SmoPe Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei skal installere win98 over en gammel installasjon, det er for mye der til at jeg kan formatere den. Det jeg lurer på er om filer som ligger i mine dokumenter osv, vil bli slettet eller tar den vare på disse mappene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan du ikke bare legge filene i en annen folder, så er du sikker. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Uten at jeg skal være for påståelig, mener jeg at programfiler mappa og mine dokumenter mappa er uberørt av en reinstallasjon av windows 98.. Men problemet kan være at ved en reinstallasjon blir registret også reinstallert, slik at windows ikke lenger vet hvilke programmer som er installert, selv om de ligger i programfiler mappa... Det du kan gjøre er å ta en sikkerhetskopi av registret før du reinstallerer, og deretter flette inn registerhenvisingene til hvert enkelt program etterpå.. Da vet windows hvilket program som er installert, hvilke filtyper som er knyttet til de forskjellige programmene, osv.. Håper dette var til hjelp, uten at det ble for rotete.. EDIT: Om det kun er snakk om mine dokumenter, kan du gjøe som Hårek sier: å flytte mappen til en annen harddisk, og kopiere den tilbake etter reinstallasjonen.. Endret 4. januar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Problemet er at maskinen låser seg uten at desktopen dukker opp det er kunn mdm og explorer som kjører, disse kan jeg kunn avslutte, den vil heller ikke starte i sikkerhetsmodus. Så jeg er litt låst, kan selvfølgelig ta sikkerhetskopi fra dos, men jeg har meget dårlig tid og er ute etter å finne den enkleste og raskeste løsningen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Flytt disken til en annen maskin. Det er den raskeste og sikreste løsningen. Og dropp Windows 98... Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Får du ikke startet i sikkermodus da? Ellers kan du bruke en oppstartsdiskett der du har xcopy(.exe/.com, husker ikke helt) og skrive: c: (eller cd /d c:) ifra a:\ xcopy c:\minedo~1 "mål" (eksempelvis d:\backup) /e /f /h /k /y Skriv xcopy /? for en beskrivelse av bryterne. For sikkerhets skyld kan du skrive dir /x i c:\ for å forsikre deg om at mine dokumenter virkelig heter minedo~1 og ikke minedo~2 osv... Endret 4. januar 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Dette er ikke min maskin (heldigvis) Den er ikke partisjonert i flere, men jeg kan jo flytte det til en annen mappe på c disken, tror jeg går for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå