Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL: Bruke telefonkabel?


Anbefalte innlegg

Hei og riktig godt nytt år!

 

Er det mulig å bruke tlf kabel fra splitter til ADSL modem? Jeg bruker en nettverkskabel med bred kontakt (bredere enn tlfkontakt) men ADSL modemet har bare et lite hull for å stikke inn linjekabelen. (Altså tlf kontakt) Det fulgte ikke med overgang i startpakken fra Telenor. Kan jeg stikke LAN kabelen inn i en trepols tlf overgang og stikke inn en tlf kontakt i overgangen og rett i ADSL modemet? (Overgangen jeg tenker på er en slik man bruker for å koble flere apparater til et og samme vegguttak)

 

Kan man bruke andres brukernavn/passord ved oppkobling? Har ikke fått eget passord. Har oppkoblingsdato 5. januar 2005.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og riktig godt nytt år!

 

Er det mulig å bruke tlf kabel fra splitter til ADSL modem?

 

Kan man bruke andres brukernavn/passord ved oppkobling? Har ikke fått eget passord. Har oppkoblingsdato 5. januar 2005.

Overganger får du jo kjøpt, ring 05000 så får du oppgitt brukernavnet og passordet sender de på SMS til deg.

Lenke til kommentar
Hei og riktig godt nytt år!

 

Er det mulig å bruke tlf kabel fra splitter til ADSL modem?

 

Kan man bruke andres brukernavn/passord ved oppkobling? Har ikke fått eget passord. Har oppkoblingsdato 5. januar 2005.

Overganger får du jo kjøpt, ring 05000 så får du oppgitt brukernavnet og passordet sender de på SMS til deg.

Okay. Skal prøve på det jeg da. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hei

 

For det første, har du fulgt veiledningen som kom med pakken?

 

Dama fikk for en stund siden telenor adsl, dette kobles på følgende måte:

 

Nettverkskabel kobles til 3 punkts telefon kontakt, andre enden plugges i splitter, telefonledning fra splitter til modem (skal følge med), nettverkskabel fra modem til pc(eller hva det no måtte være du skulle koble til).

 

Alt du trenger skal vel følge med.

 

Edit: Går utifra at du har gjør det selv pakken, med thompson router. Trepunkts telefonkontakt tror jeg ikke fulgte med. Og ja det skal være mulig å bruke andres navn for oppkobling, da må du inn i routeren, tror ipen er noe slikt som 10.0.0.138 brukernavn admin og ikke noe passord.

Endret av avalencia
Lenke til kommentar

Ja, telefonkabel kan brukes. Splitteren sender signalet direkte videre til modemet (mens telefonsignalet går gjennom et filter). Så dette er en forlengelse av telefonkabelen som kommer inn til splitteren, ergo kan telefonkabel brukes.

 

Tenker da på kabelkvalitet. I tillegg må pluggen være riktig, det er de to midterste pinnene som brukes.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Tenker da på kabelkvalitet. I tillegg må pluggen være riktig, det er de to midterste pinnene som brukes

joda det går , men hvorfor skal man bruke det når det er med kabler i eska

Vel. Jeg gikk til anskaffelse av en 20M nettverkskabel. Funker som fy nå. ADSL er oppe og går, og aldri mer 56K analog modem :p :p Bruker den sorte lille tlf kabelen som fulgte med startpakket mellom splitter og tlfsentral. (Trådløs tlf) Alt funker som fy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...