Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg er rimelig kvalm av den standard MSN messenger 6.1 Hvilket meldingsprogram som takler MSN-nettverket mener dere er best? Jeg vet at det er noe som heter MSN messenger plus, MSN messenger 7.0 beta, Trillian og andre, men har lite erfaring med disse. Kanskje noen kan fortelle fordeler og ulemper med de forskjellige? Jeg prøvde Trillian for lenge siden men den støttet ikke unicode (norske tegn) den gangen. Det har sikkert blitt fikset til nå, men fungerer den med lyd, webcam osv? Jeg vil gjerne bli kvitt all den unødvendige plassen som reklamebanneren nederst i MSN-displayet, alle de unyttige knappene til alt mulig dill, slippe å manuelt avinnstallere sånt tull som "MSN i dag" osv. Har også hørt noe om MSN++. Hva er det? Funker det bra? Kom gjerne også med tips til plugins, rene og pene, minimalistiske skins osv. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg synes 7.0 beta er drit bra. Men det var først etter at jeg lastet ned multimsn fra www.msgshit.com som fjernet bannerne og det de irriterende knappene til venstre i msn vinduet. Med multimsn kan du også ha to like messengere opp på en gang og noe anne dill som jeg ikke bruker. Regner med at det virker på msn 6 versjonene også. Dessuten er det masse annet unyttig stæsj som kan brukes med 7.0 som handwrite ol. Har prøvd msnplus, men det var nesten akkurat det samme som vanlig msn syns nå jeg (i hvertfall en av de gammle versjonene) Er sikkert noen leifer her og der og litt usammenhengede men poenget er at Mulitmsn bør du laste ned, og 7.0 er bra! Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 MSN 4.7 synes jeg er best. Har dog ikke testet mange Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg bruker MSN 6.2 sammen med Norton Internettsecurity, og med reklameblokkeringen til NIS blir den da helt clean, ikke bannere, eller tullet på siden. Det fungerer veldig bra her. MSN idag er det vel bare og takke nei til under innstalering. (evnt fjerne i verktøy meny) Vet ikke om man kan finne noe som gjør det samme som Norton der (reklameblokkering er forøvrig største grunnen til at jeg bruker Norton!) Ellers skjønner jeg din frusterasjon, hvem i all verden er det som egentlig VIL ha feks MSN idag!!? Og den 7.0 Beta er enda verre med fjoll og fjas, så med dine krav er den utelukket i alle fall Lenke til kommentar
iacob Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du må ha Trillian Pro for å kunne bruke cam og lyd. Sluttet selv med trillian da jeg oppdaget fjernhjelpen i msn og skjønte hvor mange sykkelturer til muttern det kunne spare meg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Her var det mange forskjellige tips, men jeg tror jeg prøver meg på MSN 6.2 med multimsn fra www.msgshit.com . Da slipper jeg å gamble på stabiliteten til en beta, reklamen fra standard MSN, og beholder muligheten for fjernhjelp. Lenke til kommentar
power Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Prøv amsn. Dette er egentlig en klient til Linux, men det finnes en port til windows også. Den er ikke all verden, men det skader ikke å prøve noe annet. Jeg synes den fungerer bra i linux iaf http://amsn.sourceforge.net Lenke til kommentar
akh Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Trillian 3 er bra. Ellers er vel miranda, gaim og amsn brukbare. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg bruker MSN Messenger 6.2 og er veldig fornøyd med den. Ikke noe feilmeldinger, bugs, virus eller noe. I allefall ikke som jeg merker. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Av de jeg har prøvd er Messenger 6.2 den beste. Jeg bruker 7.0 Beta nå, men merker en god del problemer når et nytt samtalevindu åpnes. Kanskje du noen kan ramse opp alle (de mest brukte) MSN Messenger lesere? Endret 5. januar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
MaxXRebo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 MSN 7 er sjef, for da kan man logge seg på i frakoplet modus, så man kan sjekke hvem som er på, i tilfelle det er noen man ikke vil prate med, hehe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) MSN 7 beta var katastrofe for meg, både med og uten msgshit. PC'n kræsja med bare noen timers mellomrom. Avinnstallert så funker det perfekt igjen. Edit: Jeg prøver nå MSN 6.2 sammen med msgshit. Endret 28. januar 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Legion Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 miranda er absolutt å anbefalle dersom man ikke trenger voice, cam eller alt annet bloat. ekstremt lite minneforbruk, myriader av plugins og protokoller. den er riktignok litt komplisert å sette opp og man bør bruke siste alpha/nightly, men med rett oppsett og riktig valg av plugins så er den glimmrende. tabbed messaging og elegant historyloggin alene er verdt det....syns jeg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 miranda er absolutt å anbefalle dersom man ikke trenger voice, cam eller alt annet bloat. ekstremt lite minneforbruk, myriader av plugins og protokoller. den er riktignok litt komplisert å sette opp og man bør bruke siste alpha/nightly, men med rett oppsett og riktig valg av plugins så er den glimmrende. tabbed messaging og elegant historyloggin alene er verdt det....syns jeg. Jeg vil ha både stemme og nettkamera. Jeg gidder ikke noe vanskelig innstallasjon og konfigurering med ørten plugins. Historyloggin har man på MSN 6.2 0g 7beta også. (i 7beta får man også opp historie i pratevinduet og kan rulle oppover til forrige samtale) Å samle pratevinduene i tab's synes jeg høres ut som en god ide, men ikke ikke et must som gjør at jeg vil kutte ut stemme og nettkamera. Jeg skal ta en titt på gaim (skjermskudd) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 msn 7 er bare irriterene med alle de "bårkete" funksjonene som får hele skjermen til å riste.. prøvde Dmsn for en stund siden, var veldig fornøyd med det, utenom at det brukte for mye resurser Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Bruker 6.2.. Messenger 7 beta fysj Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Bruker 6.2.. Messenger 7 beta fysj Når du kommer med sånt, så må du komme med gode argumenter for det. Noen spesiell grunn til at du ikke liker 7.0 beta? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Selv bruker jeg MSN 6.2 med Messenger Plus!, noe som fungerer utmerket etter min mening. Plus! fjerner mesteparten av den irriterende reklamen, og legger sågar ved flere nyttige og morsomme funskjonaliteter. Blant annet muliggjøres det å endre skriftformatering midt i teksten, anrope interigerte lydfiler på mottakerens datamaskin (kan deaktiveres dersom du finner det enerverende), sjekke POP3, mange kommandoer og endre kallenavn på andre brukere (ypperlig for fjortiss-navn) samt mye mer. Dessuten kan man utvide mulighetene ytterligere gjennom plugins og add-ons. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hva er hovedforskjellen på Messenger og Gaim? Hva er bedre, dårligere osv? Ja, det at det går an å endre kontaktnavn er genialt. Har gjort slik at alle i lista mi har sitt opprinnelige navn som nick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå