Gå til innhold

Standard AMD FSB, og pc3700 ram

Vizla

Anbefalte innlegg

Jeg har noen pc3700 brikker liggende som jeg gjerne skulle bli kvitt.. Disse har jeg tenkt til å selge til en kompis ganske billig, men spørsmålet er om de faktisk vil fungere.. Dette er OCZ PC3700 Gold. ( de klarer IKKE å kjøre på lavere hastighet enn 233fsb / 466mhz )

Har nesten 0 kjenneskap til AMD, derfor slenger jeg spørsmålet ut hit. Vil et socket 939 system klare å klokkes hvis det trengs for å kjøre pc3700 brikker ??

Hovedkortet han har er : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PLS

( eventuelt noen andre hovedkort som du VET ville klart det ? )

MVH

Vizla

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet greier fint å klokke dem opp til PC3700-hastighet (så lenge du får CPU'en til å følge med, evnt. sette ned MP). Hovedkortet skal visst greie over DDR600-hastighet, mens PC3700 er "bare" DDR466.

Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an. :hmm:

Lenke til kommentar
Hovedkortet greier fint å klokke dem opp til PC3700-hastighet (så lenge du får CPU'en til å følge med, evnt. sette ned MP). Hovedkortet skal visst greie over DDR600-hastighet, mens PC3700 er "bare" DDR466.

Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an.  :hmm:

ikke disse brikkene.. det står både hos netshop og OCZ sin hjemmeside at de SJELDENT klarer ddr400 hastigheter.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an.  :hmm:

ikke disse brikkene.. det står både hos netshop og OCZ sin hjemmeside at de SJELDENT klarer ddr400 hastigheter.

Prøvd å trikse med timings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...