faith Christianity (see List of Christian denominations) Eastern Orthodoxy Roman Catholicism Oriental Orthodoxy (Monophysitism) Nestorianism Protestantism Anabaptists Anglicans Baptists Lutherans Methodists Pentecostals Reformed Calvinism Presbyterian Society of Friends (Quakers) Waldensians Restorationism Adventism Seventh-day Adventist Mormonism New religious movements Religions founded since 1850 with small followings . . . . . . Christian-oriented NRM's Unification Church Jesus People Children of God People's Temple Pentecostalism Holiness movement Mhm, og så bevegde vi oss videre. Endret 14. juni 2005 av Samael Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvilken side er den fra? Du har jo bare kopiert fra en kilde, hjelper fint lite om du ikke hviser til hvordan er fra... Lenke til kommentar
Samael Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvilken side er den fra?Du har jo bare kopiert fra en kilde, hjelper fint lite om du ikke hviser til hvordan er fra... Wikipedia Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Jehovas_witnesses : Jehovah's Witnesses (JWs) are members of a worldwide Christian religion. Endret 14. juni 2005 av TLZ Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Kristendommen som nesten alle religioner går ut på politisk makt, og det å tvinge vanlige folk til å lystre en, for å utfordre vanlige autoriteter. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hører, men de er ikke Kristen. Tydelig at du ikke hørte da! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jehovas vitner er kristne, er det ikke de som tror Jesus skal komme og slakte ned alle som en unntatt de som er Jehovas vitner ved dommedag? Det er godt å lese at det finnes folk som ikke er kristne der ute! Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 De tror det skal bli dommedag, så skal 144 000 om jeg ikke husker feil være dommere\ledere over menneskene i himmelen. Med andre ord er det en gjeng tapere som skal hevne seg på alle andre når de kommer til himmelen Har intervjuet dem i sammenheng med et skoleprosjekt, CREEPY folk altså. Lenke til kommentar
Samael Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kristendommen som nesten alle religioner går ut på politisk makt, og det å tvinge vanlige folk til å lystre en, for å utfordre vanlige autoriteter. Ehhh, nei, mer som, folk, som er grådige på makt og kontroll. Til dere andre, jeg sa originalt at Jehovas Vitner ikke er samme religion som Kristendom. Jehovas vitner er kristne, er det ikke de som tror Jesus skal komme og slakte ned alle som en unntatt de som er Jehovas vitner ved dommedag? Det er godt å lese at det finnes folk som ikke er kristne der ute! Jeg kan love deg at mange Jehovas Vitner er verre en de fleste "Bibelkristne" nå til dags. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg kan love deg at mange Jehovas Vitner er verre en de fleste "Bibelkristne" nå til dags. Trust me, det er de. Har snakket med flere...never again Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Å hvis han hadde gitt "faen" så hadde han ikke vert noen god Gud.(syns ikke jeg) Enkelt for deg å si som bor i Norge, og ikke Afrika, eller Bagdahd, kosovo eller nord-korea. De sitter vel i sin egen avføring og sulter sakte ihjel mens fluene spiser dem levende og sier "Takk gud, for at du er så snill, kjærlig og forstår oss!" At 1 milliard mennesker lever et liv som ville fått de fleste Vest-Europeere/Nord-Amerikanere til å begå selvmord, skyldes at folk fra Vest-Europa/Nord-Amerika tok gull, diamanter osv. fra Afrika før verden ble avhengig av penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå