Vu-caN Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har en pc som er ny, men det kommer til stadighet blåskjerm! Hvor det står noe om: Windows has shut down to prevent damage on your computer. bla bla bla. bla bla bla. Run system diagnostic to check hardware failure. bla bla bla. bla bla bla. technical info. ****** STOP 0x0000007F(0x0000000, 0x00000001, 0x0000.... ) beginning dump of physical memory memory dump complete. bla bla. .................. så søker jeg opp google og får dette som solution fra URL=http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=4192]denne[/url] siden: Stop 0x0000007F or UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP This error is most commonly caused by a hardware failure. Defective or mismatched memory, a malfunctioning CPU, or overheating can cause this failure. Veit at minnet er perfekt, men det er noe rart med temperaturmålingen på hovedkortet. Tar jeg på kabinettet så hopper temperaturen fra 0 til 92grader ... Kan dette ha noe med problemet å gjøre tror dere? Har ikke klokka noe på pc'en. (er en amd64 3200+) Tips taes godt imot, trenger dere mer info så spør om hva slags! Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 En annen viktig ting å vite er at det som regel skjer når man slår på eller av pc'en. Den kommer når windowsXP egentlig skal begynne å loade. Er forøvrig et epox hovedkort. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Veit at minnet er perfekt Det sier de alle! Ville kjørt memtest i et par timer før jeg hadde utelukket minnet... Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Veit at minnet er perfekt Det sier de alle! Ville kjørt memtest i et par timer før jeg hadde utelukket minnet... Har brukt minnet i over et år på en annen maskin, uten feil. Noen bedre forslag? Er Epox generelt råtne eller? Har også hatt problemer med å installere netdrivere på samme maskin. De blir installert, men nettverket funker liksom ikke. Men nok om det, jeg vil ha blåskjermen bort! Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Kan det være at epox er utrolig sære på minne, og ikke tåler corsair value? Endret 5. januar 2005 av Vu-caN Lenke til kommentar
Texas Stovner Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Prøv denne linken Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Minnet kan ha blitt skadet når du tok det ut av den andre maskinen og satte inn i denne. Kjør en test for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tar jeg på kabinettet så hopper temperaturen fra 0 til 92grader ... Før du spør i Forumet skal du fikse åpenbare feil selv. Som å smørre kjølepasta på CPU. Det skulle vel høre til vanlig folkeskikk.Forumet består av noen som frivillig kan hjelpe deg, ikke drive gjettekonkuranse. Det skulle ikke være vanskelig å oppgi hele typebetegnelsene på hovedkort, RAM, CPU og forøvrig relevante opplysninger om systemet. http://www.cmtlabs.com/AMD/amd.asp http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...60^9513,00.html Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Tar jeg på kabinettet så hopper temperaturen fra 0 til 92grader ... Før du spør i Forumet skal du fikse åpenbare feil selv. Som å smørre kjølepasta på CPU. Det skulle vel høre til vanlig folkeskikk.Forumet består av noen som frivillig kan hjelpe deg, ikke drive gjettekonkuranse. Det skulle ikke være vanskelig å oppgi hele typebetegnelsene på hovedkort, RAM, CPU og forøvrig relevante opplysninger om systemet. Synes det hørtes rart ut at når temperaturmåleren hopper, så mangler det kjølepasta. Har jo smurt på et pent og flott lag jo. Tviler på om problemet ligger der, derfor jeg spør om noen har opplevd noe lignende tidligere, for det har ikke jeg! Burde ikke temperaturen vært stabil om det manglet kjølepasta? Selv om det mangler litt pasta, så betyr ikke det at det er 0 grader.... MEN når jeg tar på boksen spretter temperaturen ekstra mye rundt, men når jeg dunker borti med beinet så skjer det ingenting uvanlig(bortsett fra at den til vanlig viser unormale temperaturer). Det er et lite problem å oppgi typebenevnelse når det ikke er min maskin, så ikke ta alt som en selvfølge. Min typebenevnelse er derfor: 512 corsair value 400W billig psu 3200+ AMD64 Epox EP-8KDA3+ hk Jeg har for ordens skyld sjekket minnet, og det er som jeg sa feilfritt. Er det noen åpenbare feil her, så si ifra! (Snakker om folkeskikk. Forumet består av folk som på forskjellige tider av døgnet har varierende lyst til å hjelpe til. Ingen tvinger deg, men det er lov. Kan være enig med at starten på denne tråden ble litt ukonkret, men leser du hele finner du flere specs, så det jeg kommer med her, blir bare en repetisjon eller oppsamling for de som ikke gidder å lese de 8 postene denne tråden består av. Poenget var ikke å lage en gjettekonkurranse, men at de som hadde kjennskap til et slikt problem kunne svare. De som ikke vil, kan med glede surfe videre. Heldigvis har jeg fått noen vettuge svar her tidligere. Gå og kjøp Wendy, Pendy, Ponni eller whatever ) Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Men en gang jeg så at du kjører en amd64 tenker jeg minne, fordi amd64 kan være svært kresen på det. Grunnen til dette er at på amd64 ligger minnekontrolleren inni cpu'en, og den vil alltid være raskere, samme hva minne du klarer å oppdrive. Jeg har 4 amd64 her, og helt siden jeg kjøpte min første, måtte jeg lære på det harde måten at billig ram er ikke noe for amd64. Så jeg har endt opp med å kjøre Corsair 3200LL Pro og 3200XL Pro ram på alle sammen. Det er så klart andre typer minne den takler også. Det ville jeg sjekket på hjemmesiden til hovedkort produsenten. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Men, om han har kjørt memtst på "problem" maskina og ikke funnet feil, da bør jo ikke feilen ligge der. (Regner med det er den her: memtest) Jeg sleit med blåskjerm etc på min maskin jeg også, etter bytte av hovedkort. Har et MSI HK. Det som gav størst utslag hos meg, var justering av TRFC timing i bios. Den stod på 15t. Satte den til 12t og alle problemene forsvant. Kjørte memtest i noen timer, og den fant noen feil nå-og-da. Satte da opp volten fra 2.60 til 2.65 og kjørte da memtest feilfritt i flere timer. Timingen på (billig, men bra 2x512MB pc3200 fra Twinmos, med 5ns winbond, cas 2.5 i dual chanel) blir da 2.5-3-6-3-1t-12t(trfc) Temperaturen din er mystisk. Regner med du har tatt av CPU og sjekket om det er full kontakt mellom CPU og kjøler? (er det hvit/grå guffe på hele cpu og en markert firkant av samme guffe på kjøleren?) At temperaturen spretter i været når du tar på kabinettet, mer mystisk, jordingsfeil? PSU'n din som sliter kanskje, sjekk spenninga på 12v og 5v, både når du tar på kabinettet og ikke. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Torro: Takker for meget veldreid, velformulert, og tankevekkende svar! Nå har jeg en del å sjekke ut, ev dobbeltsjekke ut Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) jeg har også denne feilen (blåmeldingen) har P4 2,8 "prescott" 2048mb GEIL PC3200 DDR ram (4x512) ASUS P4C800 deluxe HK har kommet før hos meg på en annen maskin, men husker ikke hva jeg gjorde for å fikse det, kanskje formaterte... skal sjekke memtest nå, kommer tilbake med resultater... RESULTAT: MemTest funket ikke: "not enough memory" Endret 10. januar 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå