perperper Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei. Jeg har en PII 266MHz som server, og vil gjerne bytte den ut. Problemet mitt er at den yter i massevis (den skjekker mail og klarer å spy 100Mb/s inn/ut fra disken), og dermed trenger jeg å sette sammen den billigste pcen i verden, eventuelt er det aktuelt å bruke noen kroner for å få greia mindre og stillere. Jeg har en grei IDE-disk som er et par år, så jeg trenger ikke noen ekstra disk, men hovedkortet må støtte P-ATA. Det billigste jeg har funnet til nå er en Dell Dimension 2600 (eller hva det var) til 2100,- men den inkluderer fremdeles windows XP Home, hvilket jeg ikke trenger. Jeg trenger altså: Kabinett Hovedkort Ram cpu og det er det. Jeg har et pci-skjermkort, så dersom det billigste hovedkortet i verden ikke inkluderer skjermkort, trenger jeg ikke et ekstra. Mus/skjerm/tastatur/nettverkskort og alle andre periferienheter har jeg nok av slengende rundt i huset, og pcen skal ikke ha slikt koblet til til vanlig uansett. Er det noen som har priseksempler til meg? Takker. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) AMD Sempron 2200+ 479,- ASUS A7N8X 345,- NoName DDR DIMM PC3200 256MB 290,- Q-tec L-MD Black 499,- TOTALT 1613,- hos komplett. EDIT: Ser at du selvfølgelig trenger en kjøler også, da hopper prisen med en hundrelapp eller så. ville vel egentlig gått for den dell'en hadde jeg vært deg. Endret 4. januar 2005 av horebore Lenke til kommentar
KAS Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) AMD Sempron 2200+ 351,- MSI KM3M-V (m/ LAN og VGA) 362,- Geil DDR DIMM PC2700 256MB 275,- Q-tec Case Midi ATX Tower 350W Black OEM 375,- Thermaltake Silent TR2 M3 (eller M1) Prosessorkjøler 156,- Totalt 1520,- @ PS Data Eller, hvis du kan klare deg med 128 MB minne og strømforsyninga du har, BARE for å få det så billig som mulig (som du ser er det ikke mange lappene opp til en bedre konfigurasjon, dette gjelder selvsagt hos mpx også): AMD Sempron 2200+ 354,- ASRock K7VT4A+ (m/ LAN) 294,- Kingston 128MB DDR PC2100 250,- Casetek Midi-Tower Kabinett 299,- GlacialTech Igloo 2411 CPU Kjøler 125,- Totalt 1322,- @ MPX Endret 4. januar 2005 av KAS Lenke til kommentar
horebore Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hovedkort m/integrert lyd, lan & vga 40gb hd 256mb ram celeron 2,4ghz cdrom tastatur mus xp home ms works gratis frakt totalt 2113kr @ dell.no ser overlegent ut for meg. om ikke annet, gi xp-lisensen, works-lisens, hd, cdrom, mus og tastatur til noen som trenger den (ungdomsklubb el.l.) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hovedkort m/integrert lyd, lan & vga40gb hd 256mb ram celeron 2,4ghz cdrom tastatur mus xp home ms works gratis frakt totalt 2113kr @ dell.no ser overlegent ut for meg. om ikke annet, gi xp-lisensen, works-lisens, hd, cdrom, mus og tastatur til noen som trenger den (ungdomsklubb el.l.) celly? Heller semperton.. Og btw, ikke en gang tenk på å bygge pc i q-tec. møkk-kasser. Lenke til kommentar
perperper Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hvorfor ikke q-tec-kasser? Hvorfor skal jeg bruke ekstra penger på et kabinett når jeg er på jakt etter den billigste pcen i verden? Er det andre kabinettet mye mindre? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hvorfor ikke q-tec-kasser? Hvorfor skal jeg bruke ekstra penger på et kabinett når jeg er på jakt etter den billigste pcen i verden? Er det andre kabinettet mye mindre? du får kasser som koster ~50 kr mere og er en god del bedre, da tenker jeg spessielt på PSU og varmeutvikling. Edit: Om du vil ha eksempel, Aopen miditower-sak Endret 4. januar 2005 av Nomix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå