Stette Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hallo. Jeg kjøpte meg i går kveld en ny prosessor, en Intel Pentium 4, 3.0Ghz 800FSB også er det en ting jeg lurer på: hvor høy temperatur kan en prosessor tåle sånn generelt, tenker da selvfølgelig på Intel P4 o.l. Eller akkurat min type, om det er noen som kan akkurat det Håper på raskt svar Lenke til kommentar
camxer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ikke over 90 grader da blir den svidd 70 grader er nok grensen som er ikke anbefalt å gå over, siden cpu'en blir ustabil og kommer ikke til å leve lenge. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Intel sine prosessorer slår seg automatisk av eller låser seg når de blir for varme. så du trenger ikke akkurat bekymre deg over temperaturen. Men skal du ha maksimal levetid ut av den kan det være lurt å holde seg i underkant av 60 grader. Har du økt spenningen til prosessoren (vcore) burde temperaturen være noe lavere. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ...Har du økt spenningen til prosessoren (vcore) burde temperaturen være noe lavere. !? mener du temperaturen synker når man øker Vcore? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe, nei, nei. Jeg mente at prosessoren har det bedre med lavere temperatur ved høyere vcore enn ved stock vcore. Lenke til kommentar
Stette Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Takk for svara folkens Har akkurat mottat prosessoren (Intel P4 3.0Ghz) og kjører den nå på 3.6Ghz. Tempen er kun 42 grader. Overraskende lavt spør du meg, i og med at min gamle på kun 1.8Ghz lå på den samme tempen... Skal snart gå til innkjøp av en fet Zalman kjøler (Zalman CNPS7000B) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå