f00b Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hvordan finner jeg ut hvilken isp jeg har? Prøvde ipconfig -all, men det kom ikke frem. Endret 4. januar 2005 av f00b Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Besøk denne siden, Hva er min IP. Da ser du hva din IP adresse er, så går du inn på RIPE. Lim inn IP adressen der (under WHOIS SEARCH), så skal du finne ut hvilken ISP du har. Endret 4. januar 2005 av pcfreak Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ehh les på regninga. Kan hende personen har dialup (modem eller ISDN), da kommer ikke nødvendigvis ISP'en opp på telefonregninga, da kan internettbruken komme under norgessamtaler. Lenke til kommentar
f00b Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 pcfreak: Tusen takk Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 pcfreak: Tusen takk bare hyggelig å kunne være til hjelp Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Ehh les på regninga. Kan hende personen har dialup (modem eller ISDN), da kommer ikke nødvendigvis ISP'en opp på telefonregninga, da kan internettbruken komme under norgessamtaler. Noen må jo ha lagt inn det dialup-oppsettet. Og i så fall må jo den personen vite hvilken ISP som brukes? Edit: Men løsningen din vil jo i 99% av tilfellene finne ISP'en som han bruker. Endret 4. januar 2005 av BennyXNO Lenke til kommentar
fluxsoda Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ehh les på regninga. Kan hende personen har dialup (modem eller ISDN), da kommer ikke nødvendigvis ISP'en opp på telefonregninga, da kan internettbruken komme under norgessamtaler. Eller sitter og surfer på skolepc, jobb, bibliotek osv. hvor man da ikke har oversikt over hvem ISP'en er. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Et annet kjapt triks er traceroute. I windows blir det vel noe slikt: tracert hw.no Så ser du på de første linjene, der dukker isp-navnet trolig opp i et av servernavnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå