Vizla Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg har noen pc3700 brikker liggende som jeg gjerne skulle bli kvitt.. Disse har jeg tenkt til å selge til en kompis ganske billig, men spørsmålet er om de faktisk vil fungere.. Dette er OCZ PC3700 Gold. ( de klarer IKKE å kjøre på lavere hastighet enn 233fsb / 466mhz ) Har nesten 0 kjenneskap til AMD, derfor slenger jeg spørsmålet ut hit. Vil et socket 939 system klare å klokkes hvis det trengs for å kjøre pc3700 brikker ?? Hovedkortet han har er : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PLS ( eventuelt noen andre hovedkort som du VET ville klart det ? ) MVH Vizla Endret 4. januar 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ja! Er jo bare å sette ned HTT til 4x, og multiplyer EN ned og sette fsb til 233 Voila, da har du kongeram Så kan du begynne å ekspirimintere Slå av spread spectrum Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hovedkortet greier fint å klokke dem opp til PC3700-hastighet (så lenge du får CPU'en til å følge med, evnt. sette ned MP). Hovedkortet skal visst greie over DDR600-hastighet, mens PC3700 er "bare" DDR466. Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Hovedkortet greier fint å klokke dem opp til PC3700-hastighet (så lenge du får CPU'en til å følge med, evnt. sette ned MP). Hovedkortet skal visst greie over DDR600-hastighet, mens PC3700 er "bare" DDR466. Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an. ikke disse brikkene.. det står både hos netshop og OCZ sin hjemmeside at de SJELDENT klarer ddr400 hastigheter. Endret 6. januar 2005 av Vizla Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hovedkortet greier fint å klokke dem opp til PC3700-hastighet (så lenge du får CPU'en til å følge med, evnt. sette ned MP). Hovedkortet skal visst greie over DDR600-hastighet, mens PC3700 er "bare" DDR466. Det høre allikevel veldig merkelig ut at du ikke greier å kjøre dem på PC3200-hastighet, da det skal gå an. ikke disse brikkene.. det står både hos netshop og OCZ sin hjemmeside at de SJELDENT klarer ddr400 hastigheter. Prøvd å trikse med timings? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå