Gå til innhold

Lage en enkel ramme side, med runde kanter.

Anbefalte innlegg

Ja, skal prøve å forklare.

Vil gjerne lage en side ved hjelp av Css og Html.

Har stressa ganske lenge med forskjellige varianter, men vil kutte ut strevet og spørr om hjelp til å lage en simpel side.

Den skal bestå av en sentrert ramme som utvider seg nedover vis teksten blir lang (helst en ramme med runde sider).

Ønske også at teskten skal holde seg innenfor rammene hele tiden.

Vil gjerne at rammen er hvit mens bakgrunnen er en annen farge.

tenker ikke på sånn "frames" greier, for jeg har sett at man kan bruke bilde i stedenfor. Men dette er det jeg ikke får til....

Er dette stress og vanskelig?

slik som dette:

:****:

: ok :

:****:

: ok :

: ja :

: to :

(ble ikke topp, men dere fatter sikkert)

Har sett flere slike sider når jeg surfer, men finner selfølgelig ikke tilbake til dem når jeg trenger dem... :(

Håper på å få litt hjelp til å lage denne siden!

Compac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så mange som er interessert i at noen skal "kutte ut strevet" og heller få noen andre til å lage det for en.

Det har man penger for. Du kan sikkert kjøpe en tjeneste av noen. De sender deg sikkert en PM, for å gjøre det svare. Det er ikke tillatt å diskutere dette her, jeg bare sier at du mest sannsynligvis må betale hvis du ikke er interessert i å gjøre en innsats selv.

Du begynner med å lage html-filen, index.html.

Begynn øverste linje med doctype, deretter kommer html- og head-taggen. Så kan du hive inn link til stylesheet, legge inn title og mer hvis du kommer på noe interessant som tegnkoding o.l.

Body er neste, deretter lager du en div som du kaller for page, content, frame eller et eller annet. I CSS-filen sier du at body og html skal ha 100% width og den diven skal være x pixler bred, og ha margin: 0 auto.

Inni den div-en lager du tre diver som du putter henholdsvis "ok", "ja", og "to" i.

Lenke til kommentar

takker for svar å jeg vet man må betale for å få det gjort.

Men vil gjerne gjøre det selv, så jeg setter stor pris på hjelp.

Takker for ditt bidrag, men jeg får det ikke helt til..

Tror beskrivelsen var litt over hode på meg.. :blush:

compac

Endret av Compac
Lenke til kommentar

Hvis du fikser bilder så kanskje jeg kan kode noe enkelt i kveld eller i morgen. Jeg er for trøtt til å jobbe i photoshop for vilt fremmede.. Legg ut en layout så kan vi se hva det blir til. Glad i å kode :blush: .

EDIT: Med min dyrt beskattede fritid har jeg nå leget en side med alle dine spesifikasjoner :!:

Den har runde, hvite kanter og en annen bagrunn inni (tilfeldig valgt) den vokser i takt med innhold og er sentrert. Bildene kan du endre selv hvis de ikke falt i smak.. :whistle::innocent: Du sa ingenting om en meny...?

side.zip

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...