Venerable Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg må bare lufte min mening om Dazed and Confused. Det er helt klart den beste komedien jeg har sett og det er den ultimate hangout-filmen. Tenk deg når du var yngre, når du var ute å lekte indianer og cowboy, første gangen du var på fest eller noe lignene. En tid i livet ditt med en helt unik stemning som du nesten kan lukte, å ta på, fordi den er så kraftig. Som du hadde gitt alt for å oppleve igjen. Richard Linklater klarte med Dazed and Confused å lage en en slik stemning. Som du kommer til savne etter du har sett filmen. Og du kommer til å se den mange ganger for å gjennoppleve den beste tiden i livet ditt. Filmen handler om første dagen i sommerferien i 1976. Hvor Mitch Kramers innvielse til High School-livet står i midtpunkt. Vi treffer på Ben Affleck som Fred O'Bannion, han går siste året på High School for tredje gang og lever for å banke opp freshmens. Matthew McConaughey som David Wooderson, en 30 åring som er ute etter smårips. "That's what I love about these high school girls, man. I get older... They stay the same age." Jason London som Randall 'Pink' Floyd, fotballspilleren som kjenner alle. Men best er Rory Cochrane (C.S.I: Miami) som Ron Slater, den morsomste narkisen du finner på film. Du blir kjent med disse folk og glad i dem. De blir faktisk vennene dine... Trailer kan du se her (funker ikke med Opera). Når jeg hører Sweet Emotion fra Aerosmith så sitter ikke jeg her forran pc'en i kalde Norge lenger, jeg er ute på byen med gjengen fra Dazed and Confused Noe andre som har sett denne perlen? Hvis noen får lyst til å se den, så lei den eller kjøp den og si hva dere syns. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ja har sett den. Begynner å bli en stund siden, men mener å huske den som en positiv filmopplevelse ja Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jupp, husker den som en godfilm. Anbefaler den gjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå